Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
sterregoud schreef:SusanH schreef:Ik hoop dat die van ons veilig staan, in de nacht binnen, 2 grote waakhonden die aanslaan, overdag altijd zicht erop als ze buiten staan. Bovendien een aardig stukje lopen vanaf het bos, en voor ze bij onze paarden zijn zijn ze al heel wat schapen en ander vee gepasseerd.
Ik was trouwens gisteren met de hond in een natuurcentrum, daar onze eerste wolf gespot (opgezet weliswaar) ze slaat aan en gaat blaffen. Denk dat dat niet heel handig iskan natuurlijk ook omdat het zo raar is, iets wat stijf en stil staat en totaal geen reactie terug geeft. Maar ze reageerde op de vos en de wolf duidelijk anders als de opgezette vogels en andere zoogdieren die er stonden.
Susan, ik heb ook al een filmpje gezien in Italië, waarin een hond geen enkele aanleiding geeft, toch gepakt wordt door de wolf. Dus ook neutraal langszij lopen kan al fataal zijn.
Vandaag was mijn hond ineens angstig tijdens de wandeling, nou dat loopt niet lekker.
Onali schreef:Ik wilde de link net delen.
Zo oneerlijk en heel makkelijk gezegd verkoop ze maar.
Maar aan wie dan?
Het is inderdaad een kwestie van tijd voordat ze overal zitten.
Een paardwaardig bestaan naar het westen is ook niet te vinden.
FrNo schreef:Sanet schreef:[ [url=m/yNzsXd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ECjuYi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verschrikkelijk, (en schandalig) dat je zo'n keuze moet maken.
pillow schreef:FrNo schreef:
[ [url=m/yNzsXd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ECjuYi.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verschrikkelijk, (en schandalig) dat je zo'n keuze moet maken.
Wintu schreef:Lughnassadh schreef:Bedoel jij wat ik denk dat jij hier bedoeld? Dat je dan je paard maar moet verkopen?
Ik vraag het me wel eens af hoor. Wat nu als je je paard overdag ook niet meer fatsoenlijk naar buiten kunt zetten. De status van de wolf gehandhaafd blijft, wat dan.
Paard aanhouden met de kans op een ellendige dood of elders onderbrengen of verkopen.
Wat zou jij dan doen.
Popstra schreef:Nouja, stel je hebt een paar ponytjes staan waar niks mee gedaan word zoals vaak het geval met shetjes die meest als weide ornament fungeren dan is het van de hand doen wel een logischere gedachte dan te moeten investeren in een stal en degelijke omheining.
Onali schreef:Wintu schreef:
Ik vraag het me wel eens af hoor. Wat nu als je je paard overdag ook niet meer fatsoenlijk naar buiten kunt zetten. De status van de wolf gehandhaafd blijft, wat dan.
Paard aanhouden met de kans op een ellendige dood of elders onderbrengen of verkopen.
Wat zou jij dan doen.
Nou dit.
Makkelijk gezegd; verkopen.
De meeste van ons zoeken stallingen uit die aan meerdere dingen voldoen.
Goed voor de pony, kudde, voerbeleid, prijs, afstand enz.
Elders neerzetten is al vaak geen optie.