Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
elliecuijk schreef:ik hoop dat ik ook weer mee mag komen praten.Het gaat over mijn ruana.Vorig jaar heb ik al even meegepraat toen het al lekker begon toen ik haar net had.
even in het kort een terugblik:ruana is in maart vorig jaar bij mij gekomen.een lieve tinker van bijna 3.vrij snel na aankomst kwamen we er achter dat ze mok had.ze heeft een inenting gehad en t leek beter te gaan.vervolgens kreeg ik het onaangename bericht,dat ze drachtig was.hoogdrachtig en 3 weken later was de kleine er al.
Vervolgens is de mok weer teruggekomen(of nooit helemaal weg geweest.Doordat de kleine erbij liep konden we niet scheren,dus met de schaar de sokken een beetje bijgeknipt.injecteren durfden we ook niet vanwege het veulen.En met de natte periode van nu kunnen we ook niks.zodra het kan zal ze worden gesedeert en scheren we haar sokken kaal.
Maar nu t volgende hoofdstuk ellende.We zijn al een tijdje haar aan het inrijden.Dat gaat best lekker,maar t valt op dat ze vaak struikelt uit t niks.zondag al weer.lekker aan het draven in de bak en ineens gaat ze vol door haar knieen heen.de stalhouder heeft aan haar ruggewervel gevoeld en op een punt reageert ze en daar zakt ze gewoon weg.ze heeft geen pijn,maar er is iets niet goed.
Ik wordt er moedeloos en bang van.ze moet nog 4 worden.Ik ben bang dat ze niet geschikt is voor te bereiden.
we kijken t nu een paar dagen aan,maar berijden is er nu voorlopig niet bij