Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Ik stem VVD en die zijn voor beheer / aanpassen beschermingsstatus. Is trouwens niet de reden waarom ik daarop stem, maar wel fijn dat we het ook daar over eens zijn.
Ninx schreef:Jessix schreef:Ik stem VVD en die zijn voor beheer / aanpassen beschermingsstatus. Is trouwens niet de reden waarom ik daarop stem, maar wel fijn dat we het ook daar over eens zijn.
Mag ik vragen waarom? Gewoon oprechte interesse hoor.
Ik vraag me soms af waar alle stemmen voor de VVD vandaan komen, en wat de redenatie daarachter is.
sterregoud schreef:Wolf doodt 30 paarden in Duitsland, minister wil afschieten makkelijker maken.
https://www.horses.nl/overig-nieuws/wol ... ykWgjIik1Q
nine1987 schreef:Hier in Elspeet is 't ineens na weken van aanvallen, nu doodstil..
Begint toch te denken dat er mensen zijn die 't heft in eigen hand hebben genomen..
Niet dat ik dat erg vind, maar ik vind 't opvallend..
SusanH schreef:Gisteravond Vroege Vogels gekeken, de boswachter die de wolven in zijn gebied namen had gegegeven was er ook. Ging over de wolven bij Planken Wambuis en Wolfheze. Wat die man vertelt. Ik krijg er spontaan een error van. Volgens hem is er geen gevaar voor de wildstand. En werken wolfwerende omheiningen, want de schapen van Natuurmonumenten staan op verschillende plekken in het gebied achter zo'n raster en ze hebben nog nooit een aanval op de schapen gehad. Wolven checken het raster wel geregeld. Het raster is net zo hoog als het hek bij het wildviaduct waar ze ook overheen kunnen springen. Is dus een kwestie van tijd tot ze er een keer gewoon overheen gaan lijkt me.
mysa schreef:nine1987 schreef:Hier in Elspeet is 't ineens na weken van aanvallen, nu doodstil..
Begint toch te denken dat er mensen zijn die 't heft in eigen hand hebben genomen..
Niet dat ik dat erg vind, maar ik vind 't opvallend..
Of de knekelveldjes worden goed bevoorraad. Weet het natuurlijk niet zeker maar kan me zo voorstellen dat als er te veel weerstand komt met dagelijks aanvallen,'men' naar een tijdelijke oplossing gaat zoeken.
Wintu schreef:Hadden we hier in Drenthe ook, over de zomermaanden weinig van ze gehoord. Maar nu begint het weer. De zichtmeldingen nemen toe. En zodra er een zichtmelding bekend is, dan krijg je standaard de meldingen dat men wolvengehuil heeft gehoord. Ik vraag me af in hoeverre men dat werkelijk heeft gehoord.