[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:13

Faline schreef:
Zij van het valkje zit ook in ons pony fokkerij topic, zo jammer dat ze haar moet verkopen. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe groot ze zou worden. Ik vind haar ook erg leuk, maar wil toch eentje die minimaal 1.55 en liever nog wat groter wordt. En ze is natuurlijk nog erg jong.

Denk dat die maat wel goedkomt hoor.
En bovendien.. zo erg jong is die niet. Jaartje over houden en je kunt er al mee aan de slag.
Zou als ik jou was toch nog eens een keertje gaan kijken. Denk wel dat zo'n bloedbeestje je past en deze is absoluut interessant gefokt :j

Carl Hester heeft recent nog gezegd: je moet de stap en de galop kopen, de draf kun je maken.
Ik ben het volledig met hem eens :D

Marus

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:23

Wat fijn voor je Pletje dat het zo goed gaatr.

modigliani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:41

Ik ben terug van naar een paard kijken. Helaas wordt dit 'm niet :( Ik zat er maar 5 a 10 minuten op en alleen maar in stap en een beetje in draf, maar ik zag al iets toen hij werd voorgereden en dat was helaas bevestigd binnen een paar minuten er zelf op te zitten, dus ik ben gewoon bijna gelijk weer afgestapt en eerlijk tegen hun gezegd dat dit niet is wat ik zoek.

Wel een mooi paard en liep kaars recht, met knie actie maar niet maaien. Lief op stal en zag er beeldschoon uit, maar ja, geen klik en ...dus ja, mijn zoektocht gaat verder....

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 18:53

@Modi: Jammer maar oh zo herkenbaar.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 19:19

Modigliani, nu ben ik wel nieuwsgierig naar wat je zag? Zou je dat willen vertellen? Jammer dat het hem niet werd.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:44

knetterhard schreef:
Dat vind ik met alle gangen wel hoor! Alhoewel je bij de draf het meeste vooruitgang kan boeken vind ik! :j

:n Absoluut niet!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:44

Stap en galop zijn inderdaad het belangrijkste :)

Ooeeh morgen gaan we bij onze jonge hengst kijken, eens zien of hij klaar is voor vrijdag ;) Dan is de 2e bezichtiging. We zijn nu al zenuwachtig :=

Nog een foto van ICNN; BP liet net zijn mega hengstenbrul horen en daarom moest ik natuurlijk lachen :')

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 20:59

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:06

Wat een leuke foto pletje :D Je ziet de plezier echt top.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:09

Dankjewel :D

Heb jij al op je prachtige Bloem gezeten? Thuis bedoel ik :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:09

@pletje: weer een prachtige foto..Wat zien jullie er stralend uit.
Vind het paard in de link nou niet echt Wow, spreekt mij niet aan.

Pff ben wat zoektocht moe...Volgende week naar een aantal stallen toe om te kijken.
Morgen zoals het nu staat naar de open verkoopdag in Delfstrahuizen, geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen , maar zien we vanzelf

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:11

Denk dat die jonge Zanzibar best uit kan groeien tot een leuk, veelzijdig paard :) Op de foto's vind ik em nog wat bloot, maar dat mag, hij is nog jong.

EDIT: ik vind het Inspekteur x Roemer bloed erachter ook wel leuk! Jammer dat het een ruin is..

Open dag is volgens mij gewoon dat er paarden voorgesteld worden en als je interesse hebt in 1 van die dieren dan kan je je melden :Y) :) Lijkt me leuk! Soort windowshoppen :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 21:16

Nee nog niet gereden, ze is al aardig gewent en heb dr enkele keren gelongeerd, dat gaat heel goed.
Wil dr maandag eigenlijk eens op maar eerst uit proberen welk bit ze fijner vind. De myler is niet fijn voor haar, te groot en ze reageerd er te heftig op. Wil morgen de K&K die ik nog heb even proberen hopelijk is die niet te groot.

