Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:55

Ach er bestaat ook nog steeds zoiets als de platte aarde theorie.... 8-)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 16:56

Jessix schreef:
Douce schreef:
Opzich voegt het niet alles toe, maar wat ik nog aan wil geven.. Ik woon niet in drukbezocht wolfgebied (er zijn hier wel 'doortrekkers'. Ik bezocht de Veluwe en omgeving graag in mijn vrije tijd, maar nooit meer dan 3 keer per jaar.

Ik mis die 3 keer per jaar echt enorm, want ik ontwijk de Veluwe etc. nu (de gebieden die ik bezocht staan nu niet echt meer goed bekend). Ik wil niet weten hoe het voor iedereen is die hier dagelijks mee te maken heeft, laat staan de angst voor je weidedieren dag en nacht er bovenop (naast het missen van je vrijheid buiten).

Geen idee wat ik hiermee wil bereiken maar het lijkt me heel zuur voor iedereen en dat wilde ik aangeven. Een soort pluim op afstand :(:)

Lief, zulke berichten doen goed. :)
Ik zat gisteren even te kijken op internet... Iemand nog tips over waar je nog wel ontspannen met je hond kan lopen in midden Nederland?? :')

Het is niet echt midden Nederland maar ik vind het Gooi nog wel prima te doen, wellicht omdat de bossen en heidestukken daar nog iets meer in de bebouwde kom zitten. Er zijn daar wel eens zichtmeldingen geweest maar voor zover ik weet niet heel recent en ik heb me er nog niet echt onveilig gevoeld.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:08

SusanH schreef:
Nou bij mijn man op het werk ( ict) werken echt hele intelligente mensen. Maar mijn man heeft dus vandaag collega's gesproken die geloven dat die aanval op een kind bij Austerlitz een broodje aap verhaal is. Dus zolang dat sentiment nog leeft in ons land komen we niet veel verder.

8)7 We hebben echt nog een lange weg te gaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:09

Dank je wel voor de tip, xDeena_. Dat is wellicht een goed idee om eens in het weekend te doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:17

De pony die 20 augustus gedood is in Kallenkote, is door drie wolven gedood!
Citaat:
5 september 2024
UPDATE
DNA uitslag BIJ12 is binnen
Uit DNA onderzoek blijkt dat het 3 wolven zijn geweest die deze pony hebben aangevallen/gedood

20 augustus 2024/Kallenkote/Overijssel/Nederland

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/itt3X5 ... tid=WC7FNe

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:22

Jessix schreef:
Dank je wel voor de tip, xDeena_. Dat is wellicht een goed idee om eens in het weekend te doen.

Ja zeker, het zijn alsnog prachtige gebieden. Ik ga graag naar het Spanderswoud, de Nieuw-Bussumerheide en Limitische heide gecombineerd (liggen naast elkaar, moet je alleen de weg oversteken) of de Postiljonheide. Oh en de Hooge Vuursche is ook leuk, de vijverwandeling!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:29

Wij liepen dagelijks op de Groevenbeekse hei bij Ermelo. Het bos durfden we al een poosje niet meer in met ons 8 kilo zware hondje dat soms worteltjes in haar oren heeft.
Vriendin heeft het incident gehoord, vreselijk geschreeuw en daarna iemand heel hard huilen. Ze is niet gaan kijken, het was overdag en heel druk met wandelaars, klas middelbare scholieren op de fiets, hardlopers etc.
Ik vind het vreselijk als je op die manier je hondje kwijtraakt.
Heb altijd gedacht dat we op zo’n relatief klein stukje hei betrekkelijk veilig waren. Snap het ook niet, er ligt een spoorlijn naast, daarachter sportvelden waar behoorlijk lawaai vandaan komt, woonwijk aan de andere kant, altijd druk met wandelaars, fietsers, sporters. Tot zover de schuwe wolf.
Wij weten niet waar nu nog te lopen. Wandelen is ons lust en ons leven en we genieten heel erg van ons racemonstertje dat de tijd van haar leven heeft als ze heen en weer kan scheuren.
Voelt als een stukje vrijheid dat wordt afgenomen

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:31

De wolf kan hier ook niet schuw worden. Is het land veel te klein voor. We hebben kleine stukjes 'natuur' maar daar houd het dan ook op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:35

thequeensmum schreef:
Wij liepen dagelijks op de Groevenbeekse hei bij Ermelo. Het bos durfden we al een poosje niet meer in met ons 8 kilo zware hondje dat soms worteltjes in haar oren heeft.
Vriendin heeft het incident gehoord, vreselijk geschreeuw en daarna iemand heel hard huilen. Ze is niet gaan kijken, het was overdag en heel druk met wandelaars, klas middelbare scholieren op de fiets, hardlopers etc.
Heb altijd gedacht dat we op zo’n relatief klein stukje hei betrekkelijk veilig waren. Snap het ook niet, er ligt een spoorlijn naast, daarachter sportvelden waar behoorlijk lawaai vandaan komt, woonwijk aan de andere kant, altijd druk met wandelaars, fietsers, sporters. Tot zover de schuwe wolf.
Wij weten niet waar nu nog te lopen. Wandelen is ons lust en ons leven en we genieten heel erg van ons racemonstertje dat de tijd van haar leven heeft als ze heen en weer kan scheuren.

