[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 18:20

Gelukkig dat het goed kan komen met de amandelbomen. Die zijn heel veel waard!

Erwin móét zelfs regelmatig uit bed. Hij loopt nu met krukken en nu de verdoving uitgewerkt is hoef ik niet meer dat been achter hem aan te tillen als een bruidssluier, dat was heel bizar. Dus we hebben een schema bedacht waarin hij iedere twee uur een stukje loopt met krukken. Hij mag de voet nog niet belasten. Vanaf maandag mag hij hem aantippen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 18:24

Monique1963 schreef:
Gelukkig dat het goed kan komen met de amandelbomen. Die zijn heel veel waard!

Erwin móét zelfs regelmatig uit bed. Hij loopt nu met krukken en nu de verdoving uitgewerkt is hoef ik niet meer dat been achter hem aan te tillen als een bruidssluier, dat was heel bizar. Dus we hebben een schema bedacht waarin hij iedere twee uur een stukje loopt met krukken. Hij mag de voet nog niet belasten. Vanaf maandag mag hij hem aantippen.

Bruidssluier :D ik zie het voor me, sterkte hoor met alle beslommeringen .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 18:44

Ja het was heel bizar. hij had door de plaatselijke narcose geen gevoel in het been en kon het niet optillen. Zeer vreemd.

Afijn jullie hadden nog wat van met tegoed, de 1e 2 wkn van sept, nog voor de operatie. Ook de 2 honden die ik bijna had gehouden. https://youtu.be/SoZn11mFNDk

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:08

Oooh die berghond!!! <3
En dat arme schaap wat erbij liep.. jammer dat ze bij dezelfde familie hoorde.. ik had haar een gouden mandje bij jullie en Yoda gegund!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 19:52

Zo zeg, toch nog heel wat werk verzet voor Erwin's operatie. Wat een verschil die zolder zeg. En ik verschiet ervan hoeveel rommel er nu nog af kwam, wat erg.

Ik moest lachen met de moeilijke bevalling ;)

De patrijsjes waren erg schattig. En de honden sneu. Ik hoop dat dat jachthondje nog maar net in hun bezit was, want die zag er toch echt maar in een erbarmerlijke staat uit. :=

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 22:30

-Namiro- schreef:
Oooh die berghond!!! <3
En dat arme schaap wat erbij liep.. jammer dat ze bij dezelfde familie hoorde.. ik had haar een gouden mandje bij jullie en Yoda gegund!

Jaaaa, ik ben gek op Pyr Berghonden. Zo lief en mooi. Maar zooo groot.
En we waren allebei helemaal verliefd op Zirène, het jachthondje. Exact Yoda, zo lief, zo mager. We hadden haar beslist 1000% gehouden. Maar helaas.

Kaatastrof schreef:
Zo zeg, toch nog heel wat werk verzet voor Erwin's operatie. Wat een verschil die zolder zeg. En ik verschiet ervan hoeveel rommel er nu nog af kwam, wat erg.

Ik moest lachen met de moeilijke bevalling ;)

De patrijsjes waren erg schattig. En de honden sneu. Ik hoop dat dat jachthondje nog maar net in hun bezit was, want die zag er toch echt maar in een erbarmerlijke staat uit. :=

En wat je van de zolder af zag komen was maar een fragmentje op het filmpje. We hebben er vier volle kruiwagens nog afgehaald. Alleen maar vogelpoep en stof. Ongelooflijk, dat moet van 100 jaar of zo zijn geweest.

We hebben idd erg hard gewerkt om de zoldervloer af te krijgen. Helaas niet 100% gelukt, maar wel heel ver gekomen, nog iets van 15m2 of zo.

Het jachthondje was net zo mager als de Pyrenee. Maar dat kon je alleen maar voelen onder haar vacht. Helaas is dat vaak zo hier in Frankrijk. Jachthonden worden bewust mager gehouden om te zorgen dat ze in september willen jagen. Je moet een reden hebben om te jagen en dat is honger. En het trieste vonden wij, dat we belden, want Taïka had een halsband met een tel nummer, dat ze het volgens ons niet eens erg vonden dat de honden wegwaren. Haar man had de jachthond de dag ervoor eten gegeven en die was hem door de kenneldeur gepeerd. En de Pyr was meegegaan. En wij wilden dat ze gelijk ze op kwamen halen, want we hadden wel wat beters te doen dan op te gaan passen. Maar ze moesten nog dit met de kinderen doen en dat en zus en zo. Honden zijn totaal niet belangrijk en ondergeschikt aan alles. Als het mij was overkomen, had ik na het 1e belletje al in de auto gesprongen. Maar ze nam eerst gewoon de foon op. Toen verbrak het zgn. En toen konden we alleen nog sms achterlaten. Na een hele tijd belde ze dan terug en toen kwamen ze pas veul later. Zo oneerlijk tegenover die honden. Maar goed, ze zij dat die pyr heel vaak ontsnapt en altijd weer terugkomt. Tja.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 22:41

Jeetje wat een verschil met die vloer op de zolder. Is dit dezelfde zolder als waar je de beelden maakte van de zwerfkat?

