Is gewoon normale frustratie waar we mee opgescheept worden omdat een minderheid een wolf wel leuk vind.
Waarvan het grootste gedeelte zeker weten geen weidedieren heeft
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Femke_Tweety schreef:Ik vind het voor de doodgereden wolf wel degelijk sneu.
Dat kan gewoon naast zien en vinden dat er in Nederland inmiddels een serieus probleem is.
Ninx schreef:Vannacht om 3 uur hoorde ik een jank... dacht dat er misschien 1 tegen het draad aan kwam, probeerde erdoor te komen... Dus gelijk naar buiten met zaklamp.
Dit gebeurt regelmatig.
Geen bal aan zo, ik lig toch heel waaks te slapen.
Vrijdag komt er iemand om de aanpassing van de omheining verder af te spreken. Ik ga niet de hele omheining doen, dat wordt echt veel te duur. En daarbij heb ik veel dassen en hazen en egels... ik wil dat die vrij doorgang hebben.
Ik maak dus een nachtkraal.... dan kunnen ze nog wel lekker vrij rondlopen, maar gewoon iets minder 'ruim' 's nachts.
Toen ik dit stuk grond kocht wist ik niet dat dit allemaal speelde.... niemand hier overigens, en nu zit ik in het epicentrum :-(
Sorry... moest even zeiken.
MairiMacBran schreef:Wij hebben camera’s bij de achterdeur, bij stal, op stal en een camera op de wei gericht. We slapen een meter of 20 van de stallen af, zodra we iets horen kijken we op de camera. Het zijn buitenstallen met weefrek, als het gaat schemeren gaat er een inzet in het weefrek, zeker met dit weer wil ik de bovenluiken toch graag open hebben voor de astmatische opa.
We zitten nog te bedenken hoe we ons kunnen verdedigen bij bezoek van de wolf. Man neemt nu een eind hout mee bij de laatste voerbeurt en altijd de telefoon, maar ik sta ‘s ochtends om half 6 ook in het donker te voeren tegen de bosrand….
MairiMacBran schreef:Nou, nee, niet om te verjagen, wel om 112 te bellen als het mis gaat.
MairiMacBran schreef:Tsja, veel keus heb je niet hè.
Man opperde al om de bosmaaier voor het grijpen te leggen, zonder kap. Maar ja, als je dat beest z’n halve kop afmaait ben je ook de l*l.
Citaat:Ede Gelderland
01-09-2024
10.00 uur
Roedel van de Planken Wambuis op beeld.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf