Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:misschien moet je je eens wat meer verdiepen in andermans mening voor je zo gaat bleren,gipsyboy.........
ik kan me in beide opties vinden,en je kan niet oordelen voor je zelf voor de keuze hebt gestaan.
gelukkig heb ik het nooit hoeven meemaken.
Lielle schreef:ach, dergelijke oordelen kunnen mij werkelijk niet boeiend. Ik weet welke afwegingen een rol hebben gespeeld, en hoe alles is verlopen en dat lijkt me het enige relevante. Mijn 3jarige was weg voor hij door had wat er gebeurde, en dat telt.
Voor beide opties zijn argumenten te bedenken, en als ze goed worden uitgevoerd, zijn zowel spuitje als de kogel (even ter educatie voor gipsyboy, dat is dus geen pistool maar een ijzeren pin die tussen de ogen in de hersenen wordt geschoten) een paardvriendelijke en snelle manier. Het is de eigenaar die bepaalt waar hij/zij beter mee kan leven, en dat is een persoonlijke keuze. Ik vind alleen dat je de plicht hebt om je erin te verdiepen en niet uitsluitend op basis van wat argumenten uit de penny en de vriendinnetjes van de manege te kiezen.
Overigens hebben we nog een heel oudje rondlopen, bijna 30; als zijn tijd gekomen is, weet ik nog niet wat we kiezen. Dat hangt er ook vanaf of hij dan nog vervoerd kan worden, en dat soort zaken. Maar hopelijk kunnnen we nog langer van hem genieten dan de 27 jaar die we al hebben gehad. en zet die kosten van 5 jaar pensioen eens af tegen de slachtopbrengst, dan weet je dat het financiele argument voor de slager ook al rap van tafel is
gipsyboy schreef:Lielle schreef:ach, dergelijke oordelen kunnen mij werkelijk niet boeiend. Ik weet welke afwegingen een rol hebben gespeeld, en hoe alles is verlopen en dat lijkt me het enige relevante. Mijn 3jarige was weg voor hij door had wat er gebeurde, en dat telt.
Voor beide opties zijn argumenten te bedenken, en als ze goed worden uitgevoerd, zijn zowel spuitje als de kogel (even ter educatie voor gipsyboy, dat is dus geen pistool maar een ijzeren pin die tussen de ogen in de hersenen wordt geschoten) een paardvriendelijke en snelle manier. Het is de eigenaar die bepaalt waar hij/zij beter mee kan leven, en dat is een persoonlijke keuze. Ik vind alleen dat je de plicht hebt om je erin te verdiepen en niet uitsluitend op basis van wat argumenten uit de penny en de vriendinnetjes van de manege te kiezen.
Overigens hebben we nog een heel oudje rondlopen, bijna 30; als zijn tijd gekomen is, weet ik nog niet wat we kiezen. Dat hangt er ook vanaf of hij dan nog vervoerd kan worden, en dat soort zaken. Maar hopelijk kunnnen we nog langer van hem genieten dan de 27 jaar die we al hebben gehad. en zet die kosten van 5 jaar pensioen eens af tegen de slachtopbrengst, dan weet je dat het financiele argument voor de slager ook al rap van tafel is
daaraan is dus wel te zien dat je niet aan het dier denkt.
en aan het laatset wat je zegt dus ook niet!!!
dat wou je horen toch.
nou ik stop hier mee, want word alleen maar bozer, en haat gewoon zulke mensen, die hebben gewoon geen hart, en zien een paard als machine.
veel plezier nog met je paardjes
Snoevie schreef:@ Gipsyboy:kijk,een paard wat in de ochtend heel vroeg naar het abbatoir gaat,is écht zo weg,ik vind dat wel getuigen van liefde,een snelle huma dood,ondanks dat het voor jezelf wel een naar idee is.
en je paard hoeft niet opgegeten te worden,je kan er ook voor kiezen dat je paard niet voor consumptie bestemd is.
kan je het dan zo een beetje begrijpen?
want na een spuitje word je paard opgehaald door een destructiebedrijf,dat gaat er soms ook ruw aan toe hoor,ook niet fijn!
gipsyboy schreef:dan weet ik niet waar jij je hart hebt zitten, maar iig niet op de goeie plek.
en die aap zegt ook genoeg over jou!!
Snoevie schreef:iemand die zo praat,heeft zelf geen hart(pennyyyyyyyyyyy)
dus ik zou me er niet te boos om maken
(mooie opmerking die ik ooit hoorde: 'domme mensen kunnen mij niet beledigen en slimme mensen doen het niet' )