@dierenfan wat fijn dat je weer wat energie had. Klinkt als een geslaagde training.
Hier vandaag weer mijn paardje opgepakt. Ik wilde longeren zonder halster onder het hoofdstel, maar ze had bedacht dat ze direct kon vertrekken dan ofzo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AlwaysH schreef:Hier niet zo heel veel te vertellen, gaan gewoon gestaag door! Wel blij hoe bitje oefenen gaat nu, hij heeft het kopstuk al achter de oren gehad, zo knap.
Maaaaarrr… Azu is vandaag jarig! 3 alweer!!![]()
![]()
[ITP] Hoera! Azu mag vandaag 3 kaarsjes uitblazen!
@Leedebee, ik las het in het VD topic.Komt vast goed, tis hier herkenbaar. Na paar keer hebben ze door dag het verschillende dingen zijn.
Babootje schreef:AlwaysH schreef:Ja, hij heeft nu inderdaad een heel groot hoofd.Zadelmak maken en inrijden vind ik sowieso los van elkaar staan. Maar nu ga ik er niet opzitten. Even wachten tot ‘ie weer wat is bijgetrokken.
Ja precies. Belasten is ook gewoon goed voor de groei en het spiergeheugen van je paard. Daarom advies om jonge leeftijd een begin te maken met gedoseerd belasten maar met inrijden ruim de tijd te nemen. Wachten tot ie bijgetrokken is kan bij paarden die echt groot gaan worden nog zo maar eens een paar jaar duren. En als je te lang wacht met belasten is dit nadelig voor spieren en weefsels, omdat juist in de groei weefsels het beste in staat zijn zich aan te passen.
https://bartelshorseandhealthinstituut. ... ong-paard/
Babootje schreef:AlwaysH schreef:Hier niet zo heel veel te vertellen, gaan gewoon gestaag door! Wel blij hoe bitje oefenen gaat nu, hij heeft het kopstuk al achter de oren gehad, zo knap.
Maaaaarrr… Azu is vandaag jarig! 3 alweer!!![]()
![]()
[ITP] Hoera! Azu mag vandaag 3 kaarsjes uitblazen!
@Leedebee, ik las het in het VD topic.Komt vast goed, tis hier herkenbaar. Na paar keer hebben ze door dag het verschillende dingen zijn.
En gefeliciteerd met Azu.
Op koningsdag is onze Pol 3 geworden.
Van de week is mn dochter begonnen met hangen, maar hij gaf er zo niks om dat ze gewoon maar is gaan zitten. Daarna een rondje gedraaid en weer afgestapt. Gaf ie ook niks om. Heerlijk zo'n paard
ruitje schreef:[ [url=m/bpPQEL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier beiden nog dik
ruitje schreef:Zit een beetje met wat te doen, wil eigenlijk maar 1 Fjord. Verder heb ik nog een partij Dravers te trainen weer straks dus worden er teveel anders.
Het veulen(Ursin) van Pypsa is zo onwijs leuk en mensgericht en lijkt vooralsnog net wat stokmaat van haar vader mee te pakken. Pypsa is nu 1.40 ongeveer. Ik ben 1.78, kan wel maar zou niet heel verkeerd zijn als ik er 1 heb die net 5 centimeter groter wil worden
Aan de andere kant is 1.40 voor mijn kinderen weer juist een prima maat en is Pypsa verder zo braaf, wat is nou een paar centimeter als het karakter goed is( pun intented)
ruitje schreef:Voorlopig houd ik ze nog maar even alletwee aan. Je moet ook niet gaan fokken als je slecht afscheid kan nemen
manonnevot schreef:Super leuk topic, ik zou graag meelezen en afentoe posten.
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe pony. Hij wordt maandag gecastreerd en daarna ga ik beginnen met zadelmak maken. Hij is wel al bekend met longeren met bijzet.
[ [url=m/aqy1sJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Babootje schreef:manonnevot schreef:Super leuk topic, ik zou graag meelezen en afentoe posten.
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe pony. Hij wordt maandag gecastreerd en daarna ga ik beginnen met zadelmak maken. Hij is wel al bekend met longeren met bijzet.
[ [url=m/aqy1sJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow wat een knapperd? Is het een Welsh?
Wat ga je ermee doen? Springen, dressuur of allebei?