Jullie maken eigenlijk gewoon een nieuwe huis in de schil van een oud Frans huis. Echt heel bijzonder.

Jammer van de hondjes, ze waren wel heel leuk! Hopelijk snel een maatje voor yoda.

Zal wel even wennen zijn, nu weinig klussen en veel verzorgen. Blijf me verbazen over wat jullie allemaal zelf voor elkaar krijgen. Heel knap!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:07

De zolder is lekker opgeknapt al, wat een zooi is daar af gekomen zeg. Wat is jullie plan voor de zolder?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 23:50

Ik schrik als ik jullie zonder mondkapje op zie werken maar :x ;). Ik heb zelf geen al te beste longen. Nog maar 15 vierkante meter, dat is echt flink opgeschoten. Wat een leuk idee, dat patrijspoort!
Heb je niet tegen die mensen gezegd dat je de honden wel wil hebben?
Volgende keer een bericht op social media zetten dat je een hond hebt gevonden die tegen de verzorg kosten afgehaald mag worden :Y)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 00:07

Muga schreef:
Jeetje wat een verschil met die vloer op de zolder. Is dit dezelfde zolder als waar je de beelden maakte van de zwerfkat?

Jullie maken eigenlijk gewoon een nieuwe huis in de schil van een oud Frans huis. Echt heel bijzonder.

Jammer van de hondjes, ze waren wel heel leuk! Hopelijk snel een maatje voor yoda.

Zal wel even wennen zijn, nu weinig klussen en veel verzorgen. Blijf me verbazen over wat jullie allemaal zelf voor elkaar krijgen. Heel knap!

Dank je, Muga, Jaaaa goed gezien. Dit deel zit tegenover dat deel van die zwerfkat. Die zien we nog maar zelden overigens. En dat klopt idd, we laten de muren staan en knappen het van binnen helemaal op. Ik wil wel erg graag de voorgevel aankomend jaar doen. Ik ga op mijn manier wel door met klussen, want ik wil de tig verhuisdozen en overbodige spullen die we hebben online gaan zetten, dus ik ga opruimen zolang de man niet kan klussen.

Tinka schreef:
De zolder is lekker opgeknapt al, wat een zooi is daar af gekomen zeg. Wat is jullie plan voor de zolder?

Hi Odette, het deel dat we nu van een vloer voorzien hebben, gaat nu eerst een reservedeel worden voor opruimen. Maar uiteindelijk willen we er graag een 3e badkamer, infraroodsauna en yoga en sportachtige ruimte van maken.

balance schreef:
Ik schrik als ik jullie zonder mondkapje op zie werken maar :x ;). Ik heb zelf geen al te beste longen. Nog maar 15 vierkante meter, dat is echt flink opgeschoten. Wat een leuk idee, dat patrijspoort!
Heb je niet tegen die mensen gezegd dat je de honden wel wil hebben?
Volgende keer een bericht op social media zetten dat je een hond hebt gevonden die tegen de verzorg kosten afgehaald mag worden :Y)

Soms, als het echt te gek wordt hebben we wel beschermende elementen aan, maar verder merken we er weinig van.

We kennen die mensen wel, we hebben over hen horen praten, de buurt spreekt namelijk schande over hun blaffende honden, we hadden die mensen alleen nog nooit gezien. De man is een jager een heeft een kleine meute. Jagers gaan heel prat op hun dieren. En Zirène was het hondje van dat ene meisje.

De honden hadden bij ons ook helemaal niet geblaft en toen ze die meisjes zagen ging het jachthondje echt huilblaffen. Dus die was blij dat ze die meisjes zag. De grote hond is hun pride and joy. Jaja. Ligt de hele dag aan een ketting en mag 1x pd even los en peert hem dan ook vaak.

Als we ze weer zien lopen, dan zouden we ze naar het asiel kunnen brengen. Als ze ze dan op willen halen moeten ze 175 per hond afrekenen. Maar ja, als ze erachter komen dat wij ze gebracht hebben...

Hetzelfde met ophalen tegen verzorgkosten. Daar zullen ze ruzie over maken denk ik. Ik heb eerder het idee om de honden maar gewoon te laten lopen. Ik vind het alleen eng met de auto's.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 00:13

Ja, dat begrijp ik dan ook wel weer van de honden. Doet de politie dan ook niks met klachten over blaffende honden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 09:08

balance schreef:
Ja, dat begrijp ik dan ook wel weer van de honden. Doet de politie dan ook niks met klachten over blaffende honden?

Jagers regeren Frankrijk. Echt. Jagers hebben allemaal bizarre voorrechten zoals korting op van allerlei dierengerichte kosten zoals dierenarts, voer etc als ze een meute van minimaal 7 honden hebben geloof ik. Jagers bepalen enorm veel in communes (dorpen/gemeenten). Rurale communes zoals de onze met veel boeren zijn blij met jagers omdat die zorgen dat de gewassen niet aangetast worden. Dus het is logisch dat jagers honden hebben. En ook logisch dat die dan blaffen. Ja gewone mensen ergeren zich daaraan. Spreken het naar elkaar uit, maar niemand kan een jager erop aanspreken, want Jagers => O:)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:50

Zo dan. Dat is nogal wat zeg.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 17:53

balance schreef:
Zo dan. Dat is nogal wat zeg.

