Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Wat een knapperd Magootie. Die is zadelmak geboren. Alsof hij nooit anders heeft gedaan. En capriootje ook lekker bezig..
Wij longeren nu ook met bit en van de week een bijzetje er heel losjes aan. Het bit doet hij zo in, maar het contact aan het bit vindt hij heeel raar wat resulteert in mond open, pullen etc. Kortom hij moet nog wennen.
Iedere x weer een stukje tot hij er niet meer om geeft. En dan weer wat nieuws.
Josien_ schreef:Knappe Parker!!![]()
Super braaf hoor, doet ie echt goed.
Hier helaas weer gevallen.
Ging super goed in de les, maar toen ze schrok blokkeerde ik door angst en kon ik het niet oplossen. Mega balen want het ging juist zo goed.
Weer een paar stappen terug en daarna hopelijk weer vooruit.
[ [url=m/VFc2dp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Evamarie schreef:Ik zie veel positieve berichten voorbij komen zeg. Soms een klein stapje terug om vanuit daar weer verder te gaan. Dit hebben wij ook moeten doen helaas.
Ze was even heel angstig geworden met aanleggen v.h been (of het mede door hengstigheid kwam was moeilijk te zeggen)
Nu is het vertrouwen na een paar weken grondwerk weer opgebouwd.
Ze biedt zich nu aan meer te doen onder zadel, maar we houden het nog even rustig.
Ze is extreem bang voor water. Zodra er ergens een kraan open gaat staat ze al stijf. Heeft iemand daar oefentips voor?
Capriootje schreef:Josien_ schreef:Knappe Parker!!![]()
Super braaf hoor, doet ie echt goed.
Hier helaas weer gevallen.
Ging super goed in de les, maar toen ze schrok blokkeerde ik door angst en kon ik het niet oplossen. Mega balen want het ging juist zo goed.
Weer een paar stappen terug en daarna hopelijk weer vooruit.
[ [url=m/VFc2dp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jeetje balen zegVooral als het net zo lekker gaat is een stap terug wel even jammer maar wel de juiste keuze voor jullie. Wat doe je dan nu minder/anders?
magootie schreef:Nog even een egopost! Vandaag 10/15 minuutjes met Parker gereden. Hij liep mega fijn rond al en heb ons eerste galopje gedaan. Heel beheerst alsof hij al jaren doet! Ik ben zo mega super trots op hem!!
magootie schreef:Nog even een egopost! Vandaag 10/15 minuutjes met Parker gereden. Hij liep mega fijn rond al en heb ons eerste galopje gedaan. Heel beheerst alsof hij al jaren doet! Ik ben zo mega super trots op hem!!
Capriootje schreef:magootie schreef:Nog even een egopost! Vandaag 10/15 minuutjes met Parker gereden. Hij liep mega fijn rond al en heb ons eerste galopje gedaan. Heel beheerst alsof hij al jaren doet! Ik ben zo mega super trots op hem!!
Wat heerlijk! Terecht heel trots![]()
Had je iemand op de grond om te helpen met galop hulp? Hier gaat dat steeds makkelijker gelukkig maar de eerste keren kreeg ik hem nog niet zelf op stem in galop terwijl hij met longeren hier super scherp op is. Stem vanaf boven is blijkbaar toch anders
Raineri schreef:magootie schreef:Nog even een egopost! Vandaag 10/15 minuutjes met Parker gereden. Hij liep mega fijn rond al en heb ons eerste galopje gedaan. Heel beheerst alsof hij al jaren doet! Ik ben zo mega super trots op hem!!
Gefeliciteerd!!! En ook een leuk filmpje. Ziet echt dat het een zachtaardig dier is . Ben benieuwd naar het eerste galop filmpje
Babootje schreef:Polletje heeft het bit inmiddels alweer aardig geaccepteerd ook met een beetje druk door het bijzetje.
Dus maar gelongeerd met zadel. Even weer zonder bijzetje voor als hij het toch erg spannend zou vinden en door de klapperende zweetbladen zou gaan rennen. Zadel is nog een beetje te groot, er moet nog even een frontriser onder. Hij was niet onder de indruk, dus dat is fijn.
https://youtube.com/shorts/kbhi_wTxDlA?feature=share
Wat een fijn braaf dier is het Magootie. Parker is Dailey Diamond x Rousseau toch? Van die laatste hoor je nogal eens spookverhalen.