Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Maar als je hetzelfde gedrag en dezelfde houding bij klassiek getrainde paarden van de spaanse rijschool ziet, dan zou het natuurlijk ook kunnen zijn dat het boekje van de FEI niet helemaal klopt. Al denk ik zelf dat de huidige manier van jureren meer met het olympisch blijven van de sport en de daarvoor benodigde kijkcijfers te maken heeft.
Alleen is dat een hele andere discussie, moet dressuur exclusief voor een klein groepje liefhebbers zijn of moet dressuur een kijksport voor een grotere massa zijn? Ik krijg alleen vaak het gevoel dat de voorstanders van de exclusiviteit de vermeende paardenmishandeling erbij halen om die exclusiviteit weer te proberen te waarborgen.
Ilja000 schreef:Maar daar waar men enerzijds iets niet door de beugel vindt kunnen en anderzijds de Olympisch kampioene en blijkbaar driekwart van de top van het land deze methode toepast, zal geen enkele bond het in zijn hoofd halen daar iets tegen te doen.
Ilja000 schreef:Yeps, ze willen ook meteen kijken naar het gebruik van zweepjes en sporen.
Ach, en of een welzijnsnota nu verschil gaat maken? Mijn ervaring met wat voor nota's dan ook is dat het veel gebla is, veel media, veel vergaderingen en mensen in chique pakken en weinig concreets dat verandert.
Breitling schreef:waar staan die foto;s dan? ik ben wel erg benieuwd!
VValar schreef:Langzaam omhoog? Gewoon handen omhoog en huppa omhoog sjorren![]()
![]()
Zo doen wij dat toch altijd?
Rhodos schreef:Breitling schreef:waar staan die foto;s dan? ik ben wel erg benieuwd!
http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151
De foto's. Heb je die hele discussie gemist? zijn diverse topics over (geweest)