Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
senna21 schreef:Merci beaucoup! Wat wonen jullie in een mooie omgeving. Hoe gaat het met Erwin en jou? Ietsje minder in de lappenmand, hoop ik.
manja39 schreef:Is jullie die heftige regen laatst bespaard gebleven?
TinkerTreas schreef:Hier zitten ook veel van die rivier kreeften. En 's nachts komen ze vrij ver het water uit, waardoor er in het donker veel dood worden gereden.
Nu niet meer, maar in de zomer zag je heel veel stukken kreeft op straat liggen. Ook een makkelijke maaltijd voor de vogels natuurlijk.
TinkerTreas schreef:Ik woon midden in de randstad![]()
En die kreeften zijn hier een ware plaag. Ze zitten gewoon in sloten en vijvers hier in het park. Ze komen hier officieel niet voor en schijnen het hele water leven te verstoren.
Dus ze zijn ze liever kwijt dan rijk.
Tinka schreef:In Goeree Overflakkee stikt het ook van de Amerikaanse rivierkreeften. Het is een invasieve exoot, dus zeer ongewenst, maar duikt overal op.
Tinka schreef:Parkieten zagen we op Goeree Overflakkee ook regelmatig, maar die richten niet zoveel schade aan aan inheemse dieren en planten zoals die kreeftjes. Toen de sloot bij ons werd uitgebaggerd kwamen er hele hordes kreeftjes uit.
Monique1963 schreef:Tinka schreef:Parkieten zagen we op Goeree Overflakkee ook regelmatig, maar die richten niet zoveel schade aan aan inheemse dieren en planten zoals die kreeftjes. Toen de sloot bij ons werd uitgebaggerd kwamen er hele hordes kreeftjes uit.
Ik wist niet dat die kreeftjes zo algemeen waren. En ik denk dat ze nu niet meer uit te roeien zijn. Zeker niet als het zoveel van die diertjes zijn.
senna21 schreef:Zo, jij vervuld je rol van correspondent met verve.
Wat gebeurt er toch veel...ook mooie dingen, maar die halen de krant meestal niet.
joey2010 schreef:Wat een leuk filmpje weer. Ik moet wel lachen om jullie nieuwe hond. Ze doet alles voor je aandacht , en kruipt letterlijk onder en tussen jou.
Mooi dat jullie weer wat kunnen klussen. Fijn om te zien dat het gelukkig goed gaat met de voet van Erwin en jouw rug.
Ik moest denken aan mijn kindertijd van de familie knots toen ik je hoorde zeggen van :"een kloddertje hier en een kloddertje daar"..
Ik vond dat altijd geweldig leuk om te kijken op tv. Ach nostalgie
rocymax schreef:Ik wil je toch weer even een compliment geven. Je schrijft echt heel leuk en leest lekker weg. Ook je blog voor bokt is interessant en leuk.
Muga schreef:Haha Erwin de schilpad. Arme man, kan ie steeds meer, maak jij een schilpad van hem![]()
Leuk filmpje weer!
Zozo is wel erg opdringerig terwijl je met yoda bezig bent. Ik heb hier een 1 jarige en een 11,5 jarige briard. De 1 jarige wil dit ook wel doen. Die heb ik nu geleerd op d'r plek te wachten tot ik het tijd vindt voor haar aandacht. Zo overloopt ze m'n oudje niet en krijgt ze als beloning "vrij" en een knuffel extra. Dan is alle aandacht voor haar.
Misschien kun je zozo dat ook aanleren.
Tinka schreef:Zozo komt over als super enthousiast, een blij ei. Heeft denk ik nog geen geduld om te wachten.