Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:34

Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe topper! Ik heb haar met goede voorwaarden kunnen inruilen voor mijn eigen paard. We hadden een week proeftijd , dus dat wilde ik even afwachten voor ik het jullie vertelde. Maar het is nu helemaal definitief. Ik zit op een roze wolk <3

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:41

Wauw onwijs gaaf dier. Ik blijf ook fan van bont. <3 gefeliciteerd!

CalipsoLover

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 19:45

De crisis heerst hier in België al bijna een week, ik zit ook al een week thuis. Maar hier wordt de ruimte intussen wel goed gerespecteerd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 19:45

jesss_amigo schreef:
Ik ben inmiddels voorzien van een nieuwe topper! Ik heb haar met goede voorwaarden kunnen inruilen voor mijn eigen paard. We hadden een week proeftijd , dus dat wilde ik even afwachten voor ik het jullie vertelde. Maar het is nu helemaal definitief. Ik zit op een roze wolk <3

[ [url=m/fDPON9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een prachtig paard <3 Heb je wat meer info voor ons?

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:49

Dank jullie wel!

Het is een 5 (volgende maand 6) jarige merrie van Ceaser ter Linden.
Lekker nuchter dier. Moet wel nog wat der balans vinden in het rijden, maar ze pakt alles goed op :)

Ik wil uiteindelijk de eventing in met haar, maar ook gewoon lekker het bos / duin/ strand in/op . (Dit kan lopend vanaf mijn stal )

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:02

Gaaf paard! <3
Veel succes en plezier met haar!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:03

CalipsoLover schreef:
De crisis heerst hier in België al bijna een week, ik zit ook al een week thuis. Maar hier wordt de ruimte intussen wel goed gerespecteerd.

Het is hier bar en boos. Maar ook nog veel mensen die het niet serieus nemen. Daar komt het geen afstand nemen vast ook vandaan. Maar misschien kan ik qua paard ophalen nog wel een andere constructie bedenken. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken. Wij werken ook wat minder nu ondanks dat ik in de zorg werk. Juist nu heb je tijd om een paard te leren kennen.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:11

MISTRAL94 schreef:
CalipsoLover schreef:

Het is hier bar en boos. Maar ook nog veel mensen die het niet serieus nemen. Daar komt het geen afstand nemen vast ook vandaan. Maar misschien kan ik qua paard ophalen nog wel een andere constructie bedenken. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken. Wij werken ook wat minder nu ondanks dat ik in de zorg werk. Juist nu heb je tijd om een paard te leren kennen.

Het is een rare situatie, maar zou het daarom niet mogelijk zijn om het paard op deze manier op te halen ? Misschien niet de leukste en meest sociale manier maar dat zullen ze wel begrijpen. Alleen het geld overhandigen is lastig?

Maar misschien kunnen hun het paard in de trailer laden en alles dicht doen ? Dat je zelf in de auto blijft. Vervolgens als ze weg zijn controleer jezelf of alles goed dicht zit, kun je met goed kijken en niet aanraken ook al zien. En dan kun je veilig weer weg. Tegen die tijd dat je thuis bent is de besmetting al weg ? of ze moeten zelf goed ziek zijn ..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:27

Ik ben zelf caissière en hou me strikt aan de regels
Maar als ik bij andere winkels komt krijg ik het wisselgeld of de bon gewoon in mijn handen gedrukt, wordt ook raar aangekeken als ik zeg dat ik het liever niet aanpak

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 20:30

Nee, hoewel de crisis hier heerst gaat het leven hier tot nu toe wel gewoon door hoor. De meeste mensen blijven werken, wij hebben onze winkel nu uit eigen beslissing vandaag gesloten. Ik ga wel gewoon nog naar de paarden, neem nog privéles, ben vandaag op afspraak naar de kapper geweest en we gaan ook gewoon boodschappen doen. Hier is er wel veel begrip voor de situatie, degene die dat niet zijn worden afgeschilderd als asociaal. En ik woon in een van de eerste steden waar het corona virus gevonden is. Het zou voor mij geen reden zijn om een paard niet te gaan halen, denk dat je in de supermarkt meer risico loopt.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:49

MISTRAL94 schreef:
CalipsoLover schreef:

Dit kan nog wel maanden gaan duren. Staat het paard op een grote stal of bij iemand thuis? Je kan toch prima paard ophalen en in de trailer laden zonder contact te hebben met de vorige eigenaar? Handschoenen aan en afstand houden, dan is er niks aan de hand.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:29

Het gaat erom dat er richtlijnen zijn voor zorgmedewerkers. Wat als je haard bent en je maakt anderen ziek of er komen mensen te overlijden? Dat risico ga je toch niet nemen om dan een paar week eerder een paard thuis te hebben staan? Ik wil daar echt niet verantwoordelijk voor zijn. Nederland loopt grandioos achter de feiten aan. Andere landen hebben al veel strengere maatregelen getroffen. België ook lees ik zonet ze willen het geen lockdown noemen.. Maar iedereen zal zijn verantwoordelijkheden moeten nemen doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor de kwetsbare mensen in je omgeving. Iedereen kent wel iemand die kwetsbaar is. En als de eigenaar besluit om tussentijd te verkopen zegt dat wat over diegene.

Paard staat op een grote stal

Neemt natuurlijk niet weg dat ik hier enorm van baal. Zeker nu ook wij in wisselende diensten werken.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 23:05

jesss_amigo schreef:

[ [url=m/fDPON9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Prachtig *\o/*

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:05

De overdracht van een paard hoeft imo niet veel anders te zijn dan de overdracht die je in de supermarkt hebt, met dien verstande dat je bij de overdracht van het paard wrs minder risico loopt want a. Paardenmensen hebben volgens mij meer weerstand :+ en b. Er zijn minder mensen om je heen dan in de winkel en c. Iets met frisse lucht en ruimte.

De crisis zelf weerhoudt mij ook niet van het verkopen of kopen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:51

Peach2001 misschien moet jij je eens verdiepen in wat er momenteel in de wereld speelt. Dan had je namelijk kunnen weten, dat het niet alleen om je eigen weerstand gaat maar vooral om de kwetsbare mensen in je omgeving. Als je mijn berichten gelezen had, hoef ik niet in de herhaling te blijven vallen.

Daarnaast zit België in zoverre op slot dat alleen noodzakelijk vervoer plaats mag vinden.

Laten we vanaf nu vooral on topic blijven. Denk dat ondertussen alles wel gezegd is over dit onderwerp.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:23

Ik heb alle bezichtigingen afgezegd en zoek momenteel ook in Duitsland. Gaat klein extra wereldje voor me open. Begint er al wat meer op te lijken. Zelfs in mijn "bijstandsbudget" :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 21:47

Ik ben ook geslaagd. Ik ben blij dat ik de adviezen "goed paard heeft geen kleur" niet perse gevolgd heb.
Daar is ie. Incl mooie kleur! Gaan hem morgen halen.
Inclusief mond kapjes natuurlijk. Stay save

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 23:01

*\o/* Gefeliciteerd Elin! Heel veel geluk met hem <3

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:05

Gefeliciteerd Elin! Mooi kleurtje!
Wat is het er voor een? :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:33

Bedankt ❤️ Een pinto denken we tenminste :+

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:03

Oh wauw gefeliciteerd Elin!.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:21

Gefeliciteerd met je aanwinst Elin!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 17:29

Gefeliciteerd met je aanwinst! Wat een knap paard <3

xIeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:30

Gefeliciteerd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:34

Gefeliciteerd! Wat een mooierd <3