Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 16:38

Ik stem VVD en die zijn voor beheer / aanpassen beschermingsstatus. Is trouwens niet de reden waarom ik daarop stem, maar wel fijn dat we het ook daar over eens zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:17

Ik stem niet links, houdt iemand die 80 uur werkt straks net zoveel over als een uitkeringsgerechtigde.
Klimaat prima, maar niet als je burgers er kapot aan gaan. Daar voor is Nederland te klein om maar enig impact te hebben. Dus Timmermans zie ik niet zitten.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, geen christelijke partij, die vertrouw ik niet. Ik neig naar BBB. Ben ik het overal mee eens, nope, ik ben te veel voor natuur om compleet achter de boeren te staan. Maar ik kan wel een eind met de boeren mee en ik vind dat het platteland een grotere stem moet hebben. In plaats van dat men de leefbaarheid verkwanselt en ons geld enkel gebruikt voor de randstad of over de grenzen en ons hier met de wolven laat worstelen.

Zo einde spui :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 21:15

Duitse minister van Milieu Lemke wil het afschieten van probleem wolven vergemakkelijken. Hier voor moet nog wel een wetsvoorstel aangenomen worden.
In 2023 zijn tot nu toe al rond de 30 paarden gedood door een wolf.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3902511120

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:26

Maar grote dieren zijn veilig...
Alleen wild en soms een keer een schaap...

Raar dat er een wetsvoorstel voor moet veranderen.
Probleemwolf kan nu al.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:29

Dat dacht ik dus ook, dat het nu al zo geregeld was in Duitsland.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:46

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 14:57

Jessix schreef:
Ik stem VVD en die zijn voor beheer / aanpassen beschermingsstatus. Is trouwens niet de reden waarom ik daarop stem, maar wel fijn dat we het ook daar over eens zijn.

Mag ik vragen waarom? Gewoon oprechte interesse hoor.
Ik vraag me soms af waar alle stemmen voor de VVD vandaan komen, en wat de redenatie daarachter is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:03

Hier in Drenthe verwacht men nu meer zichtmeldingen omdat nu bijna al het mais er af is.

Zag wel reeën weer <3

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:38

Ninx schreef:
Jessix schreef:

Mag ik vragen waarom? Gewoon oprechte interesse hoor.
Ik vraag me soms af waar alle stemmen voor de VVD vandaan komen, en wat de redenatie daarachter is.

Dit is geen politiek topic dus ik houd het simpel en kort. VVD is de partij die mij het beste past. Ik ga er vanuit dat, dat ieders reden is om op een partij te stemmen?

Maar terug naar de wolf. :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:40

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:38

Ik schrok al, ik dacht 30 in een keer/nieuwe melding.

Maar alsnog 30 teveel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:22

@Jessix, inderdaad is dit niet echt een politiek topic maar wel zal de politiek iets moeten doen als we op legale wijze van de wolvenplaag afwillen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:41

FrNo schreef:
Ik schrok al, ik dacht 30 in een keer/nieuwe melding.

Maar alsnog 30 teveel.

Sorry, dat ik het wat plompverloren zei. Het was inderdaad een optelsom van veel aanvallen van de afgelopen tijd/jaren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:03

anjali schreef:
@Jessix, inderdaad is dit niet echt een politiek topic maar wel zal de politiek iets moeten doen als we op legale wijze van de wolvenplaag afwillen.

Snap ik, daarom noem ik hier ook mijn keuze, maar beperk me dan wel tot het onderwerp wolf.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:12

Hier in Elspeet is 't ineens na weken van aanvallen, nu doodstil..

Begint toch te denken dat er mensen zijn die 't heft in eigen hand hebben genomen..

Niet dat ik dat erg vind, maar ik vind 't opvallend..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:19

Gisteravond Vroege Vogels gekeken, de boswachter die de wolven in zijn gebied namen had gegegeven was er ook. Ging over de wolven bij Planken Wambuis en Wolfheze. Wat die man vertelt. Ik krijg er spontaan een error van. Volgens hem is er geen gevaar voor de wildstand. En werken wolfwerende omheiningen, want de schapen van Natuurmonumenten staan op verschillende plekken in het gebied achter zo'n raster en ze hebben nog nooit een aanval op de schapen gehad. Wolven checken het raster wel geregeld. Het raster is net zo hoog als het hek bij het wildviaduct waar ze ook overheen kunnen springen. Is dus een kwestie van tijd tot ze er een keer gewoon overheen gaan lijkt me.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:31

nine1987 schreef:

Begint toch te denken dat er mensen zijn die 't heft in eigen hand hebben genomen..

