Harmonie in chaos vinden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:19

Lekker aan het sjouwen hoor die Sam met zijn vrouwtje +:)+

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 15:35

Knap kind en sterkte. Zenuwpijn is een afschuwelijk iets.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 21:30

de truk met het thermo ondergoed werkte. :j Heb een paar uur kunnen slapen afgelopen nacht.
Afbeelding
Vermoed dat het getriggerd wordt door mijn ziek zijn en ik ben zo goed als zeker dat ik door het ergste heen ben sinds vandaag... En mijn ziek zijn is dan weer het gevolg van iets te veel hooi op mijn vork hebben vooral mentaal vrees ik petraaken. :) het is nl al jaren geleden dat ik nog "echt" ziek was. Heb niet echt koorts gehad, wel verhoging maar heb een hele lage basis temperatuur (35.4) dus eer ik aan "koorts" zit ben ik echt doodziek. :+ Maar heb me wel een tweetal dagen koortsig gevoeld. Het is gewoon allemaal veel denk ik.. :)

Ben nog even aan het wachten of er nog foto's van Sam bijkomen zo niet open ik een topic van mijn bolletje wol.

Zowel Sam als ik zijn trouwens klein. :p Hij oogt groot onder mij maar hij is eigenlijk een D pony. :D
Hij was flink heet op deze foto's maar moet zeggen dat ik vrij "basic" bezig was dus het zijn geen spetterende show foto's.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 22:18

Jullie zijn een mooi set je. Fijn wat slaap gehad.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 09:21

Niet kunnen slapen is ook niet fijn en dan nog ziek zijn. Kan het geloven dat je er even door heen zit.
Gelukkig nu wel een paar uur geslapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 01:29

Vandaag mijn eigen behandeling gehad. Niet mijn ‘vaste vaste’ fysio maar zijn vervanger is op zijn eigen manier een soort terugval basis. Deze is een paar jaar jonger dan ik. Heeft een heel andere kijk op alles dan mijn vaste fysio wat maakt dat hij me op zijn eigen manier vaak helpt en inzichten geeft. (En ja terwijl ik dit typ realiseer ik me dat ik in die praktijk eigenlijk drie fysio’s heb van verschillende leeftijden (de stagiair niet mee geteld) die elk om een of andere reden getriggerd zijn door me en waarbij ik terecht kan... eigenlijk heeft mijn hersenletsel me met een flinke omweg in een context gebracht die ik nodig had om zelf te groeien...)
Anyhow. Ze zijn het alledrie over 1 ding eens, ik moet blijkbaar een boek schrijven. :j

Lijf weer iets losser. Mijn ziek zijn is nog niet helemaal weg en de ellende is dan ook nog dat ik woensdag voor mijn infuus moet dus dan ben ik gewoon terug een paar dagen ellendig. :roll: :roll: Dit zijn dagen dat ik denk ‘ik krijg mijn paarden nooit in vorm om op wedstrijd te gaan zo. Wat dan vooral ligt aan mijn eigen perfectionisme..

Maar goed. Het kon ook andersom gegaan zijn kwa timing en dat was op elk denkbaar gebied meer kl*te geweest. (Mijn immuunsysteem wordt onderdrukt dus als ik kort na het infuus ziek wordt resulteert dat vrijwel altijd in antibiotica.)

Had hem een ‘brief’ gegeven (had een opdracht gekregen van ‘m en gezien niemand daar zijn mail leest ben ik over gegaan op uit printen. _O- ) en die had hij gelezen wat hem merkbaar een heel ander zicht op ‘mij’ gaf. En we hebben besloten dat we nooit samen film gaan kijken (Ja dat soort flauwekul zit er ook tussen). Hij is Lord of the rings fan, Ik ... not so much... LOTR-fans zijn wél loyaal en fanatiek. Dat moet ik ze nageven. Hij was ook bezorgd om mijn broer (die gaat ook bij hem, dat heb ik bewust zo gekozen, ja, ik heb mijn broer zijn fysio geregeld. :o en Ja... ik ga met hem mee naar behandelingen omdat hij alleen niet comfortabel is... Wat me ontzettend pijn doet want normaal is mijn broer de sociale vlinder van de twee... :\ hoop dat hij ooit weer zichzelf wordt. ;( ) Fysio had gemerkt dat mijn broer gisteren weer wat slechter was en vroeg naar hem (hij had nl. Ook gemerkt dat ik het zwaar had.)?Dat vond ik ook erg lief... dat hij er mee begaan is. Mijn broer is even makkelijk mee te praten als met mij dus ze moeten ons aanvoelen als paarden zeg maar, :+

