Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:45

@Kaja: Wat bedoel je met dat laatste? Je moet mogelijkheid toch hebben? Soms is die er niet.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:56

Dreamboy schreef:
Zo blij! Mijn stal en opnieuw omheinde paddock zijn klaar, dus mijn pony's een maand eerder dan gepland van het grote weiland af gehaald. Het feit dat het alweer vroeger donker wordt en de toenemende aanvallen, al zijn ze nog niet echt dichtbij, zaten me niet lekker. Ik heb ze dan toch liever bij huis en overdag in het kleine weitje bij huis. Ik ben gewoon naar van die foto's van die pony. Zo vreselijk. Wat moeten die beestjes bang geweest zijn.

Superfijn, dat slaapt vast ook iets prettiger! Mijn paard staat in Boijl, in de nachten binnen, overdag buiten onder toezicht, maar blijf het spannend vinden!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:01

Wintu schreef:
Dreamboy schreef:
Zo blij! Mijn stal en opnieuw omheinde paddock zijn klaar, dus mijn pony's een maand eerder dan gepland van het grote weiland af gehaald. Het feit dat het alweer vroeger donker wordt en de toenemende aanvallen, al zijn ze nog niet echt dichtbij, zaten me niet lekker. Ik heb ze dan toch liever bij huis en overdag in het kleine weitje bij huis. Ik ben gewoon naar van die foto's van die pony. Zo vreselijk. Wat moeten die beestjes bang geweest zijn.

Superfijn, dat slaapt vast ook iets prettiger! Mijn paard staat in Boijl, in de nachten binnen, overdag buiten onder toezicht, maar blijf het spannend vinden!

Snap ik heel goed.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:08

Wintu schreef:
pillow schreef:
Als het de locatie is die ik denk, dus nog niet zeker weet, staat dat goed in gaas en draad met stroom. Bovendien midden tussen de bebouwing. Die vermoedelijke eigenaar heeft een grote mond en schreeuwt moord en brand maar geeft helemaal niks om zijn dieren. Alleen voor het geld verder niks.

Het valt me op dat telkens wanneer er een melding uit Boijl komt, dezelfde locatie wordt aangegeven, telkens rond het voetbalveld en de Groene zoom.

Doel je nu op RG of iemand anders. Ik weet dat RG nu enkel varkens en geiten bij huis heeft, maar ik weet geen ponies bij de Groene Zoom.

Hij heeft zijn pony's altijd op de Groene zoom en op de ijsbaan. Ik zou ook niemand anders weten die minipony's heeft

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:28

pillow schreef:
Hij heeft zijn pony's altijd op de Groene zoom en op de ijsbaan. Ik zou ook niemand anders weten die minipony's heeft

Was ook mijn eerste gedachte, dacht dat hij ze meer richting Elsloo had staan. Ben benieuwd of de aanval daar ook daadwerkelijk was bij de Groene zoom, want ze gaven die locatie ook aan bij een stel schapen en die pony van vorige maand stond ook aangegeven op die locatie. Als het daar wel is geweest, dan loopt ie nu dus ook in de bebouwing, nou fijn dan.

Wolven in Westerveld, geven uit privacy overwegingen trouwens geen exacte locaties.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:34

mysa schreef:
@Kaja: Wat bedoel je met dat laatste? Je moet mogelijkheid toch hebben? Soms is die er niet.

Liefde is soms ook loslaten… Als je de mogelijkheid niet hebt om een veilige omgeving te voorzien, dan zul je een andere oplossing moeten vinden.

Lughnassadh

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:37

Bedoel jij wat ik denk dat jij hier bedoeld? Dat je dan je paard maar moet verkopen?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:41

Lughnassadh schreef:
Bedoel jij wat ik denk dat jij hier bedoeld? Dat je dan je paard maar moet verkopen?

Ik vraag het me wel eens af hoor. Wat nu als je je paard overdag ook niet meer fatsoenlijk naar buiten kunt zetten. De status van de wolf gehandhaafd blijft, wat dan.
Paard aanhouden met de kans op een ellendige dood of elders onderbrengen of verkopen.

Wat zou jij dan doen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:45

Wintu schreef:
Lughnassadh schreef:

Ik vraag het me wel eens af hoor. Wat nu als je je paard overdag ook niet meer fatsoenlijk naar buiten kunt zetten. De status van de wolf gehandhaafd blijft, wat dan.
Paard aanhouden met de kans op een ellendige dood of elders onderbrengen of verkopen.

Wat zou jij dan doen.

Maar dat is voor het paard alleen maar verschuiven van het probleem want zoals het er nu uit ziet zijn ze straks nergens meer veilig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:47

Als je hem verkoopt weet je toch ook niet wat er van wordt. Elders kan het net zo slecht/gevaarlijk zijn.

Edit: Dreamboy was me voor.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:50

Lughnassadh schreef:

Met allereerst een kleine kanttekening dat ik wil voorkomen dat iemand zich aangevallen of benadeeld voelt, ben ik van mening dat je ten alle tijden moet voorkomen dat je dier ten prooi valt aan een roofdier, die optimale bescherming geniet van de overheid.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:51

Ja, lastig Wintu. Zolang de wolven niet wadlopen, dan moeten we maar naar een Waddeneiland. Verhuizen naar Engeland..?

Toch maar die cursus kruisboog schieten volgen? Naast de wei gaan zitten over de paarden te waken? En dat Duitse principe er op nahouden?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:56

Verkopen heeft maar tijdelijk nut en is korte termijn denken.
Als er niet gehandhaafd gaat worden kan er in heel Nederland geen weidedier meer gehouden worden. En de katten die buiten lopen zullen ook verdwijnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:58

Ik zou mijn paarden in elk geval niet laten staan op een plek waar een grote roedel gevestigd is en er continu aanvallen zijn.

