Padoertje schreef:Zolang kopers zich niet bewust zijn van wat het fokken van paarden inhoud, welke risico's erbij komen kijken en wat het allemaal kost voordat ze geschikt zijn voor de verkoop en gezond zijn, dan blijft die doelgroep van mening dat ze voor 5k een gezond dier kunnen kopen. Succes met zoeken, want behalve sommige Bokkers hier kom ik ze echt niet tegen..
Na ja, ik ben wel van mening dat het kan
of in ieder geval voor 6-8K. Maar dat zijn meestal paarden die je niet bij de fokker vandaan koopt maar van een andere amateur en wat het allemaal gekost heeft doet het er dan ook helemaal niet toe. Als de africhting en klassering tegenvallen is het IMO niet bepald relevant dat de vorige eigenaar jarenlang duur stalgeld moest betalen.
Zo heeft mijn paard bij zijn vorige eigenaren ook ruim 5 jaar op een vrij prijzige (dressuur)pensionstal in de Randstad gestaan, bleef puntje bij het paaltje wel een knol van 10 met schitterende B+1 klassering
dus ja dan maak je als verkoper gewoon dik verlies op je hobby.
Het draait hoe dan ook puur om vraag en aanbod - een talentvol paard van 170cm en van 159cm fokken kan exact hetzelfde kosten en toch leveren ze als driejarige over het algemeen andere bedragen op.