Met genoeg om over na te denken naar Joy door gegaan... die is in de naarling-fase aan het komen. <3 en óf Vigo blijft klein óf die aap van mij houdt hem wel érg goed bij kwa groei... :+ (Vigo zou tegen de 1.70 moeten worden)

Heb geprobeerd hem uit te leggen dat hij niet groter mag worden dan zijn moeder maar daarop kreeg ik alleen maar een veulenneus tegen me aan a la ‘shhh is wel goed baasje.’ :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zijn mams;

Afbeelding

Stiefvader is halfweg Rêve blijkbaar gestopt dus ze gaan een topic delen denk ik. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:16

Wat sneu van je broer allemaal. Leuke foto's en doordat je nu paar blokjes hebt gemaakt door die allineas kan ik het heel goed lezen. Eenvoudige oplossing en voor mij erg fijn. Dan heb je alvast een tip voor je boek, want misschien dat er ook mensen zijn met nah die dan gemakkelijker kunnen lezen. Mij helpt het goed, iets wat ik van te vore niet wist.
Hij lijkt op zijn moeder likkt het wel. Klopt dat?
Echt fijn ook je goede contacten met je fysio. Is goud waard.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:22

Je hebt dan tijd om even te pauzeren hè Pien? Bij die alinea's.

Dat je broer zich niet geheel op zijn gemak voelt, zou ook kunnen komen omdat niet iedereen het heel erg kan waarderen dat een ander aan zijn/haar lichaam zit.

Die eerste foto, staan die boeven beiden met lv naar voren. Alsof ze zo'n linedance dansje aan het doen waren :D

Als jij jouw paarden, in de periodes dat jij het aankunt, gewoon goed voor elkaar hebt, blijven zij ook goed in de momenten dat je even wat minder bent hoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 12:53

@Rocamor dat weet ik niet. Het is meer dat het stukjes tekst zijn ipv een grote lap waarvan alles door elkaar gaat lopen. Het is veel rustiger voor mijn ogen en hoofd.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:33

Fijn om te lezen en te zien dat het weer wat beter met je gaat.

Die fysio's van jou zijn goud waard. Mooi om te lezen dat ze elk op hun eigen manier een bijdrage aan jouw welzijn leveren (zowel fysiek als mentaal) en jij ook aan het hunne. En niet te vergeten ook aan hun leermomenten. Daar profiteert iedereen van, inclusief je broer. Gaaf dat jullie elkaar blijven vinden.

Joy wordt waarschijnlijk net zo'n leuk bonkie als zijn moeder. En mocht hij wat groter worden, zou dat echt een probleem zijn? Voor het plaatje misschien wel, maar ik denk dat je verder prima met hem uit de voeten zult kunnen.

LOTR ... daar heb ernstig aan moeten wennen. Ik heb de boeken nooit gelezen, maar ik vind de films wel heel mooi gemaakt. Het verhaal, mwah, maar er zitten wel mooie stukken in en hier en daar ook goede humor. Een hoofdrolspeler die aangenaam is om naar te kijken (nee, niet die kleine dwerg :D) helpt ook enorm.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 13:37

kwa rijden op zich niet. heb ook gewoon grote paarden gereden. Maar op zadelen is ellende als ie groter wordt. _O-

k heb LOTR op een of andere busreis met school gezien. Blijkbaar kijk je het voor de mooie landschappen _O- _O- (ja ik was hem op stang aan het jagen en dan flapt ie er zulke dingen uit die ik dan met veel liefde maar half juist interpreteer. :+) en niet zozeer voor het verhaal. :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:54

O ja, een groot paard en een klein vrouwtje, dat werkt niet zo lekker met opzadelen.
Ik zou ooit een quarter van een stalgenoot gaan bijrijden. Quarter had een stokmaat van 1.60, ik ook ... Quarter werd gereden met een showzadel van 25 kilo, want western. Heb je al beeld?

Vrouwtje denkt: "Hoe gaan we dat doen? Wacht, ik zet een opstapje naast het paard en stap daarop met zadel en al zodat ik dat op de rug van de quarter kan leggen".
Poging mislukt. Vrouwtje klapt bijna achterover met zadel en al.

Vrouwtje denkt: "OK, ik zet paard neer, leg eerst de pad zo goed mogelijk op de rug en neem daarna een aanloopje met zadel in mijn armen richting paard en gooi het zo goed mogelijk op die paardenrug. Daarna stap ik op het opstapje en leg pad en zadel goed daar waar nodig."
Poging twee gelukt. Arm paard.

Dat ging 'm niet worden, nog afgezien van het feit dat het paard werkelijk in een nanoseconde 180 graden kon draaien als je erop zat. En ik zat, als vrouwtje zijnde, letterlijk op dat paard. Zonder houvast werd ik dus gelanceerd. Nah, ik ben geen 20 meer dus dat moesten we maar niet meer doen.

