[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:08

Marus@gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst als je ziet hoeveel mensen bepaalde eisen hebben aan een paard en dan toch bijna altijd iets anders kopen wat niet op het lijsteje staat eigenlijk vindt ik dat wel mooie je ziet een lijstje zegt niet alles als je een klik hebt met een paard :9

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:09

besita schreef:

Daar springen de tranen je wel van in de ogen ja. Zou me niet verbazen als daar wel wat meer dan speciale kapjes aan te pas is gekomen.

Pletje, Floris is echt een ruig beest geworden!
Marus, knappe fries, gefeliciteerd!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:11

Suelza schreef:
Nynke1 schreef:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... PL1mOioV-U
Weinig geld... De manier waarop ie uit z'n ogen kijkt spreekt mij absoluut niet aan, maar misschien is t wat voor iemand hier!

Hmmm... ben wel benieuwd naar de 5 jarige merrie die ze aanbieden. Die staat niet op hun site...

Dan moet je even bij alle advertenties van verkoper kijken.

Nynke1

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:14

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:15

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:17

Wbt het hengsten verhaal, volgens mij heb ik ook zo'n brave :P (Is ie natuurlijk ook, anders was hij ook allang ruin geweest hoor. :+)
Mensen staan altijd te kijken als ik zeg dat hij op stal naast een merrie staat en op het weiland (naast 'zijn' merries) met slechts een draadje er tussen.

Zo dus :D
Afbeelding

Morgen of dinsdag hoor ik of zijn bloed goed is gekeurd voor de export en hij dus definitief weg gaat, dan dus meer zekerheid en vanaf dan ook serieus paarden bekijken.

Ergens zou ik er trouwens ook helemaal niet mee zitten als het niet goed was hoor, vooral ook omdat hij zo braaf is en erg prettig om mee te werken.

A.s week al wel 1 afspraak voor een M1 merrie te bekijken.
Laatst bijgewerkt door Faline op 13-01-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:20

Het verschilt echt per paard :) Daarom zei ik al: Marus kan het beste inschatten wat het verstandigst is. De discussie startte namelijk naar aanleiding van de aanschaf van haar hengst ;)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:20

Die van mij was als hengst ook hartstikke braaf en stond ook gewoon in de wei. Toen z'n ballen er af waren gehaald kon ik hem wel achter het behang plakken.

Marus: Gefeliciteerd!
Faline: leuke foto!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:22

@ Marus; Gefeliciteerd! Laat je hem nog wel klinisch keuren dan?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:27

Faline schreef:
Wbt het hengsten verhaal, volgens mij heb ik ook zo'n brave :P (Is ie natuurlijk ook, anders was hij ook allang ruin geweest hoor. :+)
Mensen staan altijd te kijken als ik zeg dat hij op stal naast een merrie staat en op het weiland (naast 'zijn' merries) met slechts een draadje er tussen.

Zo dus :D
[ Afbeelding ]

Morgen of dinsdag hoor ik of zijn bloed goed is gekeurd voor de export en hij dus definitief weg gaat, dan dus meer zekerheid en vanaf dan ook serieus paarden bekijken.

Ergens zou ik er trouwens ook helemaal niet mee zitten als het niet goed was hoor, vooral ook omdat hij zo braaf is en erg prettig om mee te werken.

A.s week al wel 1 afspraak voor een M1 merrie te bekijken.

Hey mijn tekst verdwijnt steeds...

Maar, ik wis tniet dat het al zover was! Ik zag wel al een bericht op facebook waardoor ik dacht 'zou het', maar zelf ook erg druk geweest. Spannend hoor! NAar de Chinezen?

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:39

Wij hebben ook een hengst! Staat naast een merrie op stal maar zijn samen op gegroeid dus hier ook geen problemen. Merrie's maken hem *tot nu toe* nog niet veel uit.

Gedraagd hij zich niet onder het zadel op wedstrijden gaan misschien ook zijn ballen eraf

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:41

tita schreef:
Marus schreef:
Ach wat is veel ervaring?In het verleden op een friezenstal paarden beleerd doorgereden...Zelf ook al eeerder een friese hengst gehad voor mijn kwpn tijd..
Dus laten we het zo zeggen Ik kan me er tot mee redden...

