Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 20:52

Nu de wolf blijkbaar nog heel lang een blijvende aanvaller wordt toch naast de 5 schrikdraden/lint gekozen voor ook een draad buitenom rond de 10 cm hoog en een afstandsisolator boven. Maar weet nu niet meer hoe je op de bovenste draad stroom krijgt ook wanneer ze springen zeg maar. Heeft hier volgens mij ook gestaan? Wel sneu voor de rustende vogels op onze draden maar is niet anders.

Pony’s staan overigens ‘s nachts binnen. Maar met werk staan ze straks ook weer in de ochtend en avond buiten in het donker.

esje01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:12

@rien.
Men wenst een ander zijn dieren een aanval van de wolf toe.
Nee dat vind ik niet kunnen.

Maar goed wat zijn jouw acties?

De KNHS noem ik als organisatie die in deze zaak actief kan worden.
Tenslotte vormen de leden de vereniging.
En begin massaal de KNHS te bestoken / te vragen om actie.
De sectorraad etc etc
Er altijd maar vanuit gaan dat er toch niets kan veranderen is ook een dooddoener.

Maar goed dat is mijn mening.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:50

Misschien kan ik het in het topic nog vinden, maar de KNHS ontwijkt de vraag.

Daar hoef je dus echt niks van te verwachten ook al bestook je ze met vragen.

Onali schreef:
https://www.facebook.com/27988587204376 ... XCVLYbwvl/

De non reactie van de KNHS op vragen over de wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:34

DuoPenotti schreef:
Maar die gebeten mens was een boer
en een boer mag tegenwoordig ales overkomen lijkt wel. Zeker door veel pro wolf aanhang.

En welke pony van een bekende nederlander dan? Mekel bedoel je toch niet?
Die alleen maar bekend bij mensen die moeten afrasteren.

Dat wolfwerende omheiningen niet werken is maar zo klein in de media. Zeg maar niet.
Eigenlijk ook alleen maar bekend bij de mensen die zich er al meer in verdiept hebben.

Betreft de wolfwerende rasters
gewoon een plaatje van wat de eenling hier al doet. wat we al jaren weten

[ [url=m/DvIV2C.jpg]Afbeelding[/url] ]
dubbel flexnet, wat vele ook aanraden, dan zet je er toch een draad voor...
Of 150, met stroom, het heeft gewoon geen nut... Als hij heeft bedacht die lijkt me lekker dan gaat ie...

Die man was geen boer bij mijn weten, houdt hobbymatig schaapjes.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:43

Dat weten jij en ik. In de media is hij steeds een boer.
Alles in het buitengebied met weidedieren is boer.

Ja niet volgens mij natuurlijk.

Maar overal lees je steeds. Die boeren moeten maar beter omheinen.
Wat zeuren die boeren nou, ze krijgen toch betaald.
Enz

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:46

Coby schreef:
Nu de wolf blijkbaar nog heel lang een blijvende aanvaller wordt toch naast de 5 schrikdraden/lint gekozen voor ook een draad buitenom rond de 10 cm hoog en een afstandsisolator boven. Maar weet nu niet meer hoe je op de bovenste draad stroom krijgt ook wanneer ze springen zeg maar. Heeft hier volgens mij ook gestaan? Wel sneu voor de rustende vogels op onze draden maar is niet anders.

Pony’s staan overigens ‘s nachts binnen. Maar met werk staan ze straks ook weer in de ochtend en avond buiten in het donker.

Waarom sneu voor de vogels? Die raken de grond niet en krijgen dus geen stroom. Dat geldt ook voor een springende wolf. Er kan zat stroom op de bovenste draad staan, maar als hij springt of klimt krijgt hij geen stroom. Je kunt van de ëën na hoogste draad een aarde draad maken dan krijgt hij wel stroom als hij klimt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:49

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 23:33

Coby schreef:
Nu de wolf blijkbaar nog heel lang een blijvende aanvaller wordt toch naast de 5 schrikdraden/lint gekozen voor ook een draad buitenom rond de 10 cm hoog en een afstandsisolator boven. Maar weet nu niet meer hoe je op de bovenste draad stroom krijgt ook wanneer ze springen zeg maar. Heeft hier volgens mij ook gestaan?

Je zult dan een aarde draad ook vlakbij moeten doen, niet te dichtbij, want dan tikt het constant. Maar wel dat als hij springt, dat hij beide draden raakt…

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 23:40

Aaa en dat kan niet want die zit 40 meter verderop aan het stroomapparaat vast. Zitten daar 4 aardpennen de grond in.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 00:36

Coby schreef:
Aaa en dat kan niet want die zit 40 meter verderop aan het stroomapparaat vast. Zitten daar 4 aardpennen de grond in.

