Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:01

MyWishMax schreef:
Avalanche schreef:
Ik denk echt dat je termen als "ergens ingetrapt" zijn moet laten liggen.

Paarden kunnen gewoon prima onthouden wie welke regels heeft :) En dan heb je nog paarden zoals de mijne die daar een mening over hebben :)

Dat is de simpele vertaling van mijn betoog _O- en dan verschilt het ook nog per paard hoe ze ermee omgaan. De ene kan je alles toelaten en gebeurt nooit wat. De ander duidelijk niet.

Alleen maar mooi als je leert ermee om te gaan en de problemen weg gaan.

Daar gaat het mij niet om. Het gaat me om de terminologie. Ergens intrappen suggereert een paard dat doelbewust een mens in de maling neemt.
Earth schreef:
Idd, en paarden hebben niet het vermogen om vooruit te denken. Natuurlijk koppelen ze zaken aan elkaar, maar een paard is niet in staat om te denken 'als ik dit doe, dan hoef ik dat niet te doen.'

Precies dat. Ze weten heus dat bepaald gedrag resulteert in iets anders, maar als dat niet op de seconde gebeurt of in een tijdsbestek van 5 seconden leggen ze de link al niet meer.
Daarom is clicker training ook zo effectief. Je leert ze eerst de link leggen met de click en de beloning en dan kun je dus markeren op de seconde.

Wat er veel vaker gebeurt is dat mensen op een verkeerd moment belonen en daardoor zelf het paard verkeerd gedrag aanleren, en dan vervolgens het paard straffen omdat ze denken dat het paard ze in de maling neemt. Hoe oneerlijk is dat?

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:10

Ik had het over het 2e gedeelte, eigenlijk niet over de 1e zin

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:11

MyWishMax schreef:
Ik had het over het 2e gedeelte, eigenlijk niet over de 1e zin

Nee, ik dacht ook al.......

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:24

Sorry, al lange spannende dag erop zitten. Daar word ik niet duidelijker van. Ik ben het dus met je eens, ik had er alleen een heel verhaal voor nodig ipv 3 regels

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:34

MyWishMax schreef:
Sorry, al lange spannende dag erop zitten. Daar word ik niet duidelijker van. Ik ben het dus met je eens, ik had er alleen een heel verhaal voor nodig ipv 3 regels

Relatable :(:) zorg goed voor jezelf, lief :+:

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 16:54

Avalanche schreef:

Paarden kunnen gewoon prima onthouden wie welke regels heeft :) En dan heb je nog paarden zoals de mijne die daar een mening over hebben :)

Ik ben dol op paarden die ergens een mening over hebben :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 17:31

Nou dan kun je je lol op bij mij :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:15

Lieser schreef:
Avalanche schreef:

In dat geval heb ik er nog wel 1 te koop staan voor je _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 18:41

Sorry lieser, die van mij is net verkocht _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:10

Die van mij komt niet te koop :+:

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 19:47

Avalanche schreef:
Die van mij komt niet te koop :+:

Flauw hoor }>

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 20:27

Lieser schreef:
Avalanche schreef:

Die van mij is met name van mening dat alle wortels voor hem zijn _O-

Ik had me nog niet eerder gemeld hier en het zal ook nog zeker een lange tijd duren voordat de zoektocht voor een tweede paard echt gaat beginnen maar ik wil iniedergeval de markt een beetje in de gaten gaan houden.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:35

Goh...zie nu een verkoopadvertentie waarin staat: voorrijkosten 100 euro ex btw...Moet niet gekker worden zeg |(
Ga er van uit dat de betreffende stal in het hogere segment zit. :+

Moet trouwens ook nog steeds lachen om de advertentie van het 'sprekende' paard :D

Hier nog steeds bezig met mijn merrie...Overweeg zo langzamerhand andere opties dan op de verkoopstal laten nu; terug naar huis halen en verkooptraject zelf doen alsnog, of handelaar bellen...Geen van twee echt leuke opties en geen van 2en zit ik op te wachten, maar heb t idee dat t op de verkoopstal niet echt op gaat schieten zo...En heb er al 5x meer aan uitgegeven dan oorspronkelijk de bedoeling was. Zit er erg mee in mijn maag en helpt niet dat ik overwerkt thuis zit nu...Werkt je brein toch net even anders als normaal :+

Als ik zo lees dat jullie nog 'vrij simpel' de ietwat gecompliceerde merries verkocht krijgen, is het mss toch te overwegen...En dan is die van mij eigenlijk niet eens echt gecompliceerd..Heb vanmorgen even contact gehad met de handelaar, om te kijken wat mijn opties zijn...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:45

Voorrijkosten 100 euro? Zot geworden :')

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 21:53

Avalanche schreef:

Als in betalen om er op te mogen rijden?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:01

Plop1997 schreef:
Avalanche schreef:

Als in betalen om er op te mogen rijden?

Ik las het als kosten om het paard te laten voorrijden

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:02

Helaas vandaag toch besloten mijn merrie te verkopen. Na een jaar van alles geprobeerd te hebben helaas echt moeten concluderen dat we geen match zijn. Ik zie heel erg op tegen de verkoop. En wordt er ook wel verdrietig van dat het niet gelukt is.

