Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:10

Nee dat is geen zeiken. :knuffel:
Is gewoon normale frustratie waar we mee opgescheept worden omdat een minderheid een wolf wel leuk vind.
Waarvan het grootste gedeelte zeker weten geen weidedieren heeft

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 10:20

Wij hebben de stallen bijna klaar *\o/* . Heel dubbel, want eigenlijk wil ik ze helemaal niet opsluiten. Toen wij hier kwamen wonen was ik zo blij. Heerlijk de paarden bij huis en lekker 24/7 buiten. Nu ben ik genoodzaakt ze 400 meter verderop te zetten bij mijn buren zodat ze '-snachts op stal kunnen. Mooi dat het zo kan maar leuk is het niet.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:06

Het frustrerende is voor wat lever je in? Waarom is de wolf beschermd en worden ze met open armen ontvangen? Voor wildbeheer? Biodiversiteit? Natuurlijk evenwicht? Bijdrage aan klimaatbeheersing? Je zou haast je schoenen opvreten uit frustratie! En dan zo gemakkelijk weggezet worden door een tweede kamer! Bah!

Ook al is het voor veel mensen een vervanhunbedshow, inleving is nooit iets wat zij meegekregen hebben van hun moeder! Makkelijk praten, maar ondertussen is het vechten tegen de bierkaai! Niemand die zo bijdehand is om te zeggen goh laten we eens de escalatieladder bekijken?! Nee, lekker verschuilen achter zelfbenoemde deskundigen die hun geld verdienen met onzinnige dingen te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:08

Femke_Tweety schreef:
Ik vind het voor de doodgereden wolf wel degelijk sneu.

Dat kan gewoon naast zien en vinden dat er in Nederland inmiddels een serieus probleem is.

Ik ook hoor. Ik heb het al vaker gezegd, hier zijn alleen maar verliezers. Ik ben absoluut voor beheren en dan de wolven die te dicht bij de mensen komen zijn wat mij betreft het eerste aan de beurt. Maar dan wel doormiddel van afschot door een professional zodat het een vlotte dood is.

Ik zou het liefst willen dat ze hier uit zichzelf weg zouden gaan, omdat het te druk en te vol is. Terug naar de vrije, ongerepte natuur. Maar dat gaat niet meer gebeuren. In heel Europa zijn er gewoon al te veel.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:11

@kaja, Voor biodiversiteit kan het niet zijn. Want de wolven eten alles op. Ze hebben voorkeur voor jonge prooidieren, hierdoor zijnde kalfjes in een groot deel van de Veluwe op.
Een boswachter noemde het op X dynamisch natuurbeheer, maar als de kalfjes op zijn, krijg je implosie van de wildstand.
Dat is dus voor niemand goed.

Daarbij overal schaapskuddes die er mee gaan stoppen, of gestopt zijn. Niet goed voor de heide en het behoud van wisselende landschappen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 11:13

Ninx schreef:
Vannacht om 3 uur hoorde ik een jank... dacht dat er misschien 1 tegen het draad aan kwam, probeerde erdoor te komen... Dus gelijk naar buiten met zaklamp.
Dit gebeurt regelmatig.
Geen bal aan zo, ik lig toch heel waaks te slapen.

Vrijdag komt er iemand om de aanpassing van de omheining verder af te spreken. Ik ga niet de hele omheining doen, dat wordt echt veel te duur. En daarbij heb ik veel dassen en hazen en egels... ik wil dat die vrij doorgang hebben.
Ik maak dus een nachtkraal.... dan kunnen ze nog wel lekker vrij rondlopen, maar gewoon iets minder 'ruim' 's nachts.

Toen ik dit stuk grond kocht wist ik niet dat dit allemaal speelde.... niemand hier overigens, en nu zit ik in het epicentrum :-(

Sorry... moest even zeiken.

Ik voel met je mee. Ik heb afgelopen dinsdag een bedrijf langs gehad om over de omheining te praten. Ik vind het ook heel dubbel. Ik woon in het bos en er is veel wild wat ik wel toegang wil geven. Daarbij lopen ook mijn eigen huisdieren hier rond. Zou het zo naar vinden als ze een opdonder krijgen en daardoor van het terrein af willen. Ik moet de offerte nog krijgen, maar verwacht een € 5000,- aan kosten.

Ik slaap al 2 jaar met een babyfoon en inderdaad, als ik gerommel hoor bij de stallen ga ik kijken. Zo niet ontspannen meer om landelijk te wonen met dieren... ;(

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:34

Wij hebben camera’s bij de achterdeur, bij stal, op stal en een camera op de wei gericht. We slapen een meter of 20 van de stallen af, zodra we iets horen kijken we op de camera. Het zijn buitenstallen met weefrek, als het gaat schemeren gaat er een inzet in het weefrek, zeker met dit weer wil ik de bovenluiken toch graag open hebben voor de astmatische opa.
We zitten nog te bedenken hoe we ons kunnen verdedigen bij bezoek van de wolf. Man neemt nu een eind hout mee bij de laatste voerbeurt en altijd de telefoon, maar ik sta ‘s ochtends om half 6 ook in het donker te voeren tegen de bosrand….

