Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
SusanH schreef:Ja want dat heeft echt nog zin als ze weten waar je diertjes staanen wel 3 weken....dat had ik nog niet eens gelezen.
In de omgeving van Speuld is het wel goed raak trouwens de afgelopen week. En bizar dat zo'n aanrijding niet gemeld wordt, en ook niet in de media voorbij komt. Ik vond het wel meteen betrouwbaar, omdat degene die het in de app groep meldde het dier zelf langs de weg had zien liggen.
Kaja schreef:Jessix schreef:Wat fijn, in Utrecht kun je 3 weken lang gratis een wolf werend raster lenen nadat je dieren zijn aangevallen.
De insteek er achter zal vast zijn zodat je een eigen wolfwerende omheining kan plaatsen om je dieren te beschermen. Dat plaats je niet in een dag. Ik ben wel benieuwd om wat voor omheining dit gaat, want ook dit is niet in een dag geplaatst of wel?
SusanH schreef:Ja maar je mag je dieren pas beschermen als er een aanval is geweest op jouw dieren. Ik heb altijd geleerd dat voorkomen beter is dan genezen. Ze erkennen wel dat er een probleem is, ze komen je echter pas helpen (en de vraag is, hoe helpend is het) als het al te laat is.
Onali schreef:Onali schreef:Volgens mij was het hier ook gedeeld, 3 kbh waren in strijd met wolven om de schapen te beschermen.
Nu is toch 1 van de honden bezweken aan de verwondingen.
Oke dit is niet juist.
Het is een gewone hond die door toedoen van 3 kbh's overleden is. Was in Frankrijk.
Sanet schreef:Bij Bij12 staat de aanrijding wel al vermeld: https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... de-wolven/
Daks schreef:Sanet schreef:Bij Bij12 staat de aanrijding wel al vermeld: https://www.bij12.nl/onderwerpen/faunaz ... de-wolven/
Ja dat is nadat ik er werk van heb gemaakt met politie etc
Daks schreef:Ja en op de vraag waarom het niet in de media komt blijft het angstvallig stil. Gelukkig heeft de appgroep waar ik goed contact mee heb het goed opgepakt en is er toch bekendheid over gekomen
Daks schreef:Ja en op de vraag waarom het niet in de media komt blijft het angstvallig stil. Gelukkig heeft de appgroep waar ik goed contact mee heb het goed opgepakt en is er toch bekendheid over gekomen
Kuggur schreef:Tsja, als die hond achter de schapen aanjoeg (waar sommige hondeigenaren nogal nonchalant over zijn) dan deden die KBH-en gewoon hun werk...
sterregoud schreef:Als, ja als , dat is een aanname.
Ik heb gelezen dat de khb’s ver van hun kudde afdwaalden, en dit het gevolg was.
Sowieso zijn khb’s nogal fanatiek, en als je als wandelaar nietsvermoedend te dichtbij komt is dat ook gevaarlijk.
Kuggur schreef:sterregoud schreef:Als, ja als , dat is een aanname.
Ik heb gelezen dat de khb’s ver van hun kudde afdwaalden, en dit het gevolg was.
Sowieso zijn khb’s nogal fanatiek, en als je als wandelaar nietsvermoedend te dichtbij komt is dat ook gevaarlijk.
Voor alle duidelijkheid ik heb altijd geargumenteerd dat het gebruik van KBH-en onder Nederlandse omstandigheden een héél slecht idee is.