Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:21

DubbelFun schreef:
Hij bestaat, misschien is er ergens een 'breipatroon' te krijgen :)

https://i.etsystatic.com/6381817/r/il/2 ... 4_r3l5.jpg

Ik zat eerder te denken in de richting van iets als ballistic wolfproof nylon oid :))

Wat mij betreft de beste oplossing: nulstand afkondigen voor Nederland.
Maar voor je er dat door hebt zal er nog heel wat moeten gebeuren - zowel qua regelwerk en wetgeving als in de zin van slachtoffers van de wolf.

DubbelFun

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:35

Kevlar oid bedoel je ??

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:38

Citaat:
Kevlar is een draad met een hoge treksterkte. Het is kogelbestendig. Het is niet kogelvrij, want als de kogel genoeg energie heeft om hem te breken, zal de kogel erdoorheen gaan. Het is mogelijk om de meeste handvuurwapenkogels te stoppen, maar de meeste geweerkogels gaan dwars door Kevlar heen.

Hoewel het moeilijk is om de Kevlar-draden te breken , is het vrij eenvoudig om ze door te snijden of weg te duwen. Dit betekent dat Kevlar niet bijzonder goed bestand is tegen gaten van messen, ijsbijlen of pijlen met brede punten

Tanden?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:38

Lugea ik verwacht niet dat de wolf niet aan de rand van het bos komt. Net zo min als hij niet hier op het vakantiepark komt. De buiten omheining tegen bos zijde is 60 cm hoog...
Maar door aan bosrand te blijven verwacht ik wel vlot hulp te kunnen krijgen indien nodig en ook ik ben zo die omheining over inclusief de honden. Dat is waar ik rust uit haal. Ik zie hier echter prachtige bospaden en vele kilometers boswandeling mogelijkheden en ik kan er geen gebruik van maken. Ik durf het niet meer. Zo onwijs jammer. Vroeger liep ik uren te dwalen over de veluwe puur op gps systeem. Geen haast, geen route gewoon genieten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:39

Van google
Is Kevlar effectief in het tegenhouden van een mes? (een wolvenbeet kwam er niet uit)
Citaat:
Een ballistisch vest van Kevlar kan de voortgang van een mes aanzienlijk belemmeren , waardoor de penetratie ervan mogelijk wordt verhinderd voordat het het lichaam van de drager bereikt.
Het is juist om te omschrijven dat Kevlar-vesten mesbestendige eigenschappen hebben en een zekere mate van bescherming bieden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:41

Wat erg die schapen. Lijkt wel alsof de aantallen steeds vaker zo hoog liggen ipv 1 tot 4 schapen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:51

Knolselder schreef:
Wat erg die schapen. Lijkt wel alsof de aantallen steeds vaker zo hoog liggen ipv 1 tot 4 schapen.

Als het ouderdieren inclusief hun inmiddels grotere jongen zijn, dan praat je al snel over zo'n 7 a 8 wolven. Dus het is op zich wel logisch dat er nu meer gepakt gaat worden.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:54

Logisch, maar verre van ok.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:54

Kan je nog het bos in? Antwoord gemeente Ermelo
Citaat:
4 september/Gemeente Ermelo
Kan ik met mijn hond de natuur in?

U kunt met uw hond de natuur in. Als u met een hond loopt, is de kans dat een wolf u benadert groter dan als u zonder hond loopt.
Dit komt doordat de wolf in een hond een sociale partner kan zien, een paringspartner of een concurrent. De kans dat een wolf een loslopende hond aanvalt is klein, maar niet uitgesloten. Door uw hond kort aan te lijnen, houdt u de kans op contact tussen uw hond en de wolf zo klein mogelijk. Komt u een wolf tegen terwijl u met uw hond buiten bent, zorg er dan voor dat uw hond is aangelijnd en neem langzaam afstand.
Eventueel kunt u luid spreken of gebaren maken als de wolf toch toenadering zoekt. In de informatiefolder van de provincie Gelderland leest u meer informatie over wat u wel of niet moet doen als u een wolf ziet.

https://www.ermelo.nl/de-wolf?fbclid=Iw ... irinZf8Wfw

Bron geen wolf in cultuurlandschap/ https://www.ermelo.nl
https://www.facebook.com/share/p/wGh43f ... tid=WC7FNe
https://www.ermelo.nl/de-wolf

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:07

Nav van verdwenen hond bij Ermelo???, verzoek van de gemeente aan de alert groep geen wolf op facebook.
Hond liep in losloop gebied Groevenbeekseheide aldus de reacties.
Citaat:
Advies namens de gemeente Ermelo voor het losloopgebied ❗️❗️❗️

