Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Onali schreef:https://www.facebook.com/27988587204376 ... XCVLYbwvl/
De non reactie van de KNHS op vragen over de wolf.
DuoPenotti schreef:Maar die gebeten mens was een boer
en een boer mag tegenwoordig ales overkomen lijkt wel. Zeker door veel pro wolf aanhang.
En welke pony van een bekende nederlander dan? Mekel bedoel je toch niet?
Die alleen maar bekend bij mensen die moeten afrasteren.
Dat wolfwerende omheiningen niet werken is maar zo klein in de media. Zeg maar niet.
Eigenlijk ook alleen maar bekend bij de mensen die zich er al meer in verdiept hebben.
Betreft de wolfwerende rasters
gewoon een plaatje van wat de eenling hier al doet. wat we al jaren weten
[ [url=m/DvIV2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
dubbel flexnet, wat vele ook aanraden, dan zet je er toch een draad voor...
Of 150, met stroom, het heeft gewoon geen nut... Als hij heeft bedacht die lijkt me lekker dan gaat ie...
Coby schreef:Nu de wolf blijkbaar nog heel lang een blijvende aanvaller wordt toch naast de 5 schrikdraden/lint gekozen voor ook een draad buitenom rond de 10 cm hoog en een afstandsisolator boven. Maar weet nu niet meer hoe je op de bovenste draad stroom krijgt ook wanneer ze springen zeg maar. Heeft hier volgens mij ook gestaan? Wel sneu voor de rustende vogels op onze draden maar is niet anders.
Pony’s staan overigens ‘s nachts binnen. Maar met werk staan ze straks ook weer in de ochtend en avond buiten in het donker.
Coby schreef:Nu de wolf blijkbaar nog heel lang een blijvende aanvaller wordt toch naast de 5 schrikdraden/lint gekozen voor ook een draad buitenom rond de 10 cm hoog en een afstandsisolator boven. Maar weet nu niet meer hoe je op de bovenste draad stroom krijgt ook wanneer ze springen zeg maar. Heeft hier volgens mij ook gestaan?
Coby schreef:Aaa en dat kan niet want die zit 40 meter verderop aan het stroomapparaat vast. Zitten daar 4 aardpennen de grond in.
Coby schreef:Aaa en dat kan niet want die zit 40 meter verderop aan het stroomapparaat vast. Zitten daar 4 aardpennen de grond in.
Schapenwol schreef:Ik ken de UH goed, en heb eerder in dit topic gezegd dat het te druk is daar voor een wolvenroedel. Teveel wegen, dorpen en recreanten.
Nu ken ik het Gooi toevallig nog veel beter, en de UH is bijna uitgestrekte natuur vergeleken met het Gooi.![]()
In het Gooi kan je echt geen 100 meter lopen zonder bebouwing te zien of mensen of wegen tegen te komen, nog los van de A1 die door het gebied loopt en diverse andere wegen die altijd druk zijn. Als daar een wolf verdwaalt dan heb ik ernstig medelijden met dat dier, wat een paniek zal die constant hebben, voor 'ie aangereden wordt.
Popstra schreef:Wellicht ze dan naar Flevoland trekken...hoewel, dat word wat lastiger met het water er omheen
SusanH schreef:Hebben jullie het gemeld? Wat naar om te zien ook.
Ik heb meen ik wolvensporen gezien maar twijfel. Hele grote pootafdrukken, rechte lijn. Maar kon helaas geen goede foto maken.