[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 20:32

Sterkte allebei. Dat is even pittig. Toi toi.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 09:18

Hi all, ja bizarre berichten. Echt jammer dat hij maar de helft heeft willen horen. Bijv we waren een keer samen bij de chirurg om dingen uitgelegd te krijgen en de chirurg had een mega mooi 3D model staan van een voet met alles erop en eraan en hij kon dan ligamenten eraf tillen etc. Daarmee wilde hij uitleggen wat er ging gebeuren, maar Erwin ging zowat al van zijn stokkie met alleen maar er naar kijken. Hij moest toen naar buiten de gang op verse lucht omdat hij flauw ging vallen. Dus tja. Van die dingen. Dus we hadden het allemaal kunnen weten.

Dat hij nu dus geen pijn voelt, is in zijn geval eigenlijk erg onhandig, of onvoetig ;-) want hij wil maar alles zelf doen. En hij wil niet met 2 stokken lopen want dan kun je niets dragen. En nu sinds vandaag loopt hij zonder stokken want het gaat best want hij heeft geen pijn. Ik kan l*llen maar het heeft geen zin. Het is zijn lijf, ja, maar zonder dat lijf ziet de toekomst er hier wel heel anders uit. Dus als hij het overbelast, zit hij over een paar maanden weer. Maar ja. Gelukkig heb ik in de mannelijke verpleger, Laurent een medestander. De voet was vandaag erg blauw, dus Laurent zegt, waarom doe je er geen ijs op. Dank u Laurent, dank u. Dus nu mocht er wel ijs op. Als ik het zeg, niet. Brrrr.

Mijn spit is in ieder geval weer een stuk beter. Maar als ik met een paar dagen niet kan gaan uitmesten, ga ik een manegehouder die een km of 10 verder woont vragen of hij betaald het wil komen doen. Hij heeft een soort pakket van diensten dat hij aanbiedt, ook aan huis. Andere mensen wil ik het niet vragen, dat vind ik zo stom.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:27

Is het geen idee dat Laurent een extra grote zware spalk aan Erwin zijn poot bindt :P :+

Balen zon koppige eigenwijze vent... Hij heeft niet alleen zichzelf ermee maar ook jou. Emotionele chantage heeft geen effect? Of heb je dat nog niet geprobeerd? Dat hij het misschien wel voor jou wil doen? Ik weet het ook niet, zeg maar wat hoor.

Sterkte ermee iig... Niet makkelijk.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 09:53

Wat vervelend dat Erwin zo eigenwijs is, zelfs na uitleg dat ie geen pijn voelt omdat die nieuwe band geen pijn perceptie heeft.
Het moet echt nog langer genezen, de operatie is nog maar kort geleden natuurlijk, zo iets heeft tijd nodig, maanden denk ik. Kan de fysio hem dat niet vertellen en hem op zijn kop geven als ie teveel doet?
Ik heb toen ik mijn kunstheup kreeg echt 6 weken met krukken gelopen en niet volledig belast. Van te voren was mij verteld dat anders mijn heup uit de kom kon schieten en dat is de hel. Het duurt 6 weken voordat de banden om de heup genezen zijn, dat zal bij een enkel niet anders zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 11:02

Hi girls, tja. Hij is niet makkelijk te sturen. Ik probeer wel eens de contra techniek, dus juist afraden om x en y te doen als ik juist wil dat hij x en y doet en soms werkt dat. Maar nu niet. Het gaat er denk ik bij hem erg om dat hij het lichamelijke verval van de ouderdom vreselijk vindt. Dus kaal worden, buikje krijgen ondanks zeer actief leven, snel moe, bril nodig voor en lezen en de rest. Hij haat dat. Ook dat hij 60 werd deze maand helpt niet. Ook met een stok of 2 lopen, bewijst dat je ouder wordt en gammeler en dat wil hij beslist niet. Dus voor hem dat hij zichzelf en mij kan bewijzen dat hij alweer kan lopen zonder stok is goed voor tussen de oren. Niet voor het poot.