Ja, heftig en erg moeilijk. Je moet samenleven met ze met de beste compromissen die je kunt maken.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:37

Erwin nog goed pijn vrij? Hoe is hij de eerste nacht doorgekomen? Lukt het jou zo in je eentje?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 23:50

balance schreef:
Erwin nog goed pijn vrij? Hoe is hij de eerste nacht doorgekomen? Lukt het jou zo in je eentje?

dank je, Ja, Erwin slaapt goed, hobbelt rond op krukken, is nog erg braaf, en wil morgen al geen pijnstillers meer. Morgen ook fysio.

Ik houd me erg rustig. De luiste zondag ever gehad vandaag.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:07

Moet hij de Ibuprofen niet nog wat langer slikken omdat ie ontstekingsremmend zijn?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 10:31

Tinka schreef:
Moet hij de Ibuprofen niet nog wat langer slikken omdat ie ontstekingsremmend zijn?

Dit zou ik ook even overleggen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:15

Hoe is het in de ziekenboeg?

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:06

Oei jammer dat het wat anders gelopen is met Erwins voet dan wat hij zich ervan had voorgesteld.

Hopelijk snel pijnvrij en dat hij zijn voet goed kan gebruiken in de toekomst.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:19

Hm na de fysio denkt hij daar vast anders over.. maar het is voor een goed doel natuurlijk :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 22:56

Hi all, even jullie vragen beantwoorden. Trouwens Erwin vindt het erg aardig dat jullie zo belangstellend zijn, hij zwaait!

Ibuprofen vroegen jullie. Nou, Erwin is Erwin en dan kan ik natuurlijk l*llen als brugman, maar als hij iets niet wil ... Ik had namelijk iets anders onthouden dan hij. Dus vandaag heeft hij nog eens de ordonance gelezen en hij blijkt maar de helft van de voorgeschreven pillen te nemen! Maar goed, hij heeft erg weinig pijn vindt hij zelf en hij wil geen troep slikken. Hij hoort het tm do te nemen, dus dan is het 1 week. Mwah.

Natuurlijk heb ik het vandaag aan de verpleger gevraagd en die vindt ook dat hij tm do moet doorgaan.

En we zijn vandaag bij fysio geweest. O raad eens wat, die vond ook dat hij tm do moet doorgaan.

Dus nu gaat hij wel tm do door, maar op halve sterkte nog steeds.

Maar het gaat wonderwel erg goed. Hij loopt goed op krukken, en tipt dan sinds vandaag met de voet in de speciale spalklaars de grond aan en heeft vandaag wat oefeningen gedaan bij fysio, had idd na fysio meer last, maar dat trok na rust op bed weer weg.

Wat Sandra ook zegt, we hebben goede hoop op de toekomst, Erwin vindt het zelf erg goed voelen van binnen itt vorig jaar na de val en fysio.

We moeten alleen nog een verklaring van het schroefje in zijn voet krijgen, voor eventuele passages bij vliegtuigpoorten en zo.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 23:16

Gelukkig dat ie toch naar de mensen luistert die er verstand van hebben. De dosering voor Ibuprofen heeft nogal een grote range, dus hopelijk doet het zo ook genoeg. Maar denk dat hij het echt moet slikken vanwege de ontstekingsremmende werking. Het is een nsaid, non steriodal anti inflammatory drug. Ik gaf ook altijd een nsaid mee bij operaties.
Ik weet niet of dat schroefje gaat piepen bij een vliegtuig poortje, bij mij de schroeven en plaat in mijn enkel niet. Wel mijn heupprothese, maar dan weer niet op Schiphol. Maar hoefde nooit mijn kaartje te laten zien, die is trouwens helemaal vervaagd, dus niet meer leesbaar.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 23:37

O dat is wel mooi dat die dingen niet afgaan op schroeven. Het is ook maar 1 schroef dacht ik.

En ik zal morgen nog eens benadrukken dat ibu, ontstekingsremmend werkt, dat weet hij denk ik niet. Goeie tip.

Hij mag morgen voor het eerst douchen. Hij moet dan douchen voor de verpleegster komt, die kan dan alles verversen. En dan mag hij weer twee dagen niet etc. We wilden zo'n douche laars maar die zijn te kort omdat het ook bij zijn knie gehecht is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 23:45

Ik was echt ZWAAR teleurgesteld toen mijn bakkes vol schroeven zat na kaak operaties en er niks af ging bij de controle :+

Hoi Erwin **\O/**

Let op met ibuprofen of je er geen maagklachten van krijgt, zeker als er ook antibiotica bij zit.

Ik kan nu bijv geen amoxicilline meer slikken, dat komt er gegarandeerd direct weer uit.

Als de pijn meevalt zou ik ook niet extra slikken eerlijk gezegd, wel een minimale hoeveelheid om niet verkeerd te gaan belasten omdat je gaat compenseren om de pijn te ontwijken.

Paracetamol wel omdat je daar een spiegel van moet onderhouden.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 23-09-24 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt