[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:21

Ja, en dan gaat het ook zo lekker, totdat je stopt ...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 19:26

tamary schreef:
Ja, en dan gaat het ook zo lekker, totdat je stopt ...

Tinka schreef:
Ik heb zelf soms ook wel de neiging teveel te doen als ik een goede dag heb.

Ja dat dus. Dus eigenlijk zijn we wel hetzelfde als onze mannen ;-)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:00

Mijn vent doet dat eigenlijk altijd wel goed. Hij werkt veel maar overwerkt zichzelf niet. Hij heeft ook nooit spierpijn of ergens last van, vet irritant hahaha.

Het enige wat hij wel heeft is de manflu. Als hij een beetje snottie is is hij heul zielig. Een kater duurt zo twee volle dagen _O- van dattum. Arme jongen :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 20:25

Sintara schreef:
Mijn vent doet dat eigenlijk altijd wel goed. Hij werkt veel maar overwerkt zichzelf niet. Hij heeft ook nooit spierpijn of ergens last van, vet irritant hahaha.

Het enige wat hij wel heeft is de manflu. Als hij een beetje snottie is is hij heul zielig. Een kater duurt zo twee volle dagen _O- van dattum. Arme jongen :')

hahahaha manflu, nog nooit van gehoord, maar wel heel herkenbaar!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:56

Ik als vrouw ga ook standaard te ver door _O-
Of te snel zonder krukken lopen na operatie of of of _O- _O-
Of laatst te lang bezig met de hogedrukreiniger waardoor mijn buik nachts protesteerde etc.

Ik lees trouwens echt al super lang mee maat reageer echt zo goed als nooit. Maar ehm ja _O-

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:58

Wat een super mooie verrassing!
Fijn om zo even samen op te trekken en te genieten van huis en haard en omgeving.
Moderne hippies!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 06:26

Wat een verrassing! Heel erg leuk filmpje weer ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 12:50

Hey die Hagelslag, leuk dat je ook eens onder je steen uitkomt. Gezellig dat je meevolgt. Dus ja, herkenbaar wel voor iedereen, meer een mensending dan een mannending die eigenwijsheid ;-)

@Balance en Manja, ja we waren al heel lang ermee bezig, zijn broer en ik. Ze waren hier ook nog nooit geweest, dus mocht ook wel na 4 jaar hahaha. Maar erg mooi moment om die twee mannen zo te zien.

Iemand zei geloof ik nog, ze lijken helemaal niet op elkaar. Dat valt mee. Als je ze zo op het eerste oog ziet, niet, maar ik herken in allebei enorm hun vader. Bepaalde lichaamstrekjes en hoofdbewegingen zijn zoooo hetzelfde als van hem. ook de ligging van de ogen en oogleden is hetzelfde. En ze hebben dezelfde humor. En ik zie hun moeder in allebei hun karakter.

Het was erg gezellig in ieder geval!

Erwin is nu om. Na een dag enorm veel pijn, gaat hij toch aan de slag met ijs. Met warme lampen. Met pijnstilling ja dat mag en is geen schande en met arnica op de blauwe plekken waar geen wonden zitten. Want nadat het 100.000x gezegd had, vond de zuster het toch echt veel te blauw, dus koelen en de fysio vond het te dik, te blauw en alles en nog meer.
Van die dingen.
In ieder geval heb ik vandaag het gevoel vrij te hebben. Er komt geen zuster meer dagelijks, maar om de dag nu tot en met het weekend meen ik. Wat zal dat een verademing zijn als er geen zuster meer komt. Dan hebben we alleen nog fysio 2x pw (het wordt pas 3x pw als het beter gaat).

Ik merk dat ik er helemaal niet meer tegenkan om met anderen in mijn huis rekening te moeten houden. Ik ruim toch op als de zuster komt, voor onszelf ben ik veel makkelijker. Dus zal blij zijn als we weer naar de volgende fase zonder thuiszuster kunnen.

Ondertussen heb ik een dubbele spitaanval. Ernstig onhandig nu en pijnlijk. Het leek na de gebruikelijke vier dagen over en ik buk, bam weer erin geschoten. Ik heb mensen gecontact voor hulp met uitmesten van de inloopstal (niet eens de boxen want ik hok ze niet op nu in de nacht) maar ik hoor niets. Dus ik moet toch voorzichtig zelf aan de gang. brrrr bijna twee weken mest, dat is 14 kruiwagens... Wish me luck.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 14:41

Zelf uitvinden dat dit niet werkt was de beste oplossing voor Erwin. Zo werkt dat meestal. Dubbel plezier nu dat het verlichting gaat geven en ineens sneller vooruit gaat.

Zo herkenbaar, niet goed tegen mensen in je huis kunnen. Heel begrijpelijk dus.