Van de gemeente Ermelo het verzoek gekregen of we dit wilde plaatsen:

Honden aan de lijn houden in het losloopgebied.
Als er een wolf gezien wordt mag de politie gebeld worden en bij geval van nood direct 112 bellen.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/R1UFGF ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:52

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:59

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:05

Jessix schreef:
Ik ben lid van een Facebook groep van een bepaald hondenras. Daar post iemand gewoon speciaal met de honden naar het losloop gebied in Austerlitz te zijn gereisd om daar lekker met de honden los te kunnen lopen. Ze vond het wel even spannend met oog op de wolven maar dacht toch dat het wel zou kunnen.

Onbegrijpelijke dat je dat risico opzoekt… dringt het dan niet door tot mensen?

Terwijl het bos vanuit Zeist waar je naar Austerlitz kunt lopen opvallend stil is. Het voorste stukje stuifheuvel lopen mensen een klein rondje, of wij spreken af zodat we met een grotere groep lopen. Maar dan nog aangelijnd en niet richting Austerlitz.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:16

dierenfan schreef:
Lugea ik verwacht niet dat de wolf niet aan de rand van het bos komt. Net zo min als hij niet hier op het vakantiepark komt. De buiten omheining tegen bos zijde is 60 cm hoog...
Maar door aan bosrand te blijven verwacht ik wel vlot hulp te kunnen krijgen indien nodig en ook ik ben zo die omheining over inclusief de honden. Dat is waar ik rust uit haal. Ik zie hier echter prachtige bospaden en vele kilometers boswandeling mogelijkheden en ik kan er geen gebruik van maken. Ik durf het niet meer. Zo onwijs jammer. Vroeger liep ik uren te dwalen over de veluwe puur op gps systeem. Geen haast, geen route gewoon genieten

Hij is hier op de nachtcamera;s gezien dat hij door de woonwijk liep. Wel een wijk aan de rand van het bos.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 18:18

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:03

Benzz schreef:
dierenfan schreef:

Hij is hier op de nachtcamera;s gezien dat hij door de woonwijk liep. Wel een wijk aan de rand van het bos.

Dat is wat ik bedoel. De wolf zal daar ook wel komen maar de kans als je een wolf tegen komt met verkeerde bedoelingen dat je dan redelijk vlot hulp heb is aanwezig.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:16

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:26

Citaat:
4 september 2024/Emst/Gelderland
Boer Erik verbijsterd na nóg een slagveld: 18 schapen dood, 27 gewond
EMST - In Emst zijn de afgelopen nacht zeker 18 schapen doodgebeten. Nog eens 27 schapen raakten gewond, waarvan er vermoedelijk 10 tot 15 het niet gaan redden. De schapen van boer Erik Witman zijn voor een tweede keer slachtoffer van een wolvenaanval: "Als die wolf niet gestopt wordt, dan is er geen toekomst voor de schapenhouders in Nederland."
Erik Witman kreeg woensdagochtend bericht van buurtbewoners dat er gewonde schapen in het veld aan de Pollenseveenweg liepen. Toen hij daar aankwam trof hij een waar slagveld aan. "Ik stond perplex. Normaal heb je twee of drie dode schapen, maar nu lagen overal waar je keek dode schapen."
Bij sommige levende schapen hingen de ingewanden uit het lichaam. Bij andere schapen was de luchtpijp doorgebeten. Er stonden ongeveer 150 schapen in het veld, bijna een derde daarvan is nu dood of gewond. In september vorig jaar sloeg de wolf ook al toe bij Erik, die toen zes dode dieren telde.
Noodnetten besteld
Witman heeft nog geen idee wat dit betekent voor zijn bedrijf, vertelt hij radeloos aan de telefoon. Hij heeft noodnetten besteld, waarin hij 's nachts zijn schapen kan opsluiten. "Maar je weet niet of dat gaat werken. Je bent er elke dag druk mee om de schapen in leven te houden, en dan komt zo'n rotwolf ze vermoorden. Er moet iets gebeuren, anders is er geen toekomst meer."
https://www.gld.nl/nieuws/8199382/boer- ... n=Facebook

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/TJLnTs ... tid=WC7FNe

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 19:27

Benzz schreef:
Jessix schreef:
Ik ben lid van een Facebook groep van een bepaald hondenras. Daar post iemand gewoon speciaal met de honden naar het losloop gebied in Austerlitz te zijn gereisd om daar lekker met de honden los te kunnen lopen. Ze vond het wel even spannend met oog op de wolven maar dacht toch dat het wel zou kunnen.

