Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Tja dat kan, maar de toekomst voorspellen is vrij lastig gebleken. Het meeste over prijsdalingen komt niet uit.
tita schreef:Ineke2 schreef:Tja dat kan, maar de toekomst voorspellen is vrij lastig gebleken. Het meeste over prijsdalingen komt niet uit.
Gaat niet alleen om de paarden maar het levensonderhoud.
Brandstof
Verwarmen van huis
De graan producten gaan enorm stijgen dus brood, pasta
Uiteraard de stalling
Alles wordt duurder en een recessie ligt op de loer dat duurt jaren om er boven op te komen.
Benzine kost nu pakumbeet 2,20€ en een beetje ik geloof niet dat ie ooit weer 1,50€ gaat worden zelfde met stalling… brood
Leven wordt te duur voor de gemiddelde Nederlander en nu zijn mensen met paarden vaak wel wat vermogender maar zij die het niet zijn, krijgen het zwaar
Romy1234 schreef:Mijn E pony word straks opgehaald, wel dubbel gevoel![]()
Zal zo wel even flink slikken worden als ze van het erf gaat maar gelukkig krijgt ze een geweldig nieuw huisje.
Ik ga niet op zoek naar een nieuw paard maar blijf wel met jullie meelezen.
Dilan93 schreef:upendo schreef:Geloof er geen reet van dat er veel te koop gaat komen eigenlijk. Dat is al twee jaar geroepen, wacht maar tot de corona voorbij is..
Ik denk dat mensen mede hierdoor beseffen dat zoiets als een paard net zoveel kan doen voor je gemoedstoestand als een aantal keer per jaar op vakantie bijvoorbeeld.
Die paar tientjes per maand die stalling of voer meer gaan kosten zal het verschil niet gaan maken tussen wel of niet overgaan tot verkoop.
Hier niet in elk geval.
Stalling wordt sowieso ieder jaar duurder. Moet wel een bizarre verhoging worden willen wij onze paarden ervoor moeten verkopen.
joyce B schreef:Ruwvoer zal duurder worden.
Er gaat hier een flinke tank diesel door als we moeten maaien, schudden en harken. En het loonbedrijf zal de tarieven voor persen en wikkelen ook omhoog gooien als brandstof en plastic prijzen stijgen.
Ik hoop dat de prijzen weer zakken maar ik snap het ook wel. Voor je een veulen hebt ben je snel paar duizend euro verder. 1-1,5 Jaar onderhoud van de merrie, dekgeld, drachtigheidsbegeiding,dierenartskosten, stalgeld voor het jonge dier meerdere jaren, beleren en trainingskosten...
Avalanche schreef:Nah, onzin. Ik onderhoud nooit contact met de oude eigenaren. Paard is daar ook niet per se bij gebaat. Soms wel, soms niet.
Verder geloof ik ook niet dat paarden mensen in de maling nemen. Daar moet je behoorlijk berekenend voor zijn en een paard mist de frontale kwab die daarvoor nodig is.
Aanpakken is ook niet altijd de oplossing. Zelfs bijna nooit. Consequent zijn en luisteren naar het paard wel. Snap waarom je paard doet wat hij doet en pas daar je aanpak op aan.