Fleuribelle schreef:Ik zie op de volte een lichte onregelmatigheid. Op het rechte stuk loopt ze best oké. Ik zou wel, als je wat met haar doet, zo weinig mogelijk bochten werk doen. Maar als ze zo is wordt ze misschien wel blij om wat te kunnen doen.
Ja idd dat zie ik ook, rechtuit, moet wel kunnen volgens mij.
tamary schreef:Rechtuit, voet optil trucjes, maar geen meer gewicht/andere hoeken dingen als buigen.
Als ze een bal kan pakken, kan je haar leren apporteren bv? En dan in welke bak/emmer oid een ding moet?
Apporteren kan ze al. Als het goed is. Maar dat is 3 jaar geleden dat ik dat met haar gedaan heb, met de clickermethode toen nog.
Sintara schreef:Ik zie ook onregelmatigheid in stap op de volte rechtsom, maar goed er is dan ook een permanente blessure. Dat betekent niet perse dat niks doen het beste is voor haar.
Persoonlijk ben ik altijd van mening dat een paard zulke simpele dingen als jij wilt doen gewoon moet kunnen. Als dat permanent onmogelijk is vanwege de blessure, dan is het ook zonder ruiter niet eerlijk om ze ermee te laten leven. Maar dat is mijn mening

Ik zou daarbij trouwens niet focussen op buiging, maar gewoon rechtuit op makkelijke ondergrond. Dingen die ze makkelijk kan, geen training
Ik zou het idd ook geen training willen noemen. Ik zou weer dingen met haar willen doen als spelen.
Waar ik nu aan denk, is om met haar samen met de andere te "werken". Als de andere bij haar zijn, dan is er in ieder geval geen onrust van het missen van de andere. Zoals je op het filmpje hoort, moet iedereen hinniken naar haar, terwijl ze nog geen 10 m weg is van ze. Dus ik wil een omgeving van rust en vertrouwen creëren om mee te beginnen.
Ze knettert trouwens best wel eens in het land, maar dat doet ze dan zelf, ik wil dat niet opwekken.
Waarom ik het tot nu toe nog steeds niet opgepakt heb, is omdat ik haar ken. Ze wordt heel snel superenthousiast of heel snel supergefrustreed of geïrriteerd. Bij beide gaat ze mogelijk bewegingen maken die niet per se het beste voor die RV zijn. Nu ze inmiddels zover genezen lijkt te zijn, kan ik denk ik wel wat "riskeren"
Ik zou bijv wel met de bal kunnen spelen, zoals optillen en teruggeven. Apporteren weet ik niet of dat slim is, omdat ze dan een draai maakt om de bal weer terug te brengen.
Dingen die ik kan doen, zijn denk ik, alles in stap, alles op de rechte lijn:
- voorwerpen oppakken en aan mij geven of ergens naar toe brengen, zonder te apporteren waarbij ze moet draaien.
- blok, dat kan ze geweldig goed, maar ik wil dan alleen een heel laag blok doen, dus misschien alleen een mat
- Jambette kan denk ik met LV, misschien niet doen met haar zere been. Want ze doet alles über, dus als ze heftig jambettettet
slaat ze misschien haar hoef tegen de grond.
- Balkjes lopen
- achterwaarts
Anybody nog meer suggesties?