Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rosemarin schreef:meeting topic?
ja Abels zijn ook niet de makkelijkste haha

. Ik gok dus dat de meeste DA's het gebit wel even meenemen bij de keuring! Peelie schreef:Oke, ik zet het maar gewoon hier in he topic aangezien voor al hafjes (en dravers) als eerste paardje worden gekocht.
En haflinger heb je voor de rest van je leven. Maar voordat je eenmaal zo ver bent, heb je een hele weg te gaan.
Haflingers zijn net kleine kinderen, ze doen wat ze niet laten kunnen en nog veel meer! Belangerijk voor de baas is dus dat je ook écht de baas bent. Stel duidelijke regels op en hou je daar aan. Wees censequent! Ben je niet consequent bij een haf, dan heb je over een half jaar big time drama en had je gewenst het beest nooit gekocht te hebben!
Hier lopen heeeeeeeel veel verse haflingereigenaren tegen aan. Haflingers zijn helemaal niet meer die lieve kinderpony's van 20 jaar geleden (zijn ze volgens mij ook nooit geweest, maargoed). Hou daar rekening mee. Haflingers zijn werkpaarden, geen 'rij'paarden. Pas als een haflinger zo ver is dat hij buffeld voor je, dan heb je een maatje voor het leven. Hier gaan veeeeel maanden van geduld en consequentheid in zitten.
Nu zei ik, haflingers zij geen 'rij'paarden. Het is nogsteeds dat boeren werkpaarden. Als ze eenmaal gaan zijn ze niet meer te stoppen. Ze zullen je uitproberen. Het bloed onder je nagels vandaan trekken totdat je gebroken bent. Ergens verwacht hij dat ook van jou. Ga dus door totdat hij 'gebroken' is door jou consequentheid!
Pas dán heb je een paard voor het leven. Soms lijkt het uitzichtloos, en het licht aan het einde van de tunnel gedooft, maar ga dóór! Je word beloond!
De mooiste combinaties ontstaan door een 'gebroken' stel dat samensmelt!
Merel___ schreef:Nou word ik wel weer een beetje onzeker.. Er is nu wat bij de advertentie gezet: "Omdat ze gevoelig is op het been en wel wat overwicht kan gebruiken is ze niet geschikt voor ruiters/amazones die alleen ervaring hebben met manegepaarden."
Ik heb wel op andere (wat moeilijker) paarden gereden, maar niet veel. Wat zouden jullie hier uit opmaken?
Ik ga vanavond even bellen om een tijd vast te leggen voor zaterdag.
Kunamosity, super! Gefeliciteerd
Ik ga verder nog even bijlezen.

Rosemarin schreef:alice13: mijne komt morgen de dagen lijken echt extreem lang nu
ik ken het dus maar gewoon diehard zijn
Gypsy schreef:*komt ook weer es binnenvallen...
Wie hier weet er meer over... huurkoop?
Ik vind het als een eng iets klinken maar ik hoor er goede ervaringen over.
Het leek me wel wat, aangezien ik me nu vaak doodverveel, niks om handen heb en dan eerder stomme dingen doe als naar die boktmeeting in de efteling gaan. (Was duurrrr....)
Een verzorgpaard vind ik hier namelijk niet. Ja halve stal. (Dus leasen voor 4 dagen in de week oid) Dan kan ik beter zeggen die 150 euro die ik normaal bij een halve stal betaal voor onzin als 2 binnenbakken etc daar zet ik 'm voor op een goedkopere stalling, en betaal dan nog iets van 200 euro per maand af aan het paard. Houd ik iedere maand nog 50 euro over voor ontwormen, enten, bekappen. (Wil geen paard met ijzers dus dat scheelt.)
De reden is namelijk dat ik hier nu niemand ken, en iedere keer de trein naar vrienden/huis pakken is toch veel geld en gewoon zonde. Als ik lekker met een paardje bezig kan zijn en op stal mensen kan leren kennen zou veel fijner zijn. Wat denken jullie?
aaaaaahwww ik kan me voorstellen dat het lang lijkt te duren... Vlinders in je buik?
Amandaa_ schreef:Ik zal zaterdag gelijk fotos plaatsen hoor!
Ik vind zaterdag ook nog veeeel te ver weg.. Terwijl het toch echt al bijna is.
Alice13 schreef:Even weer wat vraagjes: We hebben het er in dit topic over gehad spullen bij te kopen, zoals zadel en hoofdstel. Maar zo lees ik net in ander topic wil dit niet zeggen dat dit goed past!
Laten jullie dit door zadelmaker controleren?
En wat doen jullie betreft het gebit van het paard laten jullie deze controleren, of neem je hem/haar pas mee bij de jaarlijkse controle tegelijk met de rest.?

Mijn vriendin zit op het moment ook zonder paard, ze kan wel heen om te mesten en te poetsen, maar dat is ook niks als je normaal 6 dagen per week rijd.. Die wordt ook gek volgens mij, heeft ook nog eens examenstress..
. Heb net gebeld, we gaan zaterdag om 4 uur kijken, ben benieuwd.
Daarvoor deed ik er 2 a 3 op een dag.