[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 10:51

Hey die Juud, ja zo'n filmpje moet jij ook maar eens maken van je voor-en-na als overzicht! Erg leuk om idd te zien wat er allemaal al is gebeurd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 20:13

Dat doen wij inderdaad ook elk jaar ;) Volgende maand is het onze beurt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 20:24

JudithO schreef:
Dat doen wij inderdaad ook elk jaar ;) Volgende maand is het onze beurt.

aha, daar kijk ik dan nu al naar uit, tenminste als je het ook voor anderen dan alleen je familie maakt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 07:19

Ja hoor! Ik moet er alleen even de tijd voor vinden, dat is de laatste tijd heel lastig.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-24 08:26

JudithO schreef:
Ja hoor! Ik moet er alleen even de tijd voor vinden, dat is de laatste tijd heel lastig.

Komt vast goed, met kerst of zo ;-)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 22:53

Ik las in het emigratie-topic dat de operatie van Erwin, zijn voet :) , best ingrijpend is geweest. Sterkte en een spoedig herstel gewenst.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-24 23:02

senna21 schreef:
Ik las in het emigratie-topic dat de operatie van Erwin, zijn voet :) , best ingrijpend is geweest. Sterkte en een spoedig herstel gewenst.

Lief dat je informeert, ja heftiger dan verwacht. Hij zou geslaagd moeten zijn. Erwin was plaatselijk verdoofd met 4 spuiten en kreeg toen ook nog een roesje. Het voortraject voor je geholpen wordt is zeer grondig en uitgebreid en duurt dus ook lang. In feite is de transplantatie zelf nog geen uur. Toch zijn we van 9.50 tot 18.30 in het zkh geweest. Enorm.
We zijn wel onder de indruk van het stuk wat getransplanteerd is. Dat hadden we niet verwacht. Het is met een kijkoperatie weggehaald, bij de knie erin en over de helft helemaal losgeknipt naar halverwege zijn dijbeen. Dat is denk ik toch wel 30cm ligament wat ze daar weggehaald hebben om in zijn voet in te bouwen. Dat is ook via een kijkoperatie gegaan met 3 openeningen in zijn voet. Dat hadden we ook niet goed begrepen, we dachten dat het 1 gat zou zijn in zijn voet. De reden dat we dat niet zo goed begrepen hadden is dat Erwin het graag allemaal zelf wilde doen en mij er niet mee wilde belasten, maar hij kan niet tegen enge bloederige dingen, dus de uitleg van de arts heeft hij maar half willen horen. Afijn, dat was dus een verrassing en vooral dat hij de ergste pijn de komende dagen in zijn dijbeen gaat krijgen is onverwacht.
We gaan nu een traject van pijnstillers 3x pd, ijs, groene klei, dagelijks verpleegsters voor trombose prikken en verbandwisselingen en maandag meteen al fysio 3x pw, in.

WillemijnL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 23:39

Poeh, sterkte voor hem en voor jou. Dat het dan in ieder geval maar geweldig moge helpen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 01:10

Dag één is voorbij. Wat een dag. Wat een tegenvaller op deze manier. Ik hoop dat de pijnstillers hun werk goed doen :(:).

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 06:03

Jeetje dat zal inderdaad even schrikken geweest zijn!

Ik duim dat hij er mee om kan gaan en dat de pijn snel handelbaar wordt.

Veel sterkte aan jullie beiden en een voorspoedig herstel!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:05

Brrr dat klinkt heftig zeg, hopelijk hebben jullie wat kunnen slapen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:27

Oooh jeetje.. dat valt dan toch wel behoorlijk tegen!! -O-
Heel veel sterkte voor jullie! :(:)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:39

Beterschap voor Erwin. Hopelijk verloopt zijn herstel voorspoedig en lukt het jou om de patiënt rustig te houden... dus ook sterkte voor jou!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 08:42

Dank iedereen voor jullie wensen en support!

Ja toch veel verrassingen. We dachten bijv dat de fysio over 2 weken zou beginnen. Daar had Erwin ook afspraken voor gemaakt. Dat had de huisarts gezegd, maar de fysio van het zkh gisteren vond dat veels te lang duren. Gelijk beginnen vond hij. Dus vandaag zelf al oefeningen doen en maandag gelijk naar de fysio. Gelukkig zijn we al patient bij haar van de vorige fysiosessie, want anders hadden we niet naar voren gezet kunnen worden. Van die dingen, verrassingen.