Afgelopen nacht daar een wolf dood gereden. Hopelijk betreffende wolf...eerste keer dat ik hoop dat ze sectie doen qua maaginhoud...zal nu vast niet gebeuren

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:45

Tijdje terug deelde ik een WOO-verzoek van Annemieke van Straaten, waarin stond dat TG-houders soms bedreigd werden door wolven als ze geschoten wild neer legden op de terrein die onder het beheer van het Rijksvaatgoedbedrijf vallen.
Dit zijn bijvoorbeeld terreinen van defensie, maar ook natuurterreinen, landgoederen, bossen.
Afbeelding
Bron van straaten Research

Vandaag ontving ik antwoord:
Citaat:
Graag informeren wij u dat een TG-houder iemand is die faunabeheer pleegt in het kader van “beheer- en schadebestrijding”. Voor de wet is dit iets anders dan “jagen”. De afkorting TG staat voor “Toestemming Grondgebruiker”. Deze toestemming is een van de wettelijke documenten waarover een dusdanig iemand moet beschikken om op een aangewezen locatie “beheer en schadebestrijding” te mogen uitvoeren.

Hopend u hiermee opheldering te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Publieksvoorlichting Rijksvastgoedbedrijf

Jip en Janneke noemen dit jagen en het geschoten wild achterlaten.
Ik ook.

Dus zeggen dat ze niet gevoerd worden en dat ze jagen associëren met vreten, tja duidelijk verhaal toch?

Afbeelding

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:07

SusanH schreef:
Nou bij mijn man op het werk ( ict) werken echt hele intelligente mensen. Maar mijn man heeft dus vandaag collega's gesproken die geloven dat die aanval op een kind bij Austerlitz een broodje aap verhaal is. Dus zolang dat sentiment nog leeft in ons land komen we niet veel verder.

Ik snap best dat mensen het niet geloven. Elk normaal denkend mens verwacht dat de overheid meteen rigoureuze acties zou ondernemen als kinderen buiten niet meer veilig zijn voor de wolf. Maar wat gebeurt er nu echt? Eigenlijk niets, dus dan moet de melding wel vals zijn toch?

Grote kans dat er vandaag of morgen een peuter de pineut is. Ik ben heel blij dat ik dan niet degene ben die zich moet verantwoorden bij de ouders....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:07

Het is dus een TG-007....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:13

Of juist de spion….

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:35

Weet iemand trouwens waarom dit topic nooit bij de Laatste Berichten op de voorpagina van Bokt staat?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 19:58

*knip*
Mijn reactie was niet van toepassing.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 05-09-24 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:02

tienus63 schreef:
Of juist de spion….

Ik doelde op de TG die 'License to Kill' heeft... :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:11

tienus63 schreef:
:wow: >;)

Dat meen je niet!!
Kwalijke zaak, hij staat bij mij in eigen berichten. Het is mij nog nooit opgevallen.

Boktcensuur de andere kant op..

Nee. Al je eigen berichten topics staan niet in actuele berichten lijst op de voorpagina. Klik op die link voor actuele berichten en ook dit topic staat er gewoon tussen. Is enkel zodat je niet mogelijk 2 vrijwel dezelfde lijsten onder elkaar hebt staan op de voorpagina.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:18

DubbelFun schreef:
Het is dus een TG-007....

:') _/-\o_ Zo
Helder was ik niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:50

thequeensmum schreef:

Ik ken het daar. Ik had vroeger een verzorgpony aan de Watervalweg. Kwam er vaak. Het was er toen al druk, kan me voorstellen dat het alleen maar drukker is geworden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:54

Zichtmelding Bakkeveen Frl
Citaat:
Bakkeveen Friesland
05-09-2024
20.20 uur

Ik heb zojuist een wolf gesprot in Bakkeveen in het bos aan de Mjūmster Wei. Zag mij en rende snel het bos in richting de zandkuil.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/QqhCxBMAHUCxZ6W4/?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 21:09

rien10 schreef:
Ik denk, ga toch even googlen op de wandelroute Planken Wambuis. En guess what? Niks, nada, over wolven. https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... ak-bij-ede

Eikels.

Ik kwam vandaag nog een wervende tekst voor een fietsroute tegen die ook door het Planken Wambuis ging. Reclame op fb van SBB en de route liep ook een gedeelte door gebied van Natuurmonumenten maar geen enkele waarschuwing over wolven.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:02

tienus63 schreef:
De pony die 20 augustus gedood is in Kallenkote, is door drie wolven gedood!
Citaat:
5 september 2024
UPDATE
DNA uitslag BIJ12 is binnen
Uit DNA onderzoek blijkt dat het 3 wolven zijn geweest die deze pony hebben aangevallen/gedood

20 augustus 2024/Kallenkote/Overijssel/Nederland

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/itt3X5 ... tid=WC7FNe

Arme pony -O- hopelijk was het snel voorbij…

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:28

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 22:40

Is weer leuk geknipt en geplakt in dat interview.

Vond het wel een echt leuk hondje om te zien.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:44

Ik las hier op Bokt dat iemand met een bodycam de hond uit liet in wolven gebied.
Het is waarachtige de enige manier om sommige media te laten geloven dat het een wolf was.
En geen braamstruik.