[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 08:58

@pletje:woehh ga je weer op zoek!spannend..Wat is het doel?Fok?Sport?Beide?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:00

Fokken :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 09:20

Marus, misschien is het het handigst om je paard gewoon even op te meten. Dan weet je iig aardig zeker welke maat je nodig hebt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:56

Pletje123 schreef:
Tjonge dit is ook wat :Y) Ik ben om me heen aan het kijken voor een leuke merrie. Moeten nog even wachten met de aanschaf, maar kijken op internet kan altijd ;) Had ik een leuke merrie gezien.. moest wel tussen de 8 en 10 duizend kosten. Prima. Laat ik Google erop los, blijkt dat dier niet eens sterwaardig te zijn :') De verkoper beweerde niet te weten dat ze naar de keuring was geweest..

Pffff... en dan nog de hoofdprijs ervoor willen hebben... Kon het dier zo spectaculair bewegen dan? (En gewoon slecht exterieur ofzo?)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 10:59

Heeft iemand hier enig idee wat een goede beleerstal is in Friesland?En dan bedoel ik die direct durft aan te pakken , want ken er genoeg die er wel op gaan zitten maar als het erop aan komt niet naar voren durven te slaan (grof gezegd).

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:00

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:03

E. Veenstra in Nuis spreekt mij tot nu toe het meeste aan, mja heb alleen ervaring met hem met KWPN..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:05

Marus schreef:
Heeft iemand hier enig idee wat een goede beleerstal is in Friesland?En dan bedoel ik die direct durft aan te pakken , want ken er genoeg die er wel op gaan zitten maar als het erop aan komt niet naar voren durven te slaan (grof gezegd).

aat bosma uit menaldum, niet duur en erg kundig.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:09

Heb jij ervaring daar met fries? Hij is springruiter?

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:14

Marus schreef:
Heb jij ervaring daar met fries? Hij is springruiter?

hij mag straks mijn fries ook beleren :D Hij heeft al meerdere friezen beleerd en is ook goed met moeilijke paarden. Hij levert ze ook nog eens verkeersmak af

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:23

Vaak gaat KWPN - Fries beter dan Fries - KWPN. Mensen die alleen met Friezen werken kunnen nog wel eens verrast worden door het vlugge van een KWPNer ;)

Waar Floris staat maken ze ook zadelmak op een fijne manier. Maar dat is wel 1,5 uur rijden..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:25

Marus: gefeliciteerd! Wat een knappert zeg! Ik houd niet van friezen, maar dze is om op te eten :D
Nimber: gefeliciteerd met de verkoop :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:39

@Pletje: Dat is zeker waar! En daarbij heb ik de voorkeur voor een springruiter! Die kunnen ze meestal echt fijn beleren. Ik zelf heb toch wel een aantal verknalde friezen gezien die weer door een springruiter zoals e. veenstra moesten worden gecorriceerd.
En bij een bepaald type fries die wat rill in het bloed heeft moet je gewoon de eerste keer niet verknallen.
Ik heb contact gehad met stal c.hardon want daar is ie in training egweest voor de hengstenkeuring en di drukte mij op het hart met dit soort paarden niet zelf aan te modderen....Hij was trouwens wel helemaal weg van um,erg fijn dier om mee te werken maar wel wakker.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:43

Marus schreef:

Ik weet niet waar in frl je zoekt, maar ik heb mijn jonge merrie in Harlingen staan, bij horsea. Is mij super goed bevallen :j Zij was namelijk qua karakter ook een gevalletje apart, absoluut niet makkelijk, mmar het is helemaal goed gekomen. Inmiddels rij ik haar al zelf, maar staat ze daar iig de winter langs nog zodat ik kan blijven rijden omdat wij thuis geen faciliteiten hebben en met een jonkie is het niet ideaal als je steeds met de trailer naar de binnenbak moet. En het is ook erg prettig dat daar steeds genoeg (kundige) mensen rondlopen die even kunnen helpen als dat nodig is.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:53

Faline schreef:
Marus schreef:

Ik weet niet waar in frl je zoekt, maar ik heb mijn jonge merrie in Harlingen staan, bij horsea. Is mij super goed bevallen :j Zij was namelijk qua karakter ook een gevalletje apart, absoluut niet makkelijk, mmar het is helemaal goed gekomen. Inmiddels rij ik haar al zelf, maar staat ze daar iig de winter langs nog zodat ik kan blijven rijden omdat wij thuis geen faciliteiten hebben en met een jonkie is het niet ideaal als je steeds met de trailer naar de binnenbak moet. En het is ook erg prettig dat daar steeds genoeg (kundige) mensen rondlopen die even kunnen helpen als dat nodig is.

is die cremello merrie van jou? ik heb nog voor haar box gestaan, das n leuke!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:57

@faline: Dat is wel fijn dat je daar een fijne ervaring hebt! Ik zelf heb er nog niet zoveel positiefs over gehoord. Van horen en zeggen zijn he took meiden die ze daar beleren?Hou ik zowieso al niet van.

Iemand ook nog ervaring met J.an van der Wal f.irdgum

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:16

bij mijn zwager doen ze het ook, eric veenstra staat erom bekend dat hij heel goed paarden kan beleren en zomaar niet van een paard valt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:17

kaatjemuts schreef:
Marus schreef:

aat bosma uit menaldum, niet duur en erg kundig.

Hmm.. Ik heb zelf niet zulke positieve ervaringen met Aat Bosma.
Heb er even stage gelopen toen ik op de opleiding paardenhouderij zat. Maar na een paar weken kon ik het niet meer.
Paarden worden niet op een vriendelijke manier beleerd.

kaatjemuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:21

Calimero_ schreef:
[Hmm.. Ik heb zelf niet zulke positieve ervaringen met Aat Bosma.
Heb er even stage gelopen toen ik op de opleiding paardenhouderij zat. Maar na een paar weken kon ik het niet meer.
Paarden worden niet op een vriendelijke manier beleerd.

ik heb andere ervaringen... maar ja, zo blijf je toch bezig :D ;)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:31

Haha ja het blijft toch ook een persoonlijke voorkeur....
Eric vind ik zelf idd ook wel super, maar zou het ook lekker vinden hier wat in de buurt zodat ik wat sneller ff langs kan komen.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:34

En daarbij het kan er natuurlijk ook niet altijd maar vriendelijk aan toe gaan, als een hengst denkt e moeten auwehoeren dan mag ie van mij best een pak op zn zodemieter krijgen. Zolang het maar eerlijk en terecht is

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:35

Ja hoor, maar dat vind ik ook. Natuurlijk mag een paard als het nodig is goed aangepakt worden.
Aat was alleen niet eerlijk, tegenover mens en dier niet.
Ervaringen wil ik je wel via pb sturen als je interesse hebt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:55

Je zou het ook bij Hergen van Hall kunnen proberen of de Hoekstras in Franeker. (stal aristocraat)
Bij horsea zijn het idd de meiden (lotte en karolien zelf) die ze beleren, maar dat heeft imo geen invloed op de deskundigheid en het werk wat geleverd wordt hoor :+

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:56

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:02

Laatst bijgewerkt door Nicole op 14-01-13 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt