Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ketly schreef:Ik heb zelf mijn hele topic weer doorgenomen en met een lach en een traan alles foto's weer bekeken van mijn knappe Autan. Wat mis ik hem ontzettend. Ik merk dat ik veel afleiding zoek omdat ik nog steeds heel verdrietig wordt als ik aan hem denk.
Ik vond het naar alle mensen die mij vanaf het begin hebben gesteund en ook door de moeilijke tijd hebben geholpen in en buiten dit topic nog wel de moeite waard om nog een laatste keer te updaten in dit topic om dit helemaal af te kunnen sluiten. Ik heb helaas twee weken geleden nog een keer afscheid moeten nemen. Dit keer van mijn kat die nog bij mijn ouders woonde. Hij bleek een tumor in zijn hoofd te hebben waardoor hij net daarvoor al een oog moest missen. Ik was toevallig vrij en ben bij het inslapen geweest. Ze is 12 jaar onderdeel van mijn leven geweest dus jullie kunnen begrijpen dat ik mij de afgelopen periode erg ellendig heb gevoeld.
Maar gelukkig heb ik ook nog een paar wat leukere dingen te melden. Ik rijd nog steeds op de friese ruin waar ik het ontzettend leuk mee heb. Ik krijg alle mogelijkheden en kansen en ik kan wel zeggen dat hij veel pijn verzacht heeft in de tijd dat het allemaal even niet meer zo positief leek voor mij. We moeten samen nog veel leren maar waar ik nooit gedacht had om weer plezier in het rijden te krijgen geeft hij me dit stapje voor stapje weer terug.
[ [url=m/SuELdZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/APrF74.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een voor mij nog een hele spannende en nieuwe stap. Hoe raar is het om dit topic te beginnen met het einde van het avontuur met mijn Garola, en een soort van 'af te sluiten' met weer nieuws over haar? Ik heb namelijk de mooiste kans gekregen die ik mij kan bedenken. Toen ik Kim (eigenaresse van Garola enn ook een Bokker) vertelde dat ik misschien volgend jaar weer eens wilde kijken naar een paard kreeg ik meteen antwoord dat als ik het wilde ik Garola haar veulen over mocht nemen. Hoe vreselijk mijn verhaal ook gelopen is, dit voelt als een heel groot geschenk. In overleg met Kim mag ik dus plaatsen dat als alles goed gaat, ik volgend jaar het veulen van Garola in mijn bezit krijg. Mijn kleine lichtpuntje in deze hectische tijd. Dankjewel Kim, ik ben je zo dankbaar.
[ [url=m/Mu1yIT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elisa2 schreef:Dat is mooi Ketly, ben je niet bang dat dit veulen wellicht ook haar karakter erft wat eigenlijk niet zo bij je past?
Fijn dat de fries je door de moeilijke tijd heen sleept, beetje fijne afleiding lijkt me wel welkom.
Elisa2 schreef:Ik snap de gedachtegang wbt de hengstenkeuze, als ik kritisch wil zijn dan kan ik zeggen dat je met Spielberg lijnenteelt doet op Sandro Hit. Waar niet iedereen weg van is qua karakter en achterbeen en persoonlijk vind ik Spielberg niet zo sterk achter. Maar, daarnaast fokt hij inderdaad een uitmuntend karakter door en een mooi model dus ik hoop echt dat hij de sterke punten door geeft en de zwakke compenseert. Uiteindelijk is denk ik het karakter van een paard de meest bepalende factor, karakter en gezondheid en de rest is allemaal bijzaak en vaak met training wel te verbeteren.
Het is in ieder geval echt een heel mooi gebaar vind ik, en soms worden merries ook makkelijker nadat ze geveulend hebben. Dus dat zou nog een mooie bijkomstigheid kunnen zijn.
Ketly schreef:Ik verwacht dat dit bij Garola ook het geval is geweest. Toen zij weg ging te beleren werd door die jongen gezegd dat hij dacht dat ze al eerder gereden was. Ze kende al zo veel. Er zal ergens in haar proces wat mis zijn gegaan. Net zoals Autan met 2,5 al ingereden was. Is het de oorzaak geweest? Dat weet ik niet. Maar met dit veulen heb ik alles in de hand en kan ik het mijzelf niet kwalijk nemen wanneer er wel wat aan mankeert omdat ik het op mijn eigen manier aan wil pakken.