De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 16:51

Harley nog eens zonder die grote pad eronder.
Afbeelding
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:20

Ziet er niet slecht uit hoor en hij mag zelfs nog wel ietsje naar voren (gezien de locatie van de singel nu)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:33

lindamusters schreef:
Irocco vandaag in de bak, aan het spelen met stukjes ijs!! Eerst was het spannend dat het kraakt onder zn voetjes, maar uiteindelijk stond hij alles kapot te maaien en ijs moest ook geproefd worden natuurlijk :D
[ [url=m/pESvLM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Finley deed dit ook vanmorgen was voor het eerst dat hij ijs zag zo grappig helemaal met zijn neus erop hihi.

Eigenlijk rij ik nog geen twee dagen achter elkaar maar het was zulk mooi weer dat we een rondje buiten hebben gedaan hij heeft van de eerste tot laatste minuut lopen genieten <3

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:55

Leuke finley doet het toch heel braaf :)

CrazyCat schreef:
Ziet er niet slecht uit hoor en hij mag zelfs nog wel ietsje naar voren (gezien de locatie van de singel nu)

Het zadel past dus eigenlijk perfect qua ruglengte, want als ik die meer naar voren leg ligt die nog niet op de 18e rib.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 18:47

Als hij naar voren gelegd wordt ligt hij wel op de schouder, en beperkt hij daar de bewegingsvrijheid. Zou ik niet zo snel doen. Ga je 'm nou toch inrijden met die London? Zonder VPS? Pff ik zou er bang mee zijn dat ik hem er te zwaar mee zou belasten hoor, omdat de drukverdeling daarvan toch nog niet helemaal je van het is natuurlijk. Op zo'n jong ruggetje zou ik dat een beetje eng vinden.
Wij hebben ook een Barefoot, maar ik rij Mish expres in met een boomzadeltje :)
Wil je er binnenkort al op dan trouwens? Omdat je zo serieus aan het aanpassen bent?

Mish is bij de osteo geweest. Deed ze heel braaf. Stond wel heel nieuwsgierig met die grote neus van d'r overal bovenop _O-

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 19:12

Of ik hem inrij met dit zadel weet ik eigenlijk nog niet zo zeker. Er is namelijk op stal ook een zadel dat hem past, maar voor mij eigenlijk ietsje te klein is qua inch-maat.

Erop rijden, nog niet, ik ben wel van plan in de zomer of vanaf het najaar. Tot die tijd ga ik wel aan de slag met andere zaken:
- balkjes draven voor zijn achterbenen te versterken (kniespieren en kniebanden)
- lange longe/lijnen, heb de longeersingel opgehaald die ik besteld had.
- véél wandelen langs de baan

Ik wil nu namelijk ook het hoofdstel niet omdoen met bit ivm het wisselen van zijn tanden. Dus het eerste inrijden zal ook bitloos gebeuren. Ook het lange lijnen/longe zal ik bitloos doen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:23

Zadel lijkt mij goed te liggen. Mooi achter het schouderblad.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:48

Zelfs als ie wat op de schouder ligt is het met een boomloos zadel nog altijd niet zo beperkend als met een boomzadel. Maar ik ben helemaal niet zo'n fan van de barefoot zadels. Ik heb zelf een ghost boomloos en die blijf ik super vinden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:56

Ghost heb ik ook maar is langer heb ik de indruk.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 20:58

Art_Ificious schreef:
Ghost heb ik ook maar is langer heb ik de indruk.

Als je de keuze hebt dan zou ik altijd voor de ghost gaan. Die kan verder naar voren want heeft geen zweetbladen en de singel ligging is veel beter af te stellen.

Ik heb hele korte paardjes en de ghost heeft altijd veel beter gelegen dan diverse barefoot maten/modellen.

(ik vond de barefoot london een draak om op te zitten. Deed helemaal niets voor mijn houding)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:43

Ik hou het maar gewoon bij Passier :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:11

Ik kan ook veel beter op mijn ghost zitten. Barefoot (arizona) vond ik verschrikkelijk.
Boomzadel durf ik echt niet, misschien als ze in sportconditie zijn ooit.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 23:22

Hier Nova als jaarling met de ghost erop. Ze gebruikte mijn hoofdstel en zadel als speelobject tijdens het poetsen en zadelen van haar moeder destijds, dus toen even los erop gelegd.
Tadaa zadelmak geboren die rockies.

Afbeelding

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:27

Leuke foto's allemaal van ijs, prachtig helder weer en dikke vachten.

Idylle is vanmorgen ook door de tandarts bekeken. Geen wolfskiesjes en verder ook niets geks voor een 2,5 jarige gelukkig. Moest vooral achterin goed bijgevijld worden. Kunnen we straks een goede start maken met het laten wennen aan een bitje.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 17:21

Irocco is eindelijk een beetje zwaarder aan het worden! Met zn stalrust voerden we vrij weinig omdat hij anders veeel te veel energie had om nonstop in zn stal te staan, maar toen we weer opbouwden bleven we toch een beetje zn ribben zien, nu al twee weken dagelijks 4 kilo brok en onbeperkt ruwvoer en hij ziet er nu weer super uit! Helaas met dit weer dat ze niet veel buiten kunnen, maar ach het is toch een kou kleum die liever binnen staat met dit weer met zn vriendinnetje

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:46

Harley heeft nog maar eens aangetoond dat hij ook liever in de stal blijft met deze kou.
De voorbije 2 dagen was hij moeilijk buiten te krijgen.... aan de deur naar buiten bleef hij stokstijf staan en echt geen stap voorwaarts te krijgen, heb dan steeds hulp moeten vragen aan iemand om hem aan de achterhand met een zweepje te drijven, desnoods een tik geven tegen zijn kont. Eenmaal op de wei ging hij wel grazen