Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 02:14

Fensy wat een mooie kans zeg.
(zullen we beetje terug richting doel topic gaan, word voor mijn gevoel nu wel erg ver afgewijkt van... Mochten andere dit niet vinden dan negeer vooral mijn bericht)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 02:15

fensy79 schreef:
Nou ik heb vandaag de dag van mijn leven gehad! Ik had na alle ellende mijn zoektocht in de ijskast gezet zodat ik weer ff lekker een jaar goed kon sparen. Nu kwam ik toevallig op fb in gesprek met iemand over haar paardje. Met is een Murgese merrie van bijna 6 jaar. Wat een leuk beestje zeg. We raakte maar niet uitgepraat. Nu kwam er te sprake dat ze haar waarschijnlijk wilde verkopen. Ik heb haar verteld van alle pech die ik heb gehad met mijn paarden. Ze woonde toevallig nog in de buurt ook dus vanmiddag ben ik gezellig langs gegaan. Hele lieve en betrokken vrouw en we denken in bijna alles hetzelfde. Nu krijg ik de kans om eerst samen met haar het paardje goed te leren kennen. Gewoon bij haar op stal samen tutten en poetsen, grondwerken, longeren enz... Als ik haar nog steeds leuk vind mag ik haar bij mij in de buurt stallen en eerst een jaartje leasen. En als we echt een match zijn kan ik haar kopen. Ze wilt echt het beste voor haar paardje. Voor beide partijen heel fijn want als het toch geen match blijkt te zijn dan kan ze terug naar haar. Ik mag haar ook altijd om hulp vragen als ik iets niet weet of ergens niet aan uit kom. De enigste eis die ze stelt is dat ze merrie terug koopt als ik haar om 1 of andere reden zou moeten verkopen. De eerste kennismaking met het paardje en de eigenaresse is vanmiddag geweest en het klikte goed van alle kanten. Soms zit geluk in een klein hoekje!

Mazzelaar <3 wat goed en wat fijn voor je :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:03

Fensy, geweldig wat een leuk bericht geniet ervan!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:49

Wat fijn Fensy, klinkt als een mooie constructie.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:58

fensy79 schreef:
Nou ik heb vandaag de dag van mijn leven gehad! Ik had na alle ellende mijn zoektocht in de ijskast gezet zodat ik weer ff lekker een jaar goed kon sparen. Nu kwam ik toevallig op fb in gesprek met iemand over haar paardje. Met is een Murgese merrie van bijna 6 jaar. Wat een leuk beestje zeg. We raakte maar niet uitgepraat. Nu kwam er te sprake dat ze haar waarschijnlijk wilde verkopen. Ik heb haar verteld van alle pech die ik heb gehad met mijn paarden. Ze woonde toevallig nog in de buurt ook dus vanmiddag ben ik gezellig langs gegaan. Hele lieve en betrokken vrouw en we denken in bijna alles hetzelfde. Nu krijg ik de kans om eerst samen met haar het paardje goed te leren kennen. Gewoon bij haar op stal samen tutten en poetsen, grondwerken, longeren enz... Als ik haar nog steeds leuk vind mag ik haar bij mij in de buurt stallen en eerst een jaartje leasen. En als we echt een match zijn kan ik haar kopen. Ze wilt echt het beste voor haar paardje. Voor beide partijen heel fijn want als het toch geen match blijkt te zijn dan kan ze terug naar haar. Ik mag haar ook altijd om hulp vragen als ik iets niet weet of ergens niet aan uit kom. De enigste eis die ze stelt is dat ze merrie terug koopt als ik haar om 1 of andere reden zou moeten verkopen. De eerste kennismaking met het paardje en de eigenaresse is vanmiddag geweest en het klikte goed van alle kanten. Soms zit geluk in een klein hoekje!

Zo dan, dat klinkt even tof! Wat een mooie afspraak zeg! Ik hoop dat de klik er is en blijft ;-)

Hier ook eindelijk wat schot in de zaak, paard staat online. Nu duimen voor een voorspoedige verkoop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:14

Wat fijn fensy!
Succes charmaine! Hopelijk komt er snel een passende koper.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:18

Ik word toch wel heel blij van advertenties die de prijs er direct bij zetten. Dan kun je zo veel makkelijker inschatten waar je aan toe bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:56

Plop1997 schreef:
Ik word toch wel heel blij van advertenties die de prijs er direct bij zetten. Dan kun je zo veel makkelijker inschatten waar je aan toe bent.

Klopt...
Ik begrijp ook nog steeds niet dat verkopers het zichzelf aan doen :')
"Ja ik bel voor XXX, ik wilde graag weten wat de vraagprijs is".
"Hij is 50K"
"oh nee sorry dan houdt het op"

:')
Dat kost toch bakken met tijd, of valt dat mee? :+
Ik kan meestal wel redelijk inschatten waar de prijs ongeveer ligt, maar ook dan zijn er weleens uitschieters waarvan ik denk... wtf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:11

Ik had bij die van mij ook de vraagprijs erbij gezet, had inderdaad geen zin en tijd om elke keer alleen maar vragen te beantwoorden over de vp, kwam nu ook veel gerichter to the point.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:19

Ik ben er ook achter gekomen dat heel veel mensen andere ideeën hebben bij het statement “valt in een hogere/lagere prijsklasse”

Voor mij persoonlijk dacht ik altijd dat hogere prijsklasse €10.000 + was en dan een lagere prijsklasse €5.000 - was.