En ja, fysio laat hij heel erg zijn oren naar hangen. Is een erg leuke jonge dame van Nederlandse oorsprong. Ze spreekt dus ook nog wat Nederlands. Zij heeft hem verteld dat hij dus geen pijn voelt om de genoemde redenen. En dat hij dus rustig moet doen. Dat doet hij dan ook. 1 uur. En dan weer niet meer. Hij ligt gelukkig wel veel op bed met zijn been omhoog en ieder uur wandelen we even om de boerderij met 2 stokken/krukken. Maar in het huis scharrelen doet hij niet wat hij moet doen en je ligt in dit huis zo op je snufferd. Afijn, laten we maar hopen dat het allemaal goed komt.
De anti-flebite prikken zijn nu klaar. Geen idee hoe je dat schrijft en wat het in het NL is, maar tegen bloedklontjes. Nu nog een aantal keren om de dag douchen en de pleisters wisselen. En dan hoop ik dat we weer meer terug naar normaal kunnen dat er niet dagelijks mensen je leven binnen dringen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:11

Anti trombose prik is het.
Ouder worden we allemaal helaas, en daar horen nou eenmaal kwalen bij.
Als hij nu teveel doet, zit ie straks met fe gebakken peren en loopt ie nog slechter.
Dat ie nu weinig kan doen is als het goed is maar tijdelijk. Na de genezing zal ie juist beter lopen dan voorheen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:21

Krukken (2) zijn tijdelijk, stok (meestal 1) is voor krakkie oudjes zou ik zeggen. Geduld om goed te genezen is lastig en helemaal met herfst weer en wat moet nog af voor de winter dat onmogelijk maakt. Beterschap & geduld voor Erwin en wijsheid & geduld voor jouw.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 12:59

Tinka schreef:
Anti trombose prik is het.
Ouder worden we allemaal helaas, en daar horen nou eenmaal kwalen bij.
Als hij nu teveel doet, zit ie straks met fe gebakken peren en loopt ie nog slechter.
Dat ie nu weinig kan doen is als het goed is maar tijdelijk. Na de genezing zal ie juist beter lopen dan voorheen.

tamary schreef:
Krukken (2) zijn tijdelijk, stok (meestal 1) is voor krakkie oudjes zou ik zeggen. Geduld om goed te genezen is lastig en helemaal met herfst weer en wat moet nog af voor de winter dat onmogelijk maakt. Beterschap & geduld voor Erwin en wijsheid & geduld voor jouw.

Ik ben het helemaal met jullie eens.

Dat spreekwoord hè, geduld is een schone zaak ...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:13

Precies, en hardloper, doodloper, ook een goede uitdrukking.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 13:40

Tinka schreef:
Precies, en hardloper, doodloper, ook een goede uitdrukking.

hahahaha die is nog veel beter!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:07

Het alternatief voor oud(er) worden is een stuk minder aardig, dus ja, zeg het maar. }:)

Toscadepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:14

Hoi hoi, Heeft iemand misschien een leuk idee voor een setje voor een blue roan ruin? Waar het precies vandaan komt maakt niet uit, ik weet niet goed welke kleur er leuk bij staat :( Laat het weten!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:18

Ooow Erwin toch.. echt een gevalletje: eigenwijs is ook wijs.. 8)7

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 21:34

Ja ladies, Hij is vandaag al weer aan het schroeven geweest. Een naambordje. heel even maar ...

Eh Toscadepony, welkom in het topic, maar ik denk dat je in een ander topic iets wilde plaatsen, gezien het je eerste berichtje is op bokt.

Toscadepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:33

Oh ja haha sorry ik snap alles nog niet zo goed maar vaak als ik iets voor mn pony op google zocht kwam ik vaak uit bij bokt dus ik dacht ik maak maar een account aan maar er zijn zo veel platformen waar je dingen op kan vragen en vinden dus ja haha

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 10:51

@Toscadepony, je zit helemaal goed op bokt. Daar vind je vast je info die je zoekt alleen moet je in een ander forum op bokt een berichtje aanmaken. Ik denk dat je hier het beste zit: [HAR] Harnachement

Succes!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 16:47

Afijn, vanuit een zonnig Zuid-Frankrijk weer een filmpje, dit keer een familiefilmpje met een boot die zinkt, een auto die in een meer vast zit en extravagante maar lieve mensen op een solarpunkfestival. https://youtu.be/EzIAqXFQlOE

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:26

Ziet er uit als een geslaagd weekend. Volgende keer maar met de laro naar het meer?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:38

Hihihi, ik moest even gniffelen om eigenwijze Erwin. Ik heb er ook zo'n eentje thuis, maar die heet dan weer Ricardo.
Als hij zich goed voelt,dan gaat hij meteen volop aan de slag om dan later weer een paar dagen niets te kunnen.
(Hij heeft hartfalen)

Tramadol neem ik al jaren,maar als je zoveel pijn hebt, neem je de mogelijke gevolgen maar voor lief....