LOTR wordt volgens mij alleen ten volle gewaardeerd als je wat ouder bent. Dan waardeer je de mooie landschappen, het goede computerwerk en de fijne rolverdeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 13:58

_O- ik zie het helemaal voor me. Een van de redenen dat ik dressuur blijf rijden. Die zadels zijn licht! _O-

De fysio in kwestie is 4 of 5 jaar jonger dan ik en ik ben 32 dus dan loopt er toch een kerel voor op een vrouw in deze situatie. _O- _O- Ik heb altijd hetzelfde gevoel bij die film (die 1e dus): zit je drie uur te kijken naar een verhaal over een ring, komen ze eindelijk aan die f*cking berg... GOOIEN ZE M ER NIET IN!!!! >;) >;)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:41

Is dat het einde? Wordt die ring niet gegooid? Goed te weten, hoef ik die langdradige films niet te kijken. Voor mij het evenbeeld van "de ontdekking van de hemel": niet door te komen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 14:43

Nou ik heb maar 1 film gezien. Ik weet niet of ie nooit gegooid wordt. Maar iig in die film niet. _O-
Ik was als 15 jarige puber ietwat snel gefrustreerd en heb de overige films nooit meer gekeken gezien dat drie uur van mijn leven was die ik nooit meer terug zou krijgen. :)) (niet dat je iets beters te doen zou hebben op een bus maar dat ter zijde.)

Nu weet ik dat er veel meer gebeurde in die film (naja, gewoon meer, niet veel meer) dan alleen dat. Maar dat is de samenvatting die ik sinds in mijn hoofd heb zitten. _O- Wellicht zou ik het nu wel goede films vinden maar met mijn samenvatting is het gewoon niet meer zo aantrekkelijk. En ze zijn zo láng!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:52

Ik merk het al, voor jou geen LOTR marathon van 10 uur.

Je begrijpt toch wel waarom die ring niet weggegooid werd in deel 1? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 14:54

Omdat ze er nog 6 uur over verder wilde kunnen gaan?
Van wat ik begreep is die ring nogal belangrijk voor de films. O:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:05

Ayasha schreef:

Het einde vond ik verrassend!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:09

Neuh, die ring is gewoon een kapstokje.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:11

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Het einde vond ik verrassend!

Ja ik ook, na drie uur gezeik over hoe die ring in de speciale berg met vuur moest verraste het mij ook enigszins dat ie 'm toch maar hield. :)) :))

(Kunnen jullie je het gesprek tussen mij en mijn LOTR-fan zijnde Fysio van gisteren een beetje in beelden nu?)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:13

Nu heb je het verklapt, wat zonde.... _O-

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:38

Tsssk “De ontdekking van de hemel” is een goed boek ! _/-\o_

Gelijk ook het enige boek van Mulisch dat ik ooit heb uitgelezen, ik heb nog 2 andere boeken geprobeerd maar dat was geen goed plan. :')

Als Joy te groot wordt, moet ie maar leren liggen om op te zadelen. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:40

_O- bijna alle boeken van Mulish heb ik gelezen maar de ontdekking vd hemelbben ik mee gestopt op de helft. Pffff vreselijk wat een taai ding.... _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:41

jokari schreef:
Tsssk “De ontdekking van de hemel” is een goed boek ! _/-\o_

Gelijk ook het enige boek van Mulisch dat ik ooit heb uitgelezen, ik heb nog 2 andere boeken geprobeerd maar dat was geen goed plan. :')

Als Joy te groot wordt, moet ie maar leren liggen om op te zadelen. :D

_O- Ik heb wel één voordeel. Ik kan hem eventueel voor de stallen parkeren en dan kan ik zo'n 25cm hoger staan dan hem. :+ Dus dan moet ik hem daar maar parkeren om het hoofdstel er om heen te krijgen en het zadel er op. _O- _O-

Is Mulisch de schrijver van LOTR?

Toen ik zei tegen mijn fysio van gisteren dat wij maar nooit samen films moesten gaan kijken kreeg ik een speelse "aahw, Jammer, ik heb de extended versies nog wel liggen!" terug. _O- _O- Er ging letterlijk een rilling van afkeer door me heen. _O- toen kwam er "meer een lezer he?" Uh ja! _O-

Maar hij ging wel al vast reclame maken voor mijn boek (dat wel of niet geschreven gaat worden) bij elke patiënt die hij tegen kwam. _O-
(Eh ja, er is een hele losse sfeer in die praktijk en ik sta nog net niet op de loonlijst al heb ik donderdag wel gezegd dat ik vond dat dat stilaan tijd werd. :)) )

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:16

Auw, of Mulisch de schrijver is van LOTR?
Het moet niet gekker worden…