We hebben net de röntgen bekeken van na de operatie en hij heeft schroeven in zijn voet. De nieuwe enkelbanden zijn dus vastgezet met schroeven. De flexie hebben ze gecheckt en moet 90 graden zijn. Dat is mooi, maar je echte voet kan verder dan 90 graden. Dat van die schroeven wisten we ook niet en dat je niet meer dan 90 graden gaat kunnen buigen wisten we ook niet.

Het zal wel verteld zijn aan Erwin maar wat ik zei, die vindt dat allemaal eng en heeft dus maar met een half oor geluisterd. Dus we hopen maar dat het allemaal goedkomt. Pijn valt nu nog erg mee, want hij zit uiteraard onder de vette pijnstillers. Een iboprufen én een paracetamol iedere 6 uur en als het zeer gaat doen een lekker tramadolletje eroverheen. brrrr.

De zuster had er al 8 minuten moeten zijn ;-) Vroeg opgestaan om alles zustervriendelijk te maken. En verder staat het leven nu stil. Een bedlegerige man verzorgen, dieren doen, huishouden doen, wat teksten schrijven. Punt.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:45

Ach arme Mo ook voor jou wordt het zwaar, sterkte voor jullie allebei.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 08:50

lukka63 schreef:
Ach arme Mo ook voor jou wordt het zwaar, sterkte voor jullie allebei.

Hahaha, ja ik vind het voor mij nog wel het zieligst _O-

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 08:52

Zo dat is best wel heftig. Hopelijk krijgt Erwin niet teveel pijn en gaat het herstel voorspoedig.
Heel veel beterschap gewenst voor Erwin. En let ook een beetje op jezelf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 08:59

Fleuribelle schreef:
Zo dat is best wel heftig. Hopelijk krijgt Erwin niet teveel pijn en gaat het herstel voorspoedig.
Heel veel beterschap gewenst voor Erwin. En let ook een beetje op jezelf.

Dank je. In ieder geval kregen we net van de zusterpost te horen dat ze te laat is. Toch netjes dat ze dat even doorgeven. Het is al een half uur, zucht, dat is dan wel weer typisch Frans.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:28

Heel veel sterkte en beterschap voor Erwin. Hopelijk gaat t herstel voorspoedig.
Doe rustig aan en denk ook een beetje om jezelf, dikke knuffel voor allemaal

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 09:45

Heel veel sterkte voor Erwin. Hopelijk gaat het herstel spoedig.
In Nederland komt er geen thuiszorg om bloedverdunners te spuiten. Dat moet je gewoon zelf doen. Dus dat vind ik wel netjes. Ik kan me zo voorstellen dat veel mensen dat toch wel spannend vinden om zelf te prikken.

Hopelijk kan hij snel weer wat uit de voeten (letterlijk).
Gedoseerd belasten helpt voor sneller herstel, maar wel opletten dat hij niet te snel wil.

Voor jou zal het ook wel pittig zijn om alles in en om het huis zelf te doen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 10:00

Ja typisch is dat in Nederland heb ik zelf injecties met bloedverdunners gegeven, hier komt iemand van de infermerie. Hier komen ze trouwens nooit op een vast tijd, maar ergens in de ochtend.
Fijn dat Erwin niet teveel pijn heeft, lijkt mij namelijk best pijnlijk.
Mijn enkel kan ook iets minder buigen dan de andere, is niet zo'n probleem.
Moeten die schroeven er ooit nog uit? Logisch wel die schroeven ze moeten die band toch vast maken aan het bot, staat flink wat kracht op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 10:11

Dank voor de sterkte wensen. Ik denk dat we een soort winterrust houden.

Ja in Frankrijk word je goed verzorgd. De verplegers komen dagelijks spuiten en ook bloed afnemen om te kijken of er geen klonters aanwezig zijn. Dat bloed afnemen doen ze dan om de paar dagen. De verpleger, man dit keer, komt morgen om 9u. Vandaag was het een vervangster en die wist ons niet te vinden.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 14:19

Even bij huis wezen kijken, binnen en buiten ok.
Op 1 plaats veel water bij de bomen.

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-24 14:22

oeh zijn dat je amandelbomen? Kunnen die tegen veel water? Hoop dat Spanje er ook profijt van heeft van al die regen!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-24 14:45

Monique1963 schreef:
oeh zijn dat je amandelbomen? Kunnen die tegen veel water? Hoop dat Spanje er ook profijt van heeft van al die regen!

Nee, amandelbomen houden niet natte voeten sterker nog deze hebben overleefd alleen op regen.
Dus we moeten water daar afvoeren, met 2 dagen regen en nu weer 25 graden geen probleem, maar als het van de winter langdurig regent vinden ze dat vast niet fijn.

Hoe is het met Erwin kan/mag hij uit bed?