Maar je weet niks van afstamming?
Hengst houden maar verder niks mee doen vind ik gewoon niet kunnen, hengst heeft lang niet zo relax leven als een ruin.

Verder harte met je aanwinst.

Nee hoor ik weet er altijd iets vanaf, maar de laatste keer dat ik wat in het friese wereldje verkeerde was 7 a 8 jaar geleden. Dus wat dat aan gaat kan ik nu idd niet meer meepraten over het hoe en wat want zit er totaal niet meer in. Ken de hengsten maar verder hoe en wat qua nakomelingen en karakter no idea! ben ik gewoon eerlijk in, en daarbij op papier kan ik niet rijden dus interesseert het mijzelf niet zo heel veel.Als het karakter mij maar aan staat en ik de klik heb
Ach waarom geen hengst houden zolang het te doen is?Als hij zich als een idioot gaat gedragen en dat zijn mogelijkheid tot een zo normaal mogelijk paardenleven in de weg gaat staan dan word hij gecastreerd.Dus snap het probleem niet?

En Wat betreft opvoeding ben ik het helemaal mee eens! Ik ga ervoor en zie wel waar ik eindig, ben in ieder geval geen pennymeisje met een impulsieve actie :+ ..Weet toch wel iets van hengsten en paarden af *\o/*

@ de rest bedankt voor de reacties!!! Leuk leuk...

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:42

Malou9 schreef:
Wij hebben ook een hengst! Staat naast een merrie op stal maar zijn samen op gegroeid dus hier ook geen problemen. Merrie's maken hem *tot nu toe* nog niet veel uit.

Gedraagd hij zich niet onder het zadel op wedstrijden gaan misschien ook zijn ballen eraf

geef je gelijk,het gaat mij net zo. Mocht hij mij te heftig worden dan kies ik er voor zijn ballen eraf te laten halen.
Laat hem eerst zo maar lekker ff hengst zijn

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:47

Suelza

Marus schreef:
Malou9 schreef:

geef je gelijk,het gaat mij net zo. Mocht hij mij te heftig worden dan kies ik er voor zijn ballen eraf te laten halen.
Laat hem eerst zo maar lekker ff hengst zijn

Eerst maar even laten acclimatiseren. Ik ben heel benieuwd hoe hij het straks gaat doen! Tis een mooi diertje!

Suelza

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:51

@Alja: een prachtig dier!

Zeker ik laat hem eerst ff lekker zn gangetje gaan, hij is ook voorgesteld opde hengstenkeuring dus is ook in training geweest.
Geef m eerst lekker de tijd en dan ga ik langzaam aan een beetje beginnen met longeerwerk, grondwerk ed

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:52

Marus schreef:
@Alja: een prachtig dier!

Zeker ik laat hem eerst ff lekker zn gangetje gaan, hij is ook voorgesteld opde hengstenkeuring dus is ook in training geweest.
Geef m eerst lekker de tijd en dan ga ik langzaam aan een beetje beginnen met longeerwerk, grondwerk ed

Heb je ook zijn beoordeling meegekregen!? Dat is altijd wel interessant om te weten wat de jury er precies van vond :j

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:54

Hij was zo aan de foto te zien niet door naar de 2e bezichtiging denk ik?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:57

Nee was idd niet door naar de 2e! @Suelza: nieet niet gezien, heb nog gevraagd naar het commentaar maar dat wist hij ook zo niet.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:58

(stomme vraag maar wat voor maat deken zal ik moeten nemen?185??Hij is 1.61 en best nog puppy)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 20:59

Ja dan zou ik ook voor 185 gaan. BP is krap aan 1,64 en heeft ook 185. Al is die wel kort in zijn lijf, de jouwe heeft volgens mij meer lengte..hmm.. misschien toch een 195?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:00

nee zowiezo 195 denk ik
ik heb 185 op de schimmelmerrie dat mijn profiel en die is krap 1.50 cm

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:03

Mijn merrie is 1.62 en vrij smal.
Heb haar onder 195.
185 past wel maar is aan de krappe kant (heb een onderdeken in die maat).

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 21:03

Hmm oke dan denk ik idd de 195, maar hij is niet lang in zn lijf. Lijkt misschien zo maar is echt een compact paardje