Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Douce schreef:Opzich voegt het niet alles toe, maar wat ik nog aan wil geven.. Ik woon niet in drukbezocht wolfgebied (er zijn hier wel 'doortrekkers'. Ik bezocht de Veluwe en omgeving graag in mijn vrije tijd, maar nooit meer dan 3 keer per jaar.
Ik mis die 3 keer per jaar echt enorm, want ik ontwijk de Veluwe etc. nu (de gebieden die ik bezocht staan nu niet echt meer goed bekend). Ik wil niet weten hoe het voor iedereen is die hier dagelijks mee te maken heeft, laat staan de angst voor je weidedieren dag en nacht er bovenop (naast het missen van je vrijheid buiten).
Geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar het lijkt me heel zuur voor iedereen en dat wilde ik aangeven. Een soort pluim op afstand
Lief, zulke berichten doen goed.![]()
Ik zat gisteren even te kijken op internet... Iemand nog tips over waar je nog wel ontspannen met je hond kan lopen in midden Nederland??
SusanH schreef:Nou bij mijn man op het werk ( ict) werken echt hele intelligente mensen. Maar mijn man heeft dus vandaag collega's gesproken die geloven dat die aanval op een kind bij Austerlitz een broodje aap verhaal is. Dus zolang dat sentiment nog leeft in ons land komen we niet veel verder.
Citaat:5 september 2024
UPDATE
DNA uitslag BIJ12 is binnen
Uit DNA onderzoek blijkt dat het 3 wolven zijn geweest die deze pony hebben aangevallen/gedood
20 augustus 2024/Kallenkote/Overijssel/Nederland
Jessix schreef:Dank je wel voor de tip, xDeena_. Dat is wellicht een goed idee om eens in het weekend te doen.
thequeensmum schreef:Wij liepen dagelijks op de Groevenbeekse hei bij Ermelo. Het bos durfden we al een poosje niet meer in met ons 8 kilo zware hondje dat soms worteltjes in haar oren heeft.
Vriendin heeft het incident gehoord, vreselijk geschreeuw en daarna iemand heel hard huilen. Ze is niet gaan kijken, het was overdag en heel druk met wandelaars, klas middelbare scholieren op de fiets, hardlopers etc.
Ik vind het vreselijk als je op die manier je hondje kwijtraakt.
Heb altijd gedacht dat we op zo’n relatief klein stukje hei betrekkelijk veilig waren. Snap het ook niet, er ligt een spoorlijn naast, daarachter sportvelden waar behoorlijk lawaai vandaan komt, woonwijk aan de andere kant, altijd druk met wandelaars, fietsers, sporters. Tot zover de schuwe wolf.
Wij weten niet waar nu nog te lopen. Wandelen is ons lust en ons leven en we genieten heel erg van ons racemonstertje dat de tijd van haar leven heeft als ze heen en weer kan scheuren.
Voelt als een stukje vrijheid dat wordt afgenomen
Citaat:Graag informeren wij u dat een TG-houder iemand is die faunabeheer pleegt in het kader van “beheer- en schadebestrijding”. Voor de wet is dit iets anders dan “jagen”. De afkorting TG staat voor “Toestemming Grondgebruiker”. Deze toestemming is een van de wettelijke documenten waarover een dusdanig iemand moet beschikken om op een aangewezen locatie “beheer en schadebestrijding” te mogen uitvoeren.
Hopend u hiermee opheldering te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
Publieksvoorlichting Rijksvastgoedbedrijf
SusanH schreef:Nou bij mijn man op het werk ( ict) werken echt hele intelligente mensen. Maar mijn man heeft dus vandaag collega's gesproken die geloven dat die aanval op een kind bij Austerlitz een broodje aap verhaal is. Dus zolang dat sentiment nog leeft in ons land komen we niet veel verder.
tienus63 schreef:![]()
![]()
Dat meen je niet!!
Kwalijke zaak, hij staat bij mij in eigen berichten. Het is mij nog nooit opgevallen.
Boktcensuur de andere kant op..
thequeensmum schreef:Wij liepen dagelijks op de Groevenbeekse hei bij Ermelo. Het bos durfden we al een poosje niet meer in met ons 8 kilo zware hondje dat soms worteltjes in haar oren heeft.
Vriendin heeft het incident gehoord, vreselijk geschreeuw en daarna iemand heel hard huilen. Ze is niet gaan kijken, het was overdag en heel druk met wandelaars, klas middelbare scholieren op de fiets, hardlopers etc.
Ik vind het vreselijk als je op die manier je hondje kwijtraakt.
Heb altijd gedacht dat we op zo’n relatief klein stukje hei betrekkelijk veilig waren. Snap het ook niet, er ligt een spoorlijn naast, daarachter sportvelden waar behoorlijk lawaai vandaan komt, woonwijk aan de andere kant, altijd druk met wandelaars, fietsers, sporters. Tot zover de schuwe wolf.
Wij weten niet waar nu nog te lopen. Wandelen is ons lust en ons leven en we genieten heel erg van ons racemonstertje dat de tijd van haar leven heeft als ze heen en weer kan scheuren.
Voelt als een stukje vrijheid dat wordt afgenomen
Citaat:Bakkeveen Friesland
05-09-2024
20.20 uur
Ik heb zojuist een wolf gesprot in Bakkeveen in het bos aan de Mjūmster Wei. Zag mij en rende snel het bos in richting de zandkuil.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
rien10 schreef:Ik denk, ga toch even googlen op de wandelroute Planken Wambuis. En guess what? Niks, nada, over wolven. https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... ak-bij-ede
Eikels.
tienus63 schreef:De pony die 20 augustus gedood is in Kallenkote, is door drie wolven gedood!Citaat:5 september 2024
UPDATE
DNA uitslag BIJ12 is binnen
Uit DNA onderzoek blijkt dat het 3 wolven zijn geweest die deze pony hebben aangevallen/gedood
20 augustus 2024/Kallenkote/Overijssel/Nederland
Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/itt3X5 ... tid=WC7FNe