Fly_high schreef:Uit lange ruiter nieuwsgierigheidhoeveel cm schelen jullie als combinatie?
Ik ben ook wel benieuwd. Ik pas met mijn 1.74m prima op normale type dressuurpaarden van rond de 1.62m.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Hoezo scheelt dat welk type paard je koopt, nixeniro? Ieder paard kan wel een wedstrijdje lopen. Pas als je echt hoog niveau wilt gaan starten gaat het meer verschil maken, maar dan is alsnog vaak de ruiter degene die het niet kan ipv het paard.
ikke schreef:Wat denkt wie dat ie voorstelt dat ie denkt te kunnen bepalen of ik wel of niet op mijn paard pas?
jazzejam schreef:Hier op een merrie van 164 en een pony van 146. Zelf 166 lang, beide past maar op de pony ben ik iets meer bezig om goed in balans te zitten, je merk dat iets naar voren achter links of rechts een groter effect heeft.
Fly_high schreef:Uit lange ruiter nieuwsgierigheidhoeveel cm schelen jullie als combinatie?
NixeNiro schreef:Daar heb je wel een punt. Ik heb nu een 7jaarse merrie op het oog. Eigenaar verkoopt omdat ze een ander paard heeft gekocht die al verder staat in de opleiding, nu M niveau. En dat ze dus minder moet sleutelen. Paard is een vluchter, naar wat ik begreep dus gefokt om galopkoersen te doen. Mss dat dit toch de nodige uitdaging geeft voor mij, en ik me toch gewoon kan amuseren. Ik ga ze in elk geval wel gaan bekijken.
Lizenlotte schreef:Maar je gaat toch geen 2e paard kopen omdat een ander een mening over jullie heeft?? Wat is dat nou voor onzin. Of gaan die betweters/bemoeials de kosten voor dat 2e paard voor je betalen? Vast niet. Laat ze een andere Hobby zoeken zeg dan commentaar op jou te hebben..
Lieser schreef:Fly_high schreef:Uit lange ruiter nieuwsgierigheidhoeveel cm schelen jullie als combinatie?
Ik ben 1m78 en mijn paard is ons verkocht als 1m57. Ze is wel rond (koudbloed), maar toch.
En we zijn eigenlijk niet zeker van die 1m57, dus dinsdag wordt ze officieel gemeten.
Het gewicht is geen probleem, ik ben speciaal voor mijn paard 7 kg aan corona-gewicht afgevallen![]()
En het zadel (17,5 inch) past ook goed op haar rug en onder mijn billen. Het gaat echt om de lengte.
Lizenlotte schreef:Maar je gaat toch geen 2e paard kopen omdat een ander een mening over jullie heeft?? Wat is dat nou voor onzin. Of gaan die betweters/bemoeials de kosten voor dat 2e paard voor je betalen? Vast niet. Laat ze een andere Hobby zoeken zeg dan commentaar op jou te hebben..