Kan de zoektocht straks weer opnieuw beginnen.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:27

Als in betalen om er op te mogen rijden?[/quote]
Ik las het als kosten om het paard te laten voorrijden[/quote]

Ik ook dus! Staat als laatste zin in de advertentie, onder de zin dat ze ook aan- en verkoopbemiddeling doen. Dus licht interpreteerbaar, zou ook kunnen zijn dat ze voorrijkosten bedoelen als in wat ze vragen om te komen kijken bij jou of ze jouw paard kunnen bemiddelen? Maar zo lees ik m in ieder geval niet....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:37

Daar bedoelen ze mee langskomen inderdaad. Ivm dat het tijd kost om het paard voor te rijden etc… Vind het absurd maar goed.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 22:59

Ineke2 schreef:
Daar bedoelen ze mee langskomen inderdaad. Ivm dat het tijd kost om het paard voor te rijden etc… Vind het absurd maar goed.

Nou, daar schrik je de mensen die voor de leuk paarden komen uitproberen in ieder geval wel mee af _O-

Ik heb de afgelopen weken een stop gehad op bezichtigingen, maar na wat contact met iemand een afspraak voor komende zondag om hem te proberen. Ben benieuwd. Lijkt me wel een leuke dame.

Alleen, nadat ik afgelopen weekend bij mijn schoonzoon in het ZZZ ging kijken, ging het wedstrijden rijden toch wel weer kriebelen :o Dus, ik heb mijn startpas en lidmaatschap weer geactiveerd en heb voor eind deze maand en volgende maand wat wedstrijden ingeschreven voor het Z2. Zolang hij er nog is, gaan we dus gewoon lekker op pad :D

@charmaine, wat een gedoe zeg! Naar huis halen is ook niet alles. Dan zou het toch mijn keuze zijn om haar bij een handelaar weg te zetten. Niet wat je voor ogen had, maar jou kennende breekt dit je ook op.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:06

Dat wel ja. Ik vind het zelf echt niet leuk paarden uitproberen :')
Maar er zijn vast mensen die daar anders over denken.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 08-03-22 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:12

Ineke2 schreef:
Dat wel ja. Ik vind zelf echt niet leuk paarden uitproberen :')
Maar er zijn vast mensen die daar anders over denken.

Tijd geleden waren er genoeg die dat deden. Stuk goedkoper dan rijden op de manege :P Kennisje van mij in het middensegment had er echt wel last van. Gelukkig pik je ze er wel uit, maar dan zitten ze vaak al op het paard en is weggegooide tijd.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:16

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-22 23:16

Niet meer, alles is op daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 10:16

Charmaine schreef:
Goh...zie nu een verkoopadvertentie waarin staat: voorrijkosten 100 euro ex btw...Moet niet gekker worden zeg |(
Ga er van uit dat de betreffende stal in het hogere segment zit. :+

Moet trouwens ook nog steeds lachen om de advertentie van het 'sprekende' paard :D

Hier nog steeds bezig met mijn merrie...Overweeg zo langzamerhand andere opties dan op de verkoopstal laten nu; terug naar huis halen en verkooptraject zelf doen alsnog, of handelaar bellen...Geen van twee echt leuke opties en geen van 2en zit ik op te wachten, maar heb t idee dat t op de verkoopstal niet echt op gaat schieten zo...En heb er al 5x meer aan uitgegeven dan oorspronkelijk de bedoeling was. Zit er erg mee in mijn maag en helpt niet dat ik overwerkt thuis zit nu...Werkt je brein toch net even anders als normaal :+

Als ik zo lees dat jullie nog 'vrij simpel' de ietwat gecompliceerde merries verkocht krijgen, is het mss toch te overwegen...En dan is die van mij eigenlijk niet eens echt gecompliceerd..Heb vanmorgen even contact gehad met de handelaar, om te kijken wat mijn opties zijn...

Op deze voel ik mij aangesproken.

Mijn zws afgekeurde pony was binnen 1, 5 week verkocht. Onder contract waarin duidelijk staat dat hij medisch behandeld moet worden en niet als rijpaard. Voor een scheintje. Dus echt een gezelschapsponyprijs. Wat het ook is. Mocht dit paard niet gebruikt en behandeld worden zoals afgesproken kan ik vanwege contractbreuk stappen ondernemen. Ik heb er financieel op toegeleged de best mogelijk optie voor het paard zelf te kiezen (wat ik dacht op dat moment) bij iemand die aangaf het leuk te vinden hem medisch te laten onderzoeken. Uiteindelijk is het afwachten of ze de afspraken na komt. Als je een paard weg doet zit je daar mee..

Veel mensen denken een stuk paard op te knappen en er met 5 jaar weer vrolijk mee weg te rijden. Het is idd moeilijk. Soms is inslapen beter dan steeds weer verkeerd terecht te komen. Jouw geval weet ik niet, wel wens je veel sterkte en kracht. Ik weet hoe zwaar het is..