Misschien is dat uitstel, maar ik zou dan net zolang uitstellen als mogelijk is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:58

Sanet schreef:
Ja, lastig Wintu. Zolang de wolven niet wadlopen, dan moeten we maar naar een Waddeneiland. Verhuizen naar Engeland..?

Toch maar die cursus kruisboog schieten volgen? Naast de wei gaan zitten over de paarden te waken? En dat Duitse principe er op nahouden?

Ik weet het niet Sanet. Maar ik sta er midden in, om mijn paard heen wordt het een na de andere aangevallen. Als de pony wel bij de groene zoom is aangevallen, dan is de wolf de bebouwing dus ook al ingelopen. Die grens is hij al over.Dus ja, ik denk wel eens 'wat als'

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 09:59

Een reactie vanuit de overheid gaat pas komen als iedereen een wolf werende omheining heeft en blijkt dat de wolf werende omheining niet werkt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:00

DuoPenotti schreef:
Als er niet gehandhaafd gaat worden kan er in heel Nederland geen weidedier meer gehouden worden. En de katten die buiten lopen zullen ook verdwijnen.

Her erge is, dat ik het eerder die kant uit zie gaan, dan dat er beheer komt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:02

Kaja schreef:
Een reactie vanuit de overheid gaat pas komen als iedereen een wolf werende omheining heeft en blijkt dat de wolf werende omheining niet werkt.

Dat denk ik ook. En het zou me ook echt niet verbazen als de vergoedingen ook stoppen wanneer je dat niet hebt. Dierenorganisaties willen dat het liefst strafbaar maken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:03

Ik hoop dat die van ons veilig staan, in de nacht binnen, 2 grote waakhonden die aanslaan, overdag altijd zicht erop als ze buiten staan. Bovendien een aardig stukje lopen vanaf het bos, en voor ze bij onze paarden zijn zijn ze al heel wat schapen en ander vee gepasseerd.

Ik was trouwens gisteren met de hond in een natuurcentrum, daar onze eerste wolf gespot (opgezet weliswaar) ze slaat aan en gaat blaffen. Denk dat dat niet heel handig is :+ kan natuurlijk ook omdat het zo raar is, iets wat stijf en stil staat en totaal geen reactie terug geeft. Maar ze reageerde op de vos en de wolf duidelijk anders als de opgezette vogels en andere zoogdieren die er stonden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:14

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Her erge is, dat ik het eerder die kant uit zie gaan, dan dat er beheer komt.

Dat denk ik ook.
Maar daardoor zie ik verkoop niet iets van dat stelt je paard veilig

Maar op de goede partij stemmen geeft misschien iets hoop.
In diverse andere landen zijn deze wolven probleem wolven en mogen wel geschoten worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:13

DuoPenotti schreef:
Wintu schreef:

Dat denk ik ook.
Maar daardoor zie ik verkoop niet iets van dat stelt je paard veilig

Maar op de goede partij stemmen geeft misschien iets hoop.
In diverse andere landen zijn deze wolven probleem wolven en mogen wel geschoten worden.

Als om je heen het ene na het andere dier sneuvelt, dan ga je toch aan dingen denken waar je voorheen niet naartoe zou willen met je gedachten.

Ik heb op die partij gestemd idd, als stem voor het platteland en om meer gehoor te krijgen voor de problematiek die zich hier afspeelt, op meerdere vlakken.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:18

Dat snap ik dat je daar aan gaat denken :j
Maar zoals ik al zei als er niets veranderd is dat een korte termijn oplossing.

En je weet niet waar ze ineens op gaan duiken.
Je kan ze 20 km verderop plaatsen waar het nu rustig is en dat kan morgen anders zijn

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:21

SusanH schreef:
Ik hoop dat die van ons veilig staan, in de nacht binnen, 2 grote waakhonden die aanslaan, overdag altijd zicht erop als ze buiten staan. Bovendien een aardig stukje lopen vanaf het bos, en voor ze bij onze paarden zijn zijn ze al heel wat schapen en ander vee gepasseerd.

Ik was trouwens gisteren met de hond in een natuurcentrum, daar onze eerste wolf gespot (opgezet weliswaar) ze slaat aan en gaat blaffen. Denk dat dat niet heel handig is :+ kan natuurlijk ook omdat het zo raar is, iets wat stijf en stil staat en totaal geen reactie terug geeft. Maar ze reageerde op de vos en de wolf duidelijk anders als de opgezette vogels en andere zoogdieren die er stonden.

Susan, ik heb ook al een filmpje gezien in Italië, waarin een hond geen enkele aanleiding geeft, toch gepakt wordt door de wolf. Dus ook neutraal langszij lopen kan al fataal zijn.

Vandaag was mijn hond ineens angstig tijdens de wandeling, nou dat loopt niet lekker.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 12:54

Wintu schreef:
Sanet schreef:

Ik weet het niet Sanet. Maar ik sta er midden in, om mijn paard heen wordt het een na de andere aangevallen. Als de pony wel bij de groene zoom is aangevallen, dan is de wolf de bebouwing dus ook al ingelopen. Die grens is hij al over.Dus ja, ik denk wel eens 'wat als'

Het was op de ijsbaan, maar dat is net zo goed binnen de bebouwing.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 15:12

Afbeelding
Afbeelding
:(