Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:42

plutolover schreef:
Ik vind zadel erg lastig... ben nog steeds opzoek naar de geschikte zadelmaker voor kort gebouwde paarden en dan niet maar 1 merk hebben maar meerdere...

Ik heb Irma van Olde Hietmaot. Ik heb altijd pony's gehad met korte ruggen. Ik heb nu een kent en masters. Fairfax is ook erg fijn!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 21:28

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:27

Nobel01 schreef:
Vandaag verhuisd, en wat doet ze het goed daar!
Ze staat nog apart, met aangrenzend de groep.
Veel paarden zijn al kennis komen maken met Unique.
Dat vind ze helemaal leuk.
Ik heb haar ook al met een aantal paarden zien kroelen, wat ze op de andere stal nooit heeft gedaan.
Net nog een appje van de stalhouder gehad dat ze erg sociaal is. Het voelt echt goed!
Ben benieuwd hoe het morgen gaat met haar, tot wel spannend zo’n eerste nacht.
[ [url=m/pxRrau.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xq4vPW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet eruit als een fijn plekje! En wat is ze knap <3

opisop_shop

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 22:31

Wat fijn! Dan komt het vast helemaal goed met zo'n begin.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 16:53

Trots moment vandaag bij de hoefsmid. Hij kende nog geen voetje optillen of niks tot 2 weken terug en nu stond ie bij de smid alsof hij nooit anders gedaan had <3. De hoefsmid was erg over hem te spreken. Hij bouwde op het laatst wel spanning op maar dat uitte zich alleen door heel snel brokjes uit m'n hand te eten ipv rustig. Ook voor het eerst peesbeschermers om gehad vandaag. Was ooj geen probleem. Hij vind tot nu toe alles wel prima zolang hij het eerst zelf mag bekijken en besnuffelen. Gister hem voor het eerst rond gedreven in de paddock en draf en stap op stem en lichaamstaal geoefend zodat we dalijk kunnen gaan longeren (af en toe). Volgende week zaterdag weer grondwerk les en dan wilde ik of bij/met de trailer oefenen of wat "schrik training" achtige dingetjes.

En mocht iemand heel toevallig een fijne stal weten in omgeving Eindhoven hoor ik het graag.
(bij iemand aan huis mag ook)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:01

Fijn!

Hier gaat het hoeven tillen ook iets beter. Voorbenen kan ik gewoon optillen en uitkrabben, als het hem te lang duurt en hem weg wil trekken kan ik de voet vasthouden en dat accepteert hij dan ook.
Achter wil hij nog steeds wat moeilijk geven en blijft wat wegtrekkerig.
Ik kan wel snel een borsteltje over de hoefzool halen en dan zorgen dat hij hem weer rustig neerzet.
Echt uithalen heeft hij tot nu toe nog niet gedaan gelukkig dus misschien ben ik wel te voorzichtig hoor.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 17:28

Blaze1994 schreef:
En mocht iemand heel toevallig een fijne stal weten in omgeving Eindhoven hoor ik het graag.

Ik sta bij stal Klampenhof in Son. Erg fijne stal!

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:36

opisop_shop schreef:
Fijn!

Hier gaat het hoeven tillen ook iets beter. Voorbenen kan ik gewoon optillen en uitkrabben, als het hem te lang duurt en hem weg wil trekken kan ik de voet vasthouden en dat accepteert hij dan ook.
Achter wil hij nog steeds wat moeilijk geven en blijft wat wegtrekkerig.
Ik kan wel snel een borsteltje over de hoefzool halen en dan zorgen dat hij hem weer rustig neerzet.
Echt uithalen heeft hij tot nu toe nog niet gedaan gelukkig dus misschien ben ik wel te voorzichtig hoor.

Ook goed bezig dus! Bij duurde het ff een aantal keer oefenen tot hij meer geduld had en ik z'n been echt mag vast houden maar achter idd veel minder geluk. Ik was idd ook gewoon voorzichtig en herhaalde het zoveel mogelijk. De hoefsmid pakte hem op en toen schudden hij wel een paar x achter maar toen was hij zovan oké dan hou ik 'm wel stil als jij 'm vast blijft houden.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 17:39

Monte_Cristo schreef:
Blaze1994 schreef:

Ik sta bij stal Klampenhof in Son. Erg fijne stal!

Staan ze daar veel buiten, ook in de winter? En is het voerbeleid beetje goed?