Maar er zijn er ook veel die tellen alles onder de €15.000 als lagere prijsklasse en hogere prijsklasse zijn dan prijzen waar ik alleen van kan dromen om het op mijn bankrekening te hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:31

Klopt, zeker bij sportpaarden is hogere prijsklasse nu echt wel 30k+ tot wat de gek er voor geeft.
Dat maakt het soms lastig inschatten wat en hoe qua prijs.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:43

Ik kijk vooral in de sectie A en b ponys op dit moment, en reageer nog wel eens op advertenties van mensen met de vraagprijs als ze echt heel leuk zijn. Mensen die gelijk antwoorden bel maar even naar …. Sla ik direct over. Wat een onzin gedoe zeg. Ga niet 101 mensen afbellen voor een vraagprijs.

Ik zet zelf altijd vraagprijzen bij de advertentie, 2 weken geleden zetten ik 2 ponys te koop had 280 reacties in 2 dagen tijd, ik zal ze allemaal maar de vraagprijs moeten doorgeven :+
Overigens reageer ik ook niet op alle berichten die dan gelijk sturen “is de prijs nog bespreekbaar” deze sla ik over in de aantal reacties, kwijt raak je ze toch wel :o

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:45

Plop1997 schreef:
Ik ben er ook achter gekomen dat heel veel mensen andere ideeën hebben bij het statement “valt in een hogere/lagere prijsklasse”

Voor mij persoonlijk dacht ik altijd dat hogere prijsklasse €10.000 + was en dan een lagere prijsklasse €5.000 - was.

Maar er zijn er ook veel die tellen alles onder de €15.000 als lagere prijsklasse en hogere prijsklasse zijn dan prijzen waar ik alleen van kan dromen om het op mijn bankrekening te hebben.

Ja dat is veranderd, vroeger was 10+ hoger segment en alles onder de 4/5000 goedkope prijsklasse.
Dat is nu allemaal veranderd, nu komt 10+ eerder als lager voor

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:48

Ik had dit topic verlaten door de sfeer die een gebruiker creërt, maar nu kwam ik erachter dat je zelf mensen kunt blokkeren voor jezelf. Misschien een tip voor de rest van de mensen die zich ook zo aan degene storen:

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 13:49

Oh dat is wel een goede tip Ania! :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:17

Je ziet wel berichten als ze gequoot worden, dus je ontkomt niet aan alle berichten van mensen op die je op jouw foeilijst hebt staan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:27

Brainless schreef:
Je ziet wel berichten als ze gequoot worden, dus je ontkomt niet aan alle berichten van mensen op die je op jouw foeilijst hebt staan.

Zit wat in, maar als meer mensen dit doen zie je ook niks om te quoten :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:30

Ik foei nooit mensen want ik ben te nieuwsgierig :')

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:31

Wat fijn Fensy voor deze constructie! Mooie kans.

Ik heb vanochtend op een leermeester gereden. Een 11 jarige Jazz ruin die op dit moment ZZ licht loopt. Oh wauw wat een gaaf ritje was dat. Paard staat te koop alleen ik wil eerst mijn merrie verkopen. En er zijn al gegadigden voor. Maar dit ritje was wel voor mij wel even fijn. En een bevestiging dat ik toch liever een wat ouder paard koop, ik ben te onzeker voor een jong paard.

As maandag gaan we foto's maken en filmpje opnemen en dan zet ik haar online. Ik zie er best tegenop, maar voor beide partijen beter zo.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:38

Leuk, klinkt als een gaaf paard ook :D

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:43

Avalanche schreef:
Leuk, klinkt als een gaaf paard ook :D

Ja dat is hij ook :D . Alleen ik durf er niet aan te denken om hem te kopen, omdat we geen geld hebben voor 2 paarden. En de kans is aanwezig dat hij volgende week verkocht is.

Maar mijn zelfvertrouwen had een flinke deuk opgelopen, en het was wel even fijn om weer ouderwets te genieten van paardrijden. :j

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:16

Niet om iemand persoonlijk aan te vallen maar je ging dus een paard proberen terwijl je geen intentie had om te kopen? Vind ik toch wat raar, maar mss begrijp ik het verkeerd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:25

Kalea schreef:
Niet om iemand persoonlijk aan te vallen maar je ging dus een paard proberen terwijl je geen intentie had om te kopen? Vind ik toch wat raar, maar mss begrijp ik het verkeerd.

Ik las het meer als in 'ze mocht een keer rijden van de eigenaar'.

Om eens te voelen zegmaar. Niet per se als bezoek als potentiële koper. :)

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:16

Kalea schreef:

Ik mocht er op rijden van de eigenaar idd. Paard staat bij ons op stal en ze vroeg of ik hem een keer wilde rijden. Dus in mijn ogen is dat niet raar als zoiets aangeboden wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:18

Wat fijn voor je dat het zo goed ging! Eigenlijk zonde dat je nog niet kan kopen, anders zou je nog wat dagen kunnen rijden. Maar snap ook zeker dat eigen paard eerst weg moet.