Ik denk opzich dat je ook een aardedraad gewoon aan een nieuwe aardepen vast zou kunnen maken. Als het maar connectie heeft met de grond? Maar…. Dat zou je moeten testen dan. Of dat genoeg knal geeft.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 08:55

Coby schreef:

Natuurlijk kan dat wel. Die aardedraad hoeft ook niet aan het apparaat te zitten. Gewoon een vrije draad doe je aan een pen of gaas of ijzeren hek vast maakt, zo dat hij contact met de grond heeft en niet met de andere draden.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:23

Schapenwol schreef:
Ik ken de UH goed, en heb eerder in dit topic gezegd dat het te druk is daar voor een wolvenroedel. Teveel wegen, dorpen en recreanten.

Nu ken ik het Gooi toevallig nog veel beter, en de UH is bijna uitgestrekte natuur vergeleken met het Gooi. :')

In het Gooi kan je echt geen 100 meter lopen zonder bebouwing te zien of mensen of wegen tegen te komen, nog los van de A1 die door het gebied loopt en diverse andere wegen die altijd druk zijn. Als daar een wolf verdwaalt dan heb ik ernstig medelijden met dat dier, wat een paniek zal die constant hebben, voor 'ie aangereden wordt.
:')

Precies dit bedoelde ik hahaha, UH is inderdaad ook druk en omringd met wegen maar het Gooi is echt de madurodam variant van de UH bij wijze van spreken.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 11:44

Niemand beweerde ook dat het in de UH drukker is dan in het Gooi. :) Ik kom daar sowieso nooit, dus geloof je direct. De strekking was op de UH is het ook druk en daar zitten ze toch ook. Zolang er steeds meer wolven bij komen moeten ze toch ook ergens heen.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:18

Neee dat is ook zeker waar! Ze zullen uiteindelijk vast ook naar gebieden trekken die nog veel minder geschikt zijn en dan misschien uitkomen in de duingebieden, waar wel weer meer ruimte is denk ik.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 13:55

Wellicht ze dan naar Flevoland trekken...hoewel, dat word wat lastiger met het water er omheen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:03

Mwah als de edelherten de randmeren kunnen overzwemmen zal wolf dat ook wel lukken (en reden hebben).

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:08

Ja en hier is genoeg vee, ik woon in Almere en verwacht ze hier niet zo snel maar de randelijke gemeenten zoals Zeewolde en Biddinghuizen bestaan volgens mij uit veel agrarische grond en vee dus daar is genoeg te eten voor de wolf in ieder geval... en de Oostvaardersplassen natuurlijk.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:15

Popstra schreef:
Wellicht ze dan naar Flevoland trekken...hoewel, dat word wat lastiger met het water er omheen

Er is er al eens een in het Kuinderbos gesignaleerd en verder in de Noordoostpolder, volgens mij bij Bant, ook al eens. Al dat water heeft ook bruggen en dijken. Bovendien schijnen het goede zwemmers te zijn.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:35

Wij staan in emst op de camping en reden net langs een weiland. 2 dode nogal bloederige schapen leken aangevallen te zijn. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 14:59

Hebben jullie het gemeld? Wat naar om te zien ook.

Ik heb meen ik wolvensporen gezien maar twijfel. Hele grote pootafdrukken, rechte lijn. Maar kon helaas geen goede foto maken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 15:01

SusanH schreef:
Hebben jullie het gemeld? Wat naar om te zien ook.

Ik heb meen ik wolvensporen gezien maar twijfel. Hele grote pootafdrukken, rechte lijn. Maar kon helaas geen goede foto maken.

Eigenaar en denk de veearts, zaten erbij.
Was een minder fijn gezicht inderdaad. Is hier hemelsbreed vanaf de camping niet ver weg...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:03

Ik zat er al bijna op te wachten. Het is in Emst en nabije omgeving bijna altijd raak zo eind augustus en september.
Welpen leren jagen, denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:09

Hij staat nu ook in de meldingen app van de regio. Sneu weer, zo je dieren vinden is vreselijk.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:09

Mellow schreef:
Wij staan in emst op de camping en reden net langs een weiland. 2 dode nogal bloederige schapen leken aangevallen te zijn. -O-

Is dat bij de Vliegden in de buurt?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:12

Iemand iets gehoord over een wolf op de a12

Schijnt er 1 doodgereden te zijn maar niets over te vinden.