Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:59

Ja maar je mag je dieren pas beschermen als er een aanval is geweest op jouw dieren. Ik heb altijd geleerd dat voorkomen beter is dan genezen. Ze erkennen wel dat er een probleem is, ze komen je echter pas helpen (en de vraag is, hoe helpend is het) als het al te laat is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:02

SusanH schreef:
Ja want dat heeft echt nog zin als ze weten waar je diertjes staan :+ en wel 3 weken....dat had ik nog niet eens gelezen.

In de omgeving van Speuld is het wel goed raak trouwens de afgelopen week. En bizar dat zo'n aanrijding niet gemeld wordt, en ook niet in de media voorbij komt. Ik vond het wel meteen betrouwbaar, omdat degene die het in de app groep meldde het dier zelf langs de weg had zien liggen.

Wat is er in Speuld gebeurd? Dat is hier om de hoek…..

Mijn stal wordt de komende maand gebouwd, klinkt alsof dat verstandig is :-(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:14

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:49

Kaja schreef:
Jessix schreef:
Wat fijn, in Utrecht kun je 3 weken lang gratis een wolf werend raster lenen nadat je dieren zijn aangevallen.

De insteek er achter zal vast zijn zodat je een eigen wolfwerende omheining kan plaatsen om je dieren te beschermen. Dat plaats je niet in een dag. Ik ben wel benieuwd om wat voor omheining dit gaat, want ook dit is niet in een dag geplaatst of wel?

Zo'n flexnet stond erbij

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:58

Het is inderdaad om je de tijd te geven je eigen omheining aan te passen.

Het gaat om een flexnet van 1.20m. Genoeg voor een kraal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:59

SusanH schreef:
Ja maar je mag je dieren pas beschermen als er een aanval is geweest op jouw dieren. Ik heb altijd geleerd dat voorkomen beter is dan genezen. Ze erkennen wel dat er een probleem is, ze komen je echter pas helpen (en de vraag is, hoe helpend is het) als het al te laat is.

Inderdaad. Geef de subside zodat mensen kunnen plaatsen voor een aanval.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:00

Onali schreef:
Volgens mij was het hier ook gedeeld, 3 kbh waren in strijd met wolven om de schapen te beschermen.

Nu is toch 1 van de honden bezweken aan de verwondingen.

Oke dit is niet juist.

Het is een gewone hond die door toedoen van 3 kbh's overleden is. Was in Frankrijk.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:05

Onali schreef:
Onali schreef:
Volgens mij was het hier ook gedeeld, 3 kbh waren in strijd met wolven om de schapen te beschermen.

Nu is toch 1 van de honden bezweken aan de verwondingen.

Oke dit is niet juist.

Het is een gewone hond die door toedoen van 3 kbh's overleden is. Was in Frankrijk.

Het was inderdaad een gewone hond die door khb’s is overleden. Dat krijg je ook. Niet alleen risico looen door wolven maar ook door khb’s die je hond te grazen kunnen nemen.

Al die zogenaamde maatregelen ter bescherming zijn zo niet doordacht, niet veilig genoeg voor mens en dier.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:26

Tsja, als die hond achter de schapen aanjoeg (waar sommige hondeigenaren nogal nonchalant over zijn) dan deden die KBH-en gewoon hun werk...

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:26

Als, ja als , dat is een aanname.

Ik heb gelezen dat de khb’s ver van hun kudde afdwaalden, en dit het gevolg was.

Sowieso zijn khb’s nogal fanatiek, en als je als wandelaar nietsvermoedend te dichtbij komt is dat ook gevaarlijk.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:36

Lopen die gewoon los dan? Zitten die niet achter een draadje?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:40

Skessa_ schreef:
Lopen die gewoon los dan? Zitten die niet achter een draadje?

Niet altijd nee. Bijvoorbeeld hierboven, waar een schaapsherder ze mee heeft op de hei.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:03

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:04

Kuggur schreef:
Tsja, als die hond achter de schapen aanjoeg (waar sommige hondeigenaren nogal nonchalant over zijn) dan deden die KBH-en gewoon hun werk...

Dat hoeft helemaal niet zo gegaan te zijn. De hond was een golden retriever, niet echt het type hond wat schapen op gaat jagen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:04

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:07

Ja en op de vraag waarom het niet in de media komt blijft het angstvallig stil. Gelukkig heeft de appgroep waar ik goed contact mee heb het goed opgepakt en is er toch bekendheid over gekomen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:10

@kaja,
Ik doel ook op de media die enkel de rose brildragers als doel hebben wat de wolf betreft.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:15

Daks schreef:
Ja en op de vraag waarom het niet in de media komt blijft het angstvallig stil. Gelukkig heeft de appgroep waar ik goed contact mee heb het goed opgepakt en is er toch bekendheid over gekomen

Wat goed van je.
Maar wat slecht dat ze dit niet zelf opgepakt hebben.
Die dode weidedieren geven ze geen zier om, maar hun mooie wolfje dat net zo goed slachtoffer is van hun natte droom moet zo min mogelijk in het nieuws.

En ondanks dat ik blij ben dat er nu 1 minder is, vind ik het ook echt triest voor het dier.
Hier vraagt hij ook niet om.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:17

Daks schreef:

Mooi dat je het aanhangig hebt gemaakt!!

Fijn dat het opgepikt is door de app groepen.
In de overzichten bij EPM die de lijsten van BIJ12 in de gaten houden, staan er best vaak meldingen die stil gehouden zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:30

O dat was jij. Ik had het idd al gelezen in de app groep. Goed dat je het verder opgepakt hebt. Ik vind dat de beheerders van de app groepen echt goed werk doen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:38

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 14:54

sterregoud schreef:

Ik heb gelezen dat de khb’s ver van hun kudde afdwaalden, en dit het gevolg was.

Sowieso zijn khb’s nogal fanatiek, en als je als wandelaar nietsvermoedend te dichtbij komt is dat ook gevaarlijk.

Voor alle duidelijkheid ik heb altijd geargumenteerd dat het gebruik van KBH-en onder Nederlandse omstandigheden een héél slecht idee is.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:46

Kbh zijn net als wolven niet geschikt in een postzegel landje als nederland- het zijn geen aaibare sociale dieren , daar gaan ongelukken mee gebeuren

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:50

In oostenrijk stonden er 20 op de lijst om in te slapen vorig jaar. Geen idee of dat uiteindelijk ook is gebeurt.
Het was te druk voor ze daar...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 15:55

Kuggur schreef:
sterregoud schreef:

Voor alle duidelijkheid ik heb altijd geargumenteerd dat het gebruik van KBH-en onder Nederlandse omstandigheden een héél slecht idee is.

Elke hond is een héél slecht idee als deze niet opgevoed is!