Of de knekelveldjes worden goed bevoorraad. Weet het natuurlijk niet zeker maar kan me zo voorstellen dat als er te veel weerstand komt met dagelijks aanvallen,'men' naar een tijdelijke oplossing gaat zoeken.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:47

SusanH schreef:
Gisteravond Vroege Vogels gekeken, de boswachter die de wolven in zijn gebied namen had gegegeven was er ook. Ging over de wolven bij Planken Wambuis en Wolfheze. Wat die man vertelt. Ik krijg er spontaan een error van. Volgens hem is er geen gevaar voor de wildstand. En werken wolfwerende omheiningen, want de schapen van Natuurmonumenten staan op verschillende plekken in het gebied achter zo'n raster en ze hebben nog nooit een aanval op de schapen gehad. Wolven checken het raster wel geregeld. Het raster is net zo hoog als het hek bij het wildviaduct waar ze ook overheen kunnen springen. Is dus een kwestie van tijd tot ze er een keer gewoon overheen gaan lijkt me.

Ik heb het ook gezien en was echt verbaast toen ik hoorde dat er nog geen aanvallen op de schapen waren geweest. Het raster er omheen zag er nu niet echt uit of een wolf daar niet overheen zou springen. Maar schijnbaar gaat het daar tot nu toe altijd goed. Hij vertelde ook dat de wolven regelmatig een kijkje kwamen nemen want dat was op de camera vastgelegd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:52

Hadden we hier in Drenthe ook, over de zomermaanden weinig van ze gehoord. Maar nu begint het weer. De zichtmeldingen nemen toe. En zodra er een zichtmelding bekend is, dan krijg je standaard de meldingen dat men wolvengehuil heeft gehoord. Ik vraag me af in hoeverre men dat werkelijk heeft gehoord.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 12:06

mysa schreef:
nine1987 schreef:

Of de knekelveldjes worden goed bevoorraad. Weet het natuurlijk niet zeker maar kan me zo voorstellen dat als er te veel weerstand komt met dagelijks aanvallen,'men' naar een tijdelijke oplossing gaat zoeken.

Weet niet of daar veel maisvelden staan, waar wild zich gemakkelijk in kan verstoppen en het voor de wolven dus lastiger was wild te pakken en ze over zijn gegaan op schapen. Met maïs eraf moet wild weer naar het bos.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:13

Ik meen gelezen te hebben dat het normaal is dat men juist richting het najaar wolven vaker hoort huilen. Omdat de jongen dan leren jagen.
Het schijnt een samenscholingsoproep te zijn; hallo we zijn hier. Of we hebben hier buit.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 13:23

Wintu schreef:
Hadden we hier in Drenthe ook, over de zomermaanden weinig van ze gehoord. Maar nu begint het weer. De zichtmeldingen nemen toe. En zodra er een zichtmelding bekend is, dan krijg je standaard de meldingen dat men wolvengehuil heeft gehoord. Ik vraag me af in hoeverre men dat werkelijk heeft gehoord.

Dat wolvengehuil bij Schoonebeek blijkt dus echt waar te zijn. Er zijn schapen dood gebeten bij Weiteveen, waar het geluid vandaan kwam.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:04

Ik kreeg net idd melding van schapen dood in weiteveen,ben bang dat ze zich toch in het bargerveen gaan vestigen.
Prachtig gebied voor ze

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:10

Er zijn mensen die met hun kinderen in de auto wolven gaan zoeken en bij zicht dan met zijn allen met een zaklamp gaan kijken of ze m kunnen zien. Ik blijf me over sommige dingen verbazen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 14:29

Wintu schreef:
Er zijn mensen die met hun kinderen in de auto wolven gaan zoeken en bij zicht dan met zijn allen met een zaklamp gaan kijken of ze m kunnen zien. Ik blijf me over sommige dingen verbazen.

Dat meen je niet! Wat een mafkezen.