balance schreef:Dat komt vast goed Monique. Ik zie het als actieve onderdanigheid maar het is zeker geen gewenst gedrag. Benieuwd hoe de trainer het gaat aanpakken.
Heel leuk filmpje in ieder geval.
Dank je. Hij gaat erg goed vooruit en hij is echt adorable. Het is ook leuk denk ik, om meer met hem bezig te zijn op een andere manier. Maar vooral Yoda gaat erg goed! Ze speelt, ze kauwt op kluiven en ik durf haar meer los te laten, kleine stukjes vlak voor het huis dan, waar hij bij is, omdat hij dat al wel kan, en ze rennen samen. Dus voor Yoda is het een enorme verbetering en wat ik ook fijn vind is dat hij het leuk vindt om aangehaald te worden. Yoda is daarin nog steeds heel introvert. Ze kwam me nooit begroeten, ze kwam niet om een knuffel vragen, ze wilde niet wandelen, ze wilde niet spelen. Dat vond ik jammer, dat is voor mij wel de lol van een hond. Als ik naar haar ga, dan vindt ze een knuffel wel goed, maar ze is heel terughoudend. Bijv op het filmpje met haar het tuigje omdoen, staat ze stijf van de spanning. Dat is heel sneu en dat krijg ik niet opgelost, dus ook dat kan ik aankaarten bij de trainer. Maar in ieder geval is de komst van Zozo een enorme aanwinst voor haar, voor ons en vooral ook voor mij, want hij is wel alles wat ik zoek in een hond en hij wil gelukkig ook wandelen. Yoda wil nu in de ochtend trouwens wel mee. Naarmate de dag vordert wil ze alleen naar buiten om eten te zoeken. Dat blijft een ding. Dan doet ze een plas en verder wil ze dan niet en dan gaat ze alles wat ze kan vinden lopen opeten. Dat krijg ik er ook niet uit. Maar goed, het is al een enorme verbetering! Het kan alleen maar beter worden.