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:43

MairiMacBran schreef:
Wij hebben camera’s bij de achterdeur, bij stal, op stal en een camera op de wei gericht. We slapen een meter of 20 van de stallen af, zodra we iets horen kijken we op de camera. Het zijn buitenstallen met weefrek, als het gaat schemeren gaat er een inzet in het weefrek, zeker met dit weer wil ik de bovenluiken toch graag open hebben voor de astmatische opa.
We zitten nog te bedenken hoe we ons kunnen verdedigen bij bezoek van de wolf. Man neemt nu een eind hout mee bij de laatste voerbeurt en altijd de telefoon, maar ik sta ‘s ochtends om half 6 ook in het donker te voeren tegen de bosrand….

Of je aan een telefoon veel hebt tegen een wolf? De mijne heeft een alarmknop die als je die indrukt een vreselijke herrie begint te maken en automatisch contact maakt met 112. Die herrie zou afschrikwekkend kunnen werken maar ik vrees dat de huidige wolven in Nederland nergens bang van zijn.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:44

Ik weet niet of dit al eerder is gedeeld, maar draagvlak voor de wolf was in april inmiddels gedaald naar 42%. Ik ben benieuwd hoever het draagvlak nog verder moet zakken, voor men echt gaat ingrijpen.

https://www.boerderij.nl/minder-draagvlak-voor-wolf-bij-nederlanders

Ik verwacht dat de huidige aanvallen op honden en kinderen toch voor veel mensen een kantelpunt gaat worden.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:45

Nou, nee, niet om te verjagen, wel om 112 te bellen als het mis gaat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:17

MairiMacBran schreef:
Nou, nee, niet om te verjagen, wel om 112 te bellen als het mis gaat.

Maar voordat er een hulpdienst bij jou is heeft de wolf al flink toegeslagen! Nou ja, hulp achteraf dan is in elk geval beter dan geen hulp. Daarbij, als de wolf je dieren aanvalt mogen ze misschien niet eens iets doen??

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:20

Tsja, veel keus heb je niet hè.
Man opperde al om de bosmaaier voor het grijpen te leggen, zonder kap. Maar ja, als je dat beest z’n halve kop afmaait ben je ook de l*l.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:25

Onze veulens zijn dinsdag naar Zuid Frankrijk vertrokken om op te groeien. Wil het niet meer thuis hebben en ook niet in de opfok ik ze normaal altijd had (belgische eifel)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:34

Maar Popstra daar zitten ze ook.
Grote voordeel van Frankrijk is dat de daar wel de probleemwolven en brutale wolven afschieten.

Ik word niet blij van de beelden die ik via diverse groepen voorbij zie komen uit de zuidelijke landen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:34

MairiMacBran schreef:
Man opperde al om de bosmaaier voor het grijpen te leggen, zonder kap. Maar ja, als je dat beest z’n halve kop afmaait ben je ook de l*l.

Goed schoonmaken natijd, wie zegt dat jij dat gedaan hebt en hij niet een andere wolf tegen is gekomen? ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:36

MairiMacBran schreef:

‘Oeps kijk mij onhandig’ :D

Ik wil even mijn oprechte medeleven uitspreken voor iedereen die zich dagelijks zorgen maken over hun dieren.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:39

I helgen sköts inte bara en, utan två vargar, inom området för skyddsjakt söder om Söderköping. Källa: Svensk Jakt https://search.app/VFmz3VtcojTSCnR56

Dit stuurde mijn oom door( woont in zweeds lapland), 2 wolven door jagers afgeschoten omdat ze bij een schaapskudde liepen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:08

Roedel van 8 wolven Planken Wambuis.

Citaat:
Ede Gelderland
01-09-2024
10.00 uur

Roedel van de Planken Wambuis op beeld.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Voor filmpje zie link bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/v/6N9hDL ... tid=WC7FNe

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:09

Brrr. Ik heb er vanmorgen gewandeld := niks gezien trouwens. Op andere wandelaars na.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:10

Misschien moet ik daar toch maar niet gaan rijden morgen. :') :=

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:13

Als je naar het filmpje kijkt, duurt het ook best lang voordat je er eentje opmerkt.
Die beesten hebben een heel goede schutkleur.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:14

Hhmm, niet fijn...

@tienus63, ze zijn inderdaad lastig te zien. En dan kunnen ze ook nog ineens vanachter aanvallen.. Bbbrrr!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:15

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:17

Vraagje tussendoor, ik heb een uitgebreide openingspost voor volgende topic klaar staan.

Gewoon even afwachten tot een mod komt melden, het topic moet afgesloten worden ivm aantal pagina’s. Of liever iets eerder dicht op een moment dat het even rustig is qua aanvallen en als gevolg daarvan discussie hier?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 14:19

Dat laatste is misschien slim. Maar ja, kan zomaar omslaan. Helaas. Ik zou zeggen, doe wat jou het beste lijkt.