Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:58

Als het een melanoom is dan (eerste waar ik aan denk ivm schimmel) zijn de tumoren bij paarden vaak goedaardig :j Ik duim voor je mee dat het allemaal meevalt en dat hij alsnog lekker snel thuis staat :j

dynara ik zit net nog even je merrie te bekijken, maar schijnbaar vond ik haar een tijdje terug ook al leuk, want ze stond al in mijn favorieten haha :+ (Ik heb alleen al een paard gekocht dus je hebt er helemaal niks aan)

November108

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:27

Melanoom vaak goedaardig, maar die komen eigenlijk nooit alleen. Als het een melanoom is zou ik zeker het paard niet kopen.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:34

Ik vind het heel erg moeilijk. Nu twee keer z'n domper achter mekaar.
Eerste paard afgekeurd om atrose en nu eentje die goedgekeurd is en dan krijg je dit weer. Ik weet wel mocht dit ernstig zijn dan ga ik voorlopig even een pauze inlassen en even niet meer zoeken. Dan ben ik er eerst wel even klaar mee.. nu maar duimen dat het meevalt maar ga vast al uit van het ergste. Misschien valt dan de teleurstelling mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:38

Ik zich bewust geen vos omdat mijn onlangs overleden merrie een vos was en wou er niet 1 die mij daar aan deed denken.
Enne chestnut mare, beware _O-
Klopt ook wel van alle vosmerries die ik ken :D

Ik lees nog steeds gezellig mee, al ben ik zelf sinds een maand voorzien, tot nu toe erg blij mee
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:41

Er staat op MP super leuke diertje spreekt mij aan ...waarom geen idee want is niet de gangen die ik zoek.
Paardje heeft een huidaandoening heb 4x om de naam gevraagd maar daar wordt niet op gereageerd...... vraag zo nog een keer is het dan raar dat ik afhaak.

Ik weet het probleem en ansicht kan ik daar mee leven maar ik wil een naam en even kijken of er juist extra zorg bij komt al zegt de verkoper van niet.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:42

Twirrewyn, dat kan ik me dus helemaal voorstellen! Wat een pech!

Ik heb vanavond m'n derde bezichtiging. Iets heel anders dan waar ik normaal bij kijk, onder het mom van m'n horizon verbreden. 8-)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:08

Tita ik als verkoper haak af op die vraag en krijg je ook geen antwoord op. Zo niet relevant

Waarom is die naam in hemelsnaam belangrijk!! Die zie en hoor je wel als je langskomt, vind dat beetje penny gedrag

Edit : of bedoel je naam van aandoening?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:10

Hmm als ze de naam niet willen geven is mijn eerste gedachte dat er op internet minder positieve info over het dier is te vinden.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:12

Lijkt mij dat het om de naam van de aandoening gaat, en ja dat is volledig logisch dat je die wil weten :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:18

tita schreef:
Er staat op MP super leuke diertje spreekt mij aan ...waarom geen idee want is niet de gangen die ik zoek.
Paardje heeft een huidaandoening heb 4x om de naam gevraagd maar daar wordt niet op gereageerd...... vraag zo nog een keer is het dan raar dat ik afhaak.

Ik weet het probleem en ansicht kan ik daar mee leven maar ik wil een naam en even kijken of er juist extra zorg bij komt al zegt de verkoper van niet.

Ik lees m als in dat je de naam van de aandoening wilt weten.

En dat begrijp ik wel. Zou zelf ook willen weten wat de aandoening is.
Bvb een paard met zomerexceem durf ik nog wel aan, gezien we hier aan de kust staan.

Maar heb ook wel eens gezien dat een stal 2 paarden met een aandoening verkocht als 'aandoening is goed onder controle te houden', terwijl dat in werkelijkheid niet zo simpel was :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 09:50

Snap dat je wil weten qua gezondheid waar je mee te maken hebt. :)

Ik zou erop afhaken iig, ongeacht wat het is.. Teveel ellende en terugkerende miserie gezien met huidaandoeningen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:08

StalNollie schreef:
Tita ik als verkoper haak af op die vraag en krijg je ook geen antwoord op. Zo niet relevant

Waarom is die naam in hemelsnaam belangrijk!! Die zie en hoor je wel als je langskomt, vind dat beetje penny gedrag

Edit : of bedoel je naam van aandoening?