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-21 17:49

Ik sta bij stal Klampenhof in Son. Erg fijne stal![/quote]

Staan ze daar veel buiten, ook in de winter? En is het voerbeleid beetje goed?[/quote]

Jazeker, ze staan heel het jaar door buiten. Behalve op zondag, maar dan doen we het zelf allemaal. En het voerbeleid is top! Die van mij heb ik daar begin dit jaar naar toe gebracht en hij was behoorlijk ondervoed. Hij is zeker 60 kg aangekomen nu en hij begint er super goed uit te zien. En hij heeft een glans gekregen en appeltjes op zijn vacht. Dat had hij van te voren niet. Verder hebben ze een grote longeercirkel met diameter 20 meter en een stapmolen. Erg fijne binnenbak van 20x40 en een grote buitenbak van 20x60. 4 poetsplaatsen en 2 wasplaatsen met warm en koud water. Fijne zadelkamer met grote kasten. Ik ben heel erg tevreden en wat nog belangrijker is dat Nino het er super naar zijn zin heeft.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:00

Wat fijn @Nobel

Herkenbaar @opisop ik ben vaak ook nog te voorzichtig :')

Ik was gisteren met Muppet gaan wandelen in de bak. We hebben vooral geoefend met het respect hebben voor mij + mij niet voorbij te lopen. Dit ging een hele tijd goed, totdat hij ergens van schrok en steigerde. Bij het landen kwam hij op het longeertouw waardoor hij nog een keer schrok en toen naaide hij hem eruit. Gelukkig kwam hij na een rondje kei hard rennen weer naar mij toe en kon ik hem weer pakken. Ook hebben we al goefend met de molen en dit doet hij ook echt super, alleen met alle wind en regen doe ik dat nu niet.

Hebben jullie nog leuke grondwerk oefeningen?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:44

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:26

Klinkt super Nobel!
Wat ziet ze er goed uit! Fijn dat ze zo rustig is geworden nu.

Hihi komt wel goed opisop ;)

Blijft lastig met dit weer Vingino... Maar als je het maar goed hebt kunnen afsluiten!

Vandaag voor de afwisseling Bo weer even aan de longe gehad. Toch even schrikken wat er voor bulldog aan de andere kant van de lijn loopt haha. Hij deed het super en merk dat hij dingen die hij onder het zadel leert ook op de grond weer kan toepassen en andersom. Hij kan ook echt al heel lang zijn aandacht erbij houden!
Afbeelding
Relax momentje daarna <3

Afbeelding

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:27

Jeetje wat is dat al een spierbundel!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:41

Haha dat tongetje!

Ik heb de creatieve riding en obstacle boeken van Brightmare eind vorig jaar gekocht. Daar staan heel veel dingen in die je ook vanaf de grond kunt doen met balken aan de hand of aan de longe.
Ik heb er alleen nog niks mee gedaan omdat ik nog geen stuur had over M aan de longe maar dat begint nu te komen.

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:09

Ik ga morgen op de laptop even goed op iedereen reageren van de afgelopen week, op m’n telefoon is het niet te doen.. maar even een egopost tussendoor, ik ben gewoon zo happy momenteel!! Voor de verhuizing zat ik er zo doorheen, merkte ook dat Nena er geen bal meer aan vond en ze was super zenuwachtig. Nu net aan twee weken later heb ik een compleet ander paard. Super blij, rustig en vooral vrolijk! Daarom wil ik heel graag dit filmpje delen van mijn geluksmomentje vandaag <3

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 21:27

Wat leuk zo samen!

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:49

Vingino99 schreef:
Wat fijn @Nobel

Herkenbaar @opisop ik ben vaak ook nog te voorzichtig :')

Ik was gisteren met Muppet gaan wandelen in de bak. We hebben vooral geoefend met het respect hebben voor mij + mij niet voorbij te lopen. Dit ging een hele tijd goed, totdat hij ergens van schrok en steigerde. Bij het landen kwam hij op het longeertouw waardoor hij nog een keer schrok en toen naaide hij hem eruit. Gelukkig kwam hij na een rondje kei hard rennen weer naar mij toe en kon ik hem weer pakken. Ook hebben we al goefend met de molen en dit doet hij ook echt super, alleen met alle wind en regen doe ik dat nu niet.

Hebben jullie nog leuke grondwerk oefeningen?

Ik heb zelf geoefend met een dubbele L vorm van balkjes en ze daar door voor en achterwaarts doorheen sturen. Kan je beginnen heel breed en steeds smaller maken. Verder ben ik ook wel benieuwd naar andere mensen hun ideetjes

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:55

Ja die heb ik ook weleens meegepakt inderdaad. Ik kan wel eens kijken wat er nog meer instaat en hier wat plaatsen ter inspiratie

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:40

@Nobel01 Wat fijn dat je nu al zoveel verschil merkt. Grondwerk is altijd goed en leerzaam voor je paard.

@Kimvicious wat een spierbundel is het zeg. Hoe oud is ie nu?

@Cheyenne0252 wat super leuk om te zien!