Eigenlijk zou je nu een kleine tractor moeten hebben om mee uit te mesten. Of een work away die een tijdje kan komen logeren. Maar ja, dan heb je weer iemand in huis. Sterkte in elk geval.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-24 16:31

balance schreef:
Zelf uitvinden dat dit niet werkt was de beste oplossing voor Erwin. Zo werkt dat meestal. Dubbel plezier nu dat het verlichting gaat geven en ineens sneller vooruit gaat.

Zo herkenbaar, niet goed tegen mensen in je huis kunnen. Heel begrijpelijk dus.

Eigenlijk zou je nu een kleine tractor moeten hebben om mee uit te mesten. Of een work away die een tijdje kan komen logeren. Maar ja, dan heb je weer iemand in huis. Sterkte in elk geval.

Ja en nu gaat het weer goed met hem. Hij was een paar dagen erg down door toch die pijn. Dat van die hardlopers.

Je hebt mensen en mensen in huis. Visite kan ik goed hebben, dat is meest na 3 dagen weer weg en dat zijn ook mensen waar je naar uitkijkt om te zien. Maar vreemden zoals iedere keer verschillende zusters op tijden zo van tussen 8 en 10, brrrr, dat vind ik zo onhandig. En met vrienden vind ik het ook niet zo erg als er nog vaat staat, je hebt dan samen lekker gegeten. Maar om een zuster door de orchie van de vorige dag heen te loodsen dat vind ik toch niet prettig. Dus móét ik opruimen (van mezelf) en dat móéten vind ik niet fijn.

De uitloopstal is erg k om uit te mesten want daar ligt nog geen beton, dus zit je in de aarde eronder ook te prikken, erg zwaar. Beton daar wordt een priori voor na de voet ...

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 19:55

Gooi er even een oud stuk vloerbedekking overheen als je hem leeg hebt. Dan hoef je in ieder geval niet door de aarde heen te prikken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 13:32

Dat zou een idee kunnen zijn. Ik kan bij de sloop eens kijken of ze nog een stuk vloerbedekking hebben liggen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 14:08

Nog geen verbetering met je rug ?
Hoe gaat het met Erwin?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-24 22:00

Hey wat lief dat je informeert. Het gaat sinds vanmorgen met ons allebei een stuk beter, dank je. Ik kom weer makkelijker overeind. Erwin kijkt er naar uit dat de hechtingen er vrijdag uitgaan. We zitten in de lift!

Hoe is het bij jullie Lukka, heb je nog camperheimweer of begint het huurhuis te wennen. Heerlijk dat je vooruit kunt kijken naar de tijd dat je huis klaar zal zijn!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 17:57

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:32

Monique1963 schreef:
Hey wat lief dat je informeert. Het gaat sinds vanmorgen met ons allebei een stuk beter, dank je. Ik kom weer makkelijker overeind. Erwin kijkt er naar uit dat de hechtingen er vrijdag uitgaan. We zitten in de lift!

Hoe is het bij jullie Lukka, heb je nog camperheimweer of begint het huurhuis te wennen. Heerlijk dat je vooruit kunt kijken naar de tijd dat je huis klaar zal zijn!

Het gaat al beter hoor maar ik hou ban uitzicht zo'n ommuurde tuin heeft ook voordelen, geen wind bv , maar ook geen uitzicht.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:46

Wat een ontzettend leuke nieuwe aanwinst hebben jullie zeg <3
En wat is het een leuk stel samen Yoda en Zozo.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 18:56

Geweldig dat filmpje! Wat een ontzettend leuk hondje en wat een bofkont(hond) is hij!
Leuke kruising, Jack Russels zijn erg slim, Heel veel plezier ermee!

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:00

Dat is zeker een filmpje om blij van te worden.
Wat een leuk hondje, heeft ook wel wat labradorkoppie. En wat gaat het al goed met Yoda samen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:15

Ohhh wat leuk beagle×Jack die staat vast altijd aan,ik heb een jack nu 15 en nu pas is ze rustig al is ze van de week weer alleen aan de wandel gegaan.

Een reu en teef is vaak de makkelijkste oplossing, 2 tevens wil nog wel eens botsen.
Heel veel plezier!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 20:32

Wat heerlijk!! Wat zijn ze ontzettend leuk samen!! Genieten van deze lieverds samen!

Hoe is het met de enkel? Hobbelen jullie nu met 2 honden elk uur een rondje om het huis?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:36

Nou ja zeg, over op je pad komen gesproken! En ‘niet krijgen wat je wilt maar wat je nodig hebt’ :D.
Den deze had Yoda echt nodig. En jij ook, zozo te zien :).

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:40

Wat zijn ze leuk samen, Zozo is echt een leuke hond.
Zouden jullie niet toch ergens een stuk grond af kunnen zetten? Zodat ze lekker los samen kunnen spelen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:44

Volgens mij is spelen bij jullie altijd onder toezicht, toch? Dan hoef je niets af te zetten. Ik heb grote kennels waar makkelijk twee honden in kunnen spelen. Of even opdrogen als ze smerig zijn.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 21:47

Ik dacht dar ze buiten altijd aan de riem zitten, dat is lastig met soelen, riemen in de knoop ed