Waarom zou je de naam van het betreffende dier niet geven van te voren?
Een koper heeft ook onderzoeksplicht, als de verkoper daar al moeilijk over zou doen, krijg ik daar toch wel mijn bedenkingen bij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:24

Het paard heeft een huidziekte ze heeft verteld wat het probleem is....ik wil naam kan ik googlen hie erg die ziekte is en hoe ik het moet onderhouden

Met advies veel naar buiten dan blijft het dun kan ik verder niks mee

Prijs is ook behoorlijk laag maar zowel prijs als gangen maakt mij niet uit.
Ik denk dat ik het wel een leuk paard ga vinden en kan haar echt een goed huis aanbieden.

ZtalNollie zou je nog steeds geen naam geven?
Stel dat er geen naam is....kan ook kun je dat toch ook zeggen dat je die niet hebt of weet
Ik ben vrouw van 44 dus geen Penny gedrag hoor :D

Uiteraard vroeg ik meer dan alleen die naam van aandoening
Laatst bijgewerkt door tita op 04-02-21 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:27

Een naam van een paard willen weten is toch geen Penny-gedrag? Ik heb nu al zo vaak gehad dat de verkoper beweert dat een paard L of M geklasseerd is, maar als ik dat in mijn knhs-app ga kijken is ie B+1.... Ik check dat soort dingen graag voor ik ga kijken om teleurstellingen te voorkomen. Ook kijk ik graag op horse-telex hoe het met de bloedlijnen zit. Heb je toch echt een naam nodig....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:31

Oooo naam paard en afstamming heb ik niet eens gevraagd mamabird... filmpjes waren voldoende :D
Dat zou ook in mijn systeem moeten zitten vragen naar de rest maar ben met je eens hoor

Nu wil ik alleen weten hoe die verdomde huidziekte heet...... moet er niet aan denken dat ik dadelijk uren bezig ben met allerlei middelen om paard gezond te moeten houden daar ben ik te laks voor

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:32

Het gaat om de naam van de huidaandoening, niet van het paard. Nu behandeld worden tegen rainrot of een gevalletje extreme zomereczeem is nogal een verschil (als ik zomaar iets roep)...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:34

Nu, hoe ik het begrijp heeft de verkoper wel uitgelegd wat het is? Omdat je zegt dat je weet wat het probleem is?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:12

Gini schreef:
Nu, hoe ik het begrijp heeft de verkoper wel uitgelegd wat het is? Omdat je zegt dat je weet wat het probleem is?

Nee ik wil een naam zodat ik kan zoeken wat het is en inhoud.

Zelfde als ik jou mijn kat verkoopt hij gaat dood heeft een ziekte maar kan wel 10 jaar worden mag alleen niet naar buiten want het is besmettelijk kat zelf heeft er geen last van.

Zo dure ras kat je mag um hebben voor 100€
Wil jij niet weten hoe de ziekte heet?
Je hebt alle info meer heb je niet nodig

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:59

In jouw vergelijking met de kat weet ik niet wat het probleem is. Maar jij zei dit:
Citaat:
Ik weet het probleem en ansicht kan ik daar mee leven

Dus ging ik ervan uit dat je wist wat het was. Allez, eigenlijk ging ik er niet vanuit, ik vroeg het aan je, vandaar het vraagteken.