Een geslaagd weekend weer!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 18:17

Tinka schreef:
Ziet er uit als een geslaagd weekend. Volgende keer maar met de laro naar het meer?

Ja, Odette, waarschijnlijk weer wel. We hebben de laro circa 6 jaar gebruikt om boten te slepen naar het meer. Maar ik vond het te onbetrouwbaar en te veel gedoe met die wagen. Die auto is al 46 jaar oud en ik zag het niet meer zitten om bijv onderweg met de auto én de boot met panne te komen staan. Dus toen we de kangoo van onze vrienden overkochten leek me dat geweldig om de boot te slepen. Maar die boot was te zwaar voor de kangoo, dus hebben we die boot verkocht en dit hele kleine bootje ervoor teruggekocht. Dat kan de kangoo wel slepen. Wel jammer dat dat geen 4x4 is. Maar we hebben de ellende achteraf geëvalueerd ;-) en we denken dat de laro helemaal vast zou komen zijn te zitten. Enorm zware auto en Erwin had gewoon door gebrek aan ervaring bij dat meer, de verkeerde lanceerplek gekozen. Van die dingen. Hij was er dusdanig van overstuur de dagen erna nog, dat ie zei de hele boel te verkopen, boot etc. We gaan het zien.

rocymax schreef:
Hihihi, ik moest even gniffelen om eigenwijze Erwin. Ik heb er ook zo'n eentje thuis, maar die heet dan weer Ricardo.
Als hij zich goed voelt,dan gaat hij meteen volop aan de slag om dan later weer een paar dagen niets te kunnen.
(Hij heeft hartfalen)

Tramadol neem ik al jaren,maar als je zoveel pijn hebt, neem je de mogelijke gevolgen maar voor lief....

Een geslaagd weekend weer!

Heb je dan ook maagbeschermers erbij, Astrid? En het is beroerd om altijd pijn te hebben. I know. Maar weekends zoals dit zijn de icing on the cake en onvergetelijk. Het was echt zó tof met ze! En ja mijn vent lijkt op die van jou! Of misschien zijn alle mannen zo eigenwijs ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:27

Hier ook zo'n eigenwijze man. Hij moet eigenlijk max 2 a 3 uurtjes gaan bosmaaieren anders krijgt ie weer overal pijn. Maar dan gaat ie weer 6 uur achter elkaar en heeft ie die avond weer heel veel pijn. En vaak gaat die de volgende dag gewoon weer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 18:38

Tinka schreef:
Hier ook zo'n eigenwijze man. Hij moet eigenlijk max 2 a 3 uurtjes gaan bosmaaieren anders krijgt ie weer overal pijn. Maar dan gaat ie weer 6 uur achter elkaar en heeft ie die avond weer heel veel pijn. En vaak gaat die de volgende dag gewoon weer.

ja dat! Precies dat. Ik denk toch dat het mannen-eigen is. En ik moet bekennen ik vind het natuurlijk ook wel heel fijn dat de dingen gedaan worden.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:42

Monique1963 schreef:
Tinka schreef:

ja dat! Precies dat. Ik denk toch dat het mannen-eigen is. En ik moet bekennen ik vind het natuurlijk ook wel heel fijn dat de dingen gedaan worden.

Nou mannen-eigen... ik zal jullie even uit de droom helpen... mijn man doet dat dus echt niet... ik moet het lijstje met klusjes maken en de actie plannen/starten en zorgen dat hij lang genoeg doorgaat om de klus af te ronden. Anders is de halve oprit pas onkruid vrij ipv de hele en is meneer er wel "even klaar mee". Voor de beeldvorming, er passen 2 auto's op de oprit en dan staan ze op ong 80 cm van het huis :+

Kortom, koester de man die meer doet dan gevraagd ook een beetje. :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 18:44

Muga schreef:
Nou mannen-eigen... ik zal jullie even uit de droom helpen... mijn man doet dat dus echt niet... ik moet het lijstje met klusjes maken en de actie plannen/starten en zorgen dat hij lang genoeg doorgaat om de klus af te ronden. Anders is de halve oprit pas onkruid vrij ipv de hele en is meneer er wel "even klaar mee". Voor de beeldvorming, er passen 2 auto's op de oprit en dan staan ze op ong 80 cm van het huis :+

Kortom, koester de man die meer doet dan gevraagd ook een beetje. :o

Ow arme Muga, maar jouw man is vast in andere dingen weer heel goed. Hoop ik. Voor jou.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 19:13

Ik heb zelf soms ook wel de neiging teveel te doen als ik een goede dag heb.