Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpecialLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:42

Ik praat altijd tegen mijn paarden. Gelukkig kunnen ze niet zeggen dat ze er zat van worden, want als ze zouden kunnen praten hadden ze zeker weten gezegd dat ik mijn mond moet houden. Mijn man word af en toe al gek van mij en mijn dochters ook. moet je nagaan hoe zat mijn paarden er dan van zouden zijn :+

delirious

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:36

Ik praat ook tegen mijn paard.. zeker heel belangrijk nu, ik ben bezig met inrijden. Ze reageert heel goed op mijn stem en vertrouwt me.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:38

Ik denk dat iedereen wel tegen zijn paard praat. Maar constánt tegen het paard praten is wat anders, natuurlijk veroorzaakt dat verwarring: dan weet het paard toch niet meer wanneer iets een hulp is en wanneer niet?

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 19:41

SpecialLove schreef:
Ik praat altijd tegen mijn paarden. Gelukkig kunnen ze niet zeggen dat ze er zat van worden, want als ze zouden kunnen praten hadden ze zeker weten gezegd dat ik mijn mond moet houden. Mijn man word af en toe al gek van mij en mijn dochters ook. moet je nagaan hoe zat mijn paarden er dan van zouden zijn :+

Haha zoiets heb ik ook, als mijn paard terug zou kunnen praten had ze er al lang voor gezorgd dat ik mijn mond eens hield :+

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:19

Als ik tijdens het buitenrijden in de verte al iets zie wat hij misschien eng gaat vinden begin ik al tegen hem te praten en dan gaat het er langs gaan meestal heel goed, doe ik dat niet dan weigert hij.

Sinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:19

Ik beken! Ook ik praat tegen mijn paard, babbel heel wat af meestal. Maar ik vind het zelf erg ontspannend werken. :)

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 23:24

Ik praat vaak ook wel tegen het paard.. Helemaal wanneer ik merk dat ze gespannen zijn met rijden.. Ik kan dan hele verhalen banketstaaf.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 13:39

Ik klep wat af tegen dat arme beest... :D
Hij weet precias aan m'n intonatie in wat voor stemming ik ben.
Ook als ik boos wordt, al zal ik nooit gaan schreeuwen, dat vind ik zo'n uiting van onmacht.

SpecialLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:03

Sanne_gm schreef:
SpecialLove schreef:

Haha zoiets heb ik ook, als mijn paard terug zou kunnen praten had ze er al lang voor gezorgd dat ik mijn mond eens hield :+

hahahaha ja inderdaad.... vanmorgen had mevrouw haar deken gesloopt grrrrrrrrrrrr en toen ik aankwam met nieuwe deken dacht ze bekijk het maar ik kom lekker toch niet, en ik maar zeggen kom maar lieverd dan krijg je een nieuwe jas aan haha maar mevrouw kwam pas toen ik met brokjes aan kwam zetten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:08

Op het paard praat ik alleen maar als ze of iets doet wat ik niet wil en als ze niet reageerd op mijn hulpen, of als ze iets doet wat ze eerst niet goed deed, of als ze gewoon braaf is. (bv bang voor een paraplu, en dat ze van mij er juist vaker langs moet lopen en erna er niet meer bang voor is, dan beloon ik)

Voor de rest praat ik op het paard alleen als ik met haar gegalopeerd heb of dat ze braaf bij mij is gebleven in draf. Dan beloon ik ook! Ik ben juist stil als er iets aankomt waar ik bang voor ben dat zij gaat schrikken. Want dan schrikt ze juist! :+

En als ik er naast sta, heb ik altijd hele verhalen tegen haar! En ik geloof dat ze dat niet erg vind, want vaak legt ze haar hoofd op mijn schouders, of in mijn handen! En gaan die ogen half dicht, en oren gehoorzaam op ezel stand!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:15

Ik werk altijd met stemhulp bij mijn eigen paardje. En daarnaast praat ik tegen hem als ik met hem grondwerk of wandel ofzo.
Soms lucht het wel op om even je emoties te benoemen. Dan zeg ik vb "Kyl, ik vind het een beetje spannend, help jij mij dan help ik jou"
En dan gaat het veeeeeeeeel beter :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:19

jaa, ik praat tegen paarden, ze begrijpen het ook...

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:19

ja ik praat best vaak tegen mijn "verzorg"ponysen de manege ponys waar ik op rijd.
tijdens het rijden als ze bijv. niet luisteren roep ik boos hun naam en dan letten ze weer op! en tijdens het borstelen en tutten altijd lieve woordjes en kusjes en knuffels geven :P :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:20

aagje26 schreef:

Praten ze dan ook terug?? := :')

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:23

En ik praat ook tegen mijn paard, haha! Geen hele verhalen hoor. Maar wel gedag en als die het goed heeft gedaan! Kan me haast niet voorstellen dat niemand iets tegen zijn of haar paard zegt!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 17:50

pubelia schreef:
aagje26 schreef:

Praten ze dan ook terug?? := :')

haha nee, jammer genoeg niet 8)7

Witze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:16

Ja, ik praat wel tegen mijn paard, met rijden vaak stemhulpen en op stal kleine gesprekjes. En de paarden die in stal staan zeg ik ook meestal wel even gedag als ik langsloop.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:19

Jaa zeker praat ik tegen paarden. Met vanalles.. poetsen, rijden, longeren, etc. Ik denk dat ze de stemhulpen tijdens t rijden en longeren zeker begrijpen. Stemhulpen gebruik ik erg veel.
Sommigen op stal zeggen dat ik soms wel heel veel klets met paarden :+

Missie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:25

ik praat vaak tegen mn paard, vaak vertel ik gewoon hoe mn dag was
en wat ik heb gedaan... Volgens mij vind ze et wel prettig, want de oortjes
gaan altijd naar voren etc.

Maar wat er al meer gezegd is k denk dat er veel mensen tegen hun
paard praten, denk dat het ook wel goed is voor het vertrouwen ( geruststellen).

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:44

aagje26 schreef:
haha nee, jammer genoeg niet 8)7

haha vond het leuk geschreven ;)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 18:45

Altijd :D Heb geen eigen paard maar elk paard waar ik opstap daar praat ik tegen :P

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 22:10

jaa!!
het ligt aan de toon!
daarme kan je ze complumenteren en geruststellen!!
of laten merken dat ze iets fout doen!!

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:08

ja want als je boos hun naam roept terwijl ze niet luisteren doen ze het(meestal) ineens wel! :P
en toen in de les een pony op hol was geslagen mocht ik er op en toen zei onze instructrise(of hoe je het ook schrijft 8)7 ) dat ik hem even op zijn hals moest kloppen en lieve woordjes zeggen en toen deed hij zijn hoofd naar benden. dat ie zegmaar ontspannen was. :p
xx

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:49

tuurlijk!!
ik vertel haar altijd alles!
leuke momenten, als ik me verdrietig voel, als ik boos ben.
alles wel eigenlijk.
tijdens het rijden schiet het er weleens bij in tijdens drf en galop meer dan :kappen! of braaf of goed paard komt er dan niet uit.
tijdens het stappen praat ik wel meer.

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:55

Nou k klets lekker door tegen mijn paardje hoor 8-)