Zadel heb ik al wel gepast, de boom is iets te groot die pas ik morgen of maandag ook even aan :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:18

Vet leuke foto Pletje! :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:21

Pletje123 schreef:
Stap en galop zijn inderdaad het belangrijkste :)

Ooeeh morgen gaan we bij onze jonge hengst kijken, eens zien of hij klaar is voor vrijdag ;) Dan is de 2e bezichtiging. We zijn nu al zenuwachtig :=

Nog een foto van ICNN; BP liet net zijn mega hengstenbrul horen en daarom moest ik natuurlijk lachen :')

[ Afbeelding ]

Haha lekker paard hoor!!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:32

Dees schreef:
Faline schreef:
Zij van het valkje zit ook in ons pony fokkerij topic, zo jammer dat ze haar moet verkopen. Ik ben zelf ook wel benieuwd hoe groot ze zou worden. Ik vind haar ook erg leuk, maar wil toch eentje die minimaal 1.55 en liever nog wat groter wordt. En ze is natuurlijk nog erg jong.

Denk dat die maat wel goedkomt hoor.
En bovendien.. zo erg jong is die niet. Jaartje over houden en je kunt er al mee aan de slag.
Zou als ik jou was toch nog eens een keertje gaan kijken. Denk wel dat zo'n bloedbeestje je past en deze is absoluut interessant gefokt :j

Carl Hester heeft recent nog gezegd: je moet de stap en de galop kopen, de draf kun je maken.
Ik ben het volledig met hem eens :D

Ze is wel echt leuk he! :j Een jaartje is inderdaad ook niet eens zo heel lang, maar goed, tussen direct kunnen starten met een geklasseerd paard of een jaar wachten en dan met een jonkie beginnen zit redelijk verschil :P
Ik ga komende week sowieso bij een merrie kijken die niet op internet te koop staat, een 6 jarige M klaar. Tip van een kennis gekregen en deze staat in de buurt. Maar het valkje is voor mij ook niet ver uit de richting, dus inderdaad wel erg verleidelijk om wel een kijkje te nemen.
Ik ga eens even zoeken wat er qua maat bekend is over P&P nakomelingen.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:51

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:56

Ik vind zijn techniek een beetje apart? Die achterbenen zo hoog op te gooien na iedere sprong, zelfs die lage kruisjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:57

Zo hee, die wil idd echt niets aanraken!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:59

Dat is helemaal niet apart, uitslaan is goede techniek, wordt graag gezien in springsport.

Dat valkje is mooi, maar betwijfel het of het maat paard gaat halen.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:05

Niet dat ik dagelijks naar springpaarden kijk, maar kan me niet herinneren het ooit eerder zo opvallend gezien te hebben, daarom vind ik het apart. Bijna een beetje onnatuurlijk. Maar als ze het zo graag zien in de springsport zal het wel goed zijn :P Wat dat betreft kun je me alles wijsmaken hoor :')

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:10

tita schreef:
Dat is helemaal niet apart, uitslaan is goede techniek, wordt graag gezien in springsport.

Dat valkje is mooi, maar betwijfel het of het maat paard gaat halen.

Uitslaan ja, maar die landing is beroerd en ze land keer op keer zo beroerd. Daar zou ik haar op laten staan... Een enkele hindernis, tuurlijk... maar zet even 3 hindernissen achter elkaar en met 2 fikse steilsprongen in die combinatie en dan vraag ik mij af hoe fijn deze te rijden is.

Valkje is een plaatje om te zien, maar valt mij wat tegen in beweging. En alleen op kleur kopen, zou ik niet snel doen... Overigens wel een heel mooi diertje om te zien. Ik betwijfel ook of dit paard word. Beestje wordt in april 2 en als ze groeit met de duitse rijpony invloed erin, dan gaat daar geen 20 cm meer bij komen...

Zelfs als ze groeit als paard is dat discutabel. Ze had al meer maat moeten hebben...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:14

Als je naar springen op tv kijkt doen veel paarden dat.
Zo heb je de minste kans op raken van een balk... Moet ie niet horizontaal slaan.
Maar is mooie techniek

Suezla heb alleen naar afzet en uitslaan gekeken, was sowieso niet te spreken Over de rijstijl van ruiter..maar nog keer kijken

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:15

tita schreef:
Als je naar springen op tv kijkt doen veel paarden dat.
Zo heb je de minste kans op raken van een balk... Moet ie niet horizontaal slaan.
Maar is mooie techniek

Ja klopt. Ik zou dat graag bij mijn paarden zien hoor...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:18

Je hebt gelijk ze duikelt en lijkt of ze stilstaat,ik zou iid stuk of 5 uitjes willen zien om te kijken of ze het kan.
Ze wordt ook heel slecht gereden, die gozer heeft totaal geen verbinding, gooit het paard maar los.
Het is nog jong paard.. Mis nog nooit echt gesprongen