Om door te gaan op jouw vergelijking bv. de kat heeft leverproblemen waardoor ze afvalstoffen niet meer kan omzetten, hierdoor moet ze medicatie, twee keer per dag een pilletje, maar ze kan er wel oud mee worden.
Dan heb je nog steeds geen naam van de aandoening, maar weet je wel wat het probleem is en dat vind ik
in het absolute begin van het koopproces best wel genoeg info om te bedenken: hmmm, een kat met leverproblemen, dat wil ik versus dat wil ik niet.
Extra info en details kunnen altijd in een later stadium in het verkoopproces tijdens een persoonlijk gesprek gedeeld worden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:09

Nee mijn voorbeeld van kat was aids (fiv) ..... ik sprak niet over medicijnen geven
Maar hoe leuk zou jij het vinden als je 200km gereden hebt en je hoort dat het aids is......dan ben je best boos denk ik. Want wat als de kat zo leuk is, je krijgt er een probleem erbij en ik ben eerlijk geweest

Ik ga geen tijd en energie in een paard steken als ik van te voren niet weet wat exact het probleem is.
Is niet zo dat ik lekker overal naar toe wil rijden en paarden wil proberen ik zoek voor mij een geschikt paard en bied een goed blijvend tehuis.

Dit paard leverde ik al op in wat betreft gangwerk geeft niet.... maar als je verteld over zijn probleem en ik krijg niet de medische naam vind ik het beetje ..... apart

Dus in dit geval heel heel jammer voor het paard

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:28

StalNollie schreef:

Zo raar is het niet om de naam te vragen!! Ik koop en verkoop regelmatig paarden... ik zoek altijd uit hoe het paard heet... anders vraag ik het gewoon.. want dan kan ik uitslagen controleren... kijken of er slechte verhalen te vinden zijn online.. ik hoop natuurlijk op super gave filmpjes te vinden!! De markt van dressuur paarden kopers bestaat uit 80 % penny meisjes... daar niet op willen reageren is een beetje in je eigen voet schieten... Net als van die handelaren die altijd zo vermoeit zuchten dat ze geen handel willen doen met particulieren.... [vinden ze zichzelf heel professioneel mee] uiteindelijk is het grootste deel van de paarden bedoelt voor een particulier!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:36

Ik geef als fokker gewoon een printscreen van de afstamming hoor, alleen maar fijn dat een eventuele koper precies kan zien wat er achter zit (en dat we dus ook niet de minste hengsten gebruiken). Ik snap ook niet zo goed waarom dat Penny zou zijn.

En als koper zou ik dat ook willen weten zodat ik kan kijken wat er achter zit qua lijn en of er al eventueel shows zijn gelopen (en wat de uitslag hiervan is).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:10

JeanneV schreef:
StalNollie schreef:

Zo raar is het niet om de naam te vragen!! Ik koop en verkoop regelmatig paarden... ik zoek altijd uit hoe het paard heet... anders vraag ik het gewoon.. want dan kan ik uitslagen controleren... kijken of er slechte verhalen te vinden zijn online.. ik hoop natuurlijk op super gave filmpjes te vinden!! De markt van dressuur paarden kopers bestaat uit 80 % penny meisjes... daar niet op willen reageren is een beetje in je eigen voet schieten... Net als van die handelaren die altijd zo vermoeit zuchten dat ze geen handel willen doen met particulieren.... [vinden ze zichzelf heel professioneel mee] uiteindelijk is het grootste deel van de paarden bedoelt voor een particulier!!

Waarom zou je geen handel willen met particulieren?

€5000 voor een paard blijft dezelfde waarde, ongeacht aan wie je het paard verkoopt toch?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 14:21

Aan particulieren heb je gemiddeld genomen meer werk.
Die willen meer filmpjes zien, een tweede keer komen kijken, flink onderhandelen over de prijs...

Een professional neemt zo'n dier soms ongezien over.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:33

upendo schreef:
Aan particulieren heb je gemiddeld genomen meer werk.
Die willen meer filmpjes zien, een tweede keer komen kijken, flink onderhandelen over de prijs...

Een professional neemt zo'n dier soms ongezien over.

Ah op die manier.

Toch wel jammer dat het allemaal zo snel mogelijk moet :=
Maargoed, daarom koop ik eigenlijk ook liever bij een pariculier. Die vinden het vaak belangrijker dat hun paard goed terecht komt, dan zo snel mogelijk voor zoveel mogelijk te verkopen