Onbegrijpelijke dat je dat risico opzoekt… dringt het dan niet door tot mensen?

Terwijl het bos vanuit Zeist waar je naar Austerlitz kunt lopen opvallend stil is. Het voorste stukje stuifheuvel lopen mensen een klein rondje, of wij spreken af zodat we met een grotere groep lopen. Maar dan nog aangelijnd en niet richting Austerlitz.

Ja deze dame kwam er speciaal voor hier naar toe vanuit een andere provincie. Ik snap dat echt niet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:17

Zichtmelding Aalten Gld
Citaat:
Aalten Gelderland
04-09-2024
18.00 uur

Wolf gezien tussen Aalten en Varsseveld.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/T9fXss ... tid=WC7FNe

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:26

tienus63 schreef:
Citaat:
4 september 2024/Emst/Gelderland
Boer Erik verbijsterd na nóg een slagveld: 18 schapen dood, 27 gewond
EMST - In Emst zijn de afgelopen nacht zeker 18 schapen doodgebeten. Nog eens 27 schapen raakten gewond, waarvan er vermoedelijk 10 tot 15 het niet gaan redden. De schapen van boer Erik Witman zijn voor een tweede keer slachtoffer van een wolvenaanval: "Als die wolf niet gestopt wordt, dan is er geen toekomst voor de schapenhouders in Nederland."
Erik Witman kreeg woensdagochtend bericht van buurtbewoners dat er gewonde schapen in het veld aan de Pollenseveenweg liepen. Toen hij daar aankwam trof hij een waar slagveld aan. "Ik stond perplex. Normaal heb je twee of drie dode schapen, maar nu lagen overal waar je keek dode schapen."
Bij sommige levende schapen hingen de ingewanden uit het lichaam. Bij andere schapen was de luchtpijp doorgebeten. Er stonden ongeveer 150 schapen in het veld, bijna een derde daarvan is nu dood of gewond. In september vorig jaar sloeg de wolf ook al toe bij Erik, die toen zes dode dieren telde.
Noodnetten besteld
Witman heeft nog geen idee wat dit betekent voor zijn bedrijf, vertelt hij radeloos aan de telefoon. Hij heeft noodnetten besteld, waarin hij 's nachts zijn schapen kan opsluiten. "Maar je weet niet of dat gaat werken. Je bent er elke dag druk mee om de schapen in leven te houden, en dan komt zo'n rotwolf ze vermoorden. Er moet iets gebeuren, anders is er geen toekomst meer."
https://www.gld.nl/nieuws/8199382/boer- ... n=Facebook

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/TJLnTs ... tid=WC7FNe

Wat treurig dat dit al als normaal wordt gezien. Mijn hart huilt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 20:59

Heel erg. Maar tegelijkertijd begrijp ik niet dat hij die schapen op die plek zonder raster zet. Er zijn daar in de omgeving ieder jaar in september/oktober aanvallen.

Bij hemzelf ook vorig jaar.
En ja, ik weet ook dat een raster geen 100% veiligheid biedt. Maar om dan maar helemaal niets te doen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:02

mysa schreef:
Heel erg. Maar tegelijkertijd begrijp ik niet dat hij die schapen op die plek zonder raster zet. Er zijn daar in de omgeving ieder jaar in september/oktober aanvallen.

Bij hemzelf ook vorig jaar.
En ja, ik weet ook dat een raster geen 100% veiligheid biedt. Maar om dan maar helemaal niets te doen?

Toen ik zag dat er zo'n grote aanval was geweest, was mijn eerste gedachte "wolfwerend raster?" Júist omdat het zo'n grote moordpartij is. Wolf er in maar vindt geen uitweg meer en gaat in stress en paniek alles uit moorden. Want dat is wat je krijgt als je raster 1cm te laag zit.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:03

Geen raster.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 21:07

Ik denk, maar weet dat dus niet zeker, dat je nu juist beter niet in een grote groep kunt lopen met je hond(en). Wolven zien honden nu als prooi. Dan is het denk beter om met je hond alleen te lopen. Omdat de wolven nu juist plekken op lijken te zoeken waar veel honden bij elkaar komen. Dat zie je bij Zeist/Austerlitz, Nunspeet, Harderwijk, Ermelo, en bij mij dichtbij ook bij het losloopgebied.