De laatste dagen Alano wat meer rust gegeven. Sowieso 5 dagen vrij gehad vanwege de osteopaat. We hebben wel gewandeld. Afgelopen vrijdag weer les gehad. Mijn instructrice heeft gefilmd met commentaar. We zijn nu bezig met het trainen van zijn achterhand. Hij leunt nog teveel op mij en duwt mij als het ware heel erg. Hij moet het nu wel op eigen benen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:03

@nobel: fijn dat je nieuwe plekje goed voelt!
@blaze1994: fijn dat het goed ging bij de hoefsmid! Toch altijd spannend de eerste keer met zon jonkie.

@vingino: gelukkig is het goed afgelopen! Grondwerk heb ik ook een tijdje gedaan maar meer gericht op het longeren. Wat hier heel handig is geweest om te leren is dat als ik mn hand omhoog steek Lady stil gaat staan.

@Cheyenne: Nena en jij zijn zo veel vooruitgegaan sinds jullie op de nieuwe stal staan :D

Ik heb even een weekje niet gereageerd (wel meegelezen) na de vreemde diagnoses bij Lady. Inmiddels heb ik weer 3 keer gereden en kunnen we al helemaal alleen rijden en opstappen. Ze laat al mooie stukjes draf zien. Vanavond hebben wij onze eerste les. We rijden nu 3 keer in de week en de rest van de tijd mag ze lekker op de wei staan met haar vriendinnetje. De 31ste komt de zadelmaker voor een nieuw zadel.

Sprintjes trekken doet ze gelukkig allemaal uit zichzelf :D de galop onder het zadel laten we voorlopig zitten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:35

Nobel: wat onwijs fijn dat het zo goed gaat met je paard, zo fijn dat je een goede plek hebt gevonden. Paard kan totaal veranderen zo.

Cheyenne: wat is ze knap en wat kan ze lekker lopen <3 fijn dat je nu op je plek staat. Je tegels zijn ook goed terecht gekomen :D

Kimvicious: wat een buffel zeg := echt een bonk spier is het al <3

Activem: wat een knappe haf <3

Laura wat fijn na al die ellende dat ze zo lekker loopt <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:52

Dat filmpje van Nena blijft gaaf haha. Nogmaals, ik zou een carrière als koeien paard overwegen haha.

Mooi foto van Alano! Fijn dat je stukje bij beetje meer kan gaan vragen.

Wat tof dat het met Lady zo goed gaat! Dat filmpje is echt heerlijk haha.

Bo is nu drie jaar :D dus ik hou m'n hart vast hoe breed die gaat worden uiteindelijk haha. Nu zijn z'n vader en opa's ook echte tanks dus het is geen mega verrassing maar soms denk je toch ineens "wtf happened to my baby!?!??" Haha.
Woensdag heb ik een meetstok en ga ik zijn hoogte eens meten. Weet dat hij niet hoog is maar ben wel benieuwd. Hij heeft in ieder geval genoeg body om hoogte te compenseren :P

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:27

Even mijn bijleespost! Dank jullie wel voor de leuke reacties op m'n filmpje, ik ben zo blij met haar!
Ik pak even de laatste twee pagina's hahah

Ik las een discussie over de leeftijd van opleiden/inrijden, super fijn om de reacties hier te lezen! Ook ik heb de afgelopen maanden echt geleerd dat dit zo paard afhankelijk is en het beste is om je verwachtingen gewoon weg te zetten en naar je paard te blijven kijken.

Ook en stuk over zadels gelezen, fijn om tips uit te wisselen met elkaar! ik heb nu een ouder zadeltje wat wel oké past maar ik ga er hier niet mee op! Ik wil begin mei een zadelmaker laten komen als ze helemaal tot rust is gekomen en we meerdere zadels erop kunnen leggen. Ik zit te kijken naar een Thorowgood of een Kent & Masters.

@DonDon Wat gaaf dat je er op zit! fijn dat het goed gaat.

@Nobel01 Wat een mooie foto's zie ik voorbij komen en fijn hoe ze helemaal op haar plekje is op de nieuwe stal!

@_activeme lekker uitgebreid verslag van Osteo! Ik wist wel dat het veel goeds kan doen maar dit geeft weer meer inzicht. En daarna de filmpjes vind ik heel mooi om te zien, je ziet hem echt nadenken wat jij precies wil van hem.

@Blaze1994 Jeej fijn van de smid!!

@_lauraaa_ Lekker bezig Laura, jullie gaan zo goed weer! Blij ei Lady <3

@Mer1980 Hhahaha mooi zo dat de tegels goed terecht zijn gekomen!!

@Kimvicious Ik blijf Bo zo leuk vinden, heel ander type dan mijn KWPN'er maar zo tof die spierbundel. Ooit als zo groot en volwassen is wil ik denk ik wel graag een keer naar de koeien, ze kan zo wenden haha.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:28

Suen is nu wel gewend aan het bewegen van de beugels. ze staat braaf ontpannen stil. ik ga haar vandaag maar eens aan de longeerlijn doen met beugels en een singeltje. Het singeltje kent ze ook al.