MyWishMax schreef:Nee, dat is wel zo want de verkoper gaat akkoord met de mitsen en maren. Alleen wil ze het paard niet vasthouden. Zij wil het paard nog steeds verkopen aan mamabird als het paard er nog is en goedgekeurd wordt. Dat zij vindt dat hij dan niet verkocht is, maar ze wel alle mitsen en maren accepteert maakt het niet ineens correct.
En je zou zeker wel kunnen dwingen hoor, alleen doet (bijna) niemand dat. Maar er komen hier vaak zat dingen voorbij die juridisch gewoon echt niet correct zijn of zijn gegaan. Een mening is geen feit.
Dus jij zegt, als ik iemand laat komen die zegt ik wil hem kopen voor het geld wat je vraagt, en ik zeg nee, ik wacht nog even of ik wil nog even denken of ik hem aan jou wil verkopen dat je dan verplicht zou zijn hem te verkopen?
Dat geldt toch echt alleen als ik als verkoper zeg : verkocht, en er verder geen voorwaarden genoemd worden.
Net zo goed als de koper er een "voorwaarde" aan hangt (dus: ik koop hem onder voorbehoud van positieve keuring), mag een verkoper er natuurlijk ook een voorwaarde aan hangen, dus:
Je mag hem kopen en keuren, als hij er dan nog staat.
Misschien dat floortje hier mee leest en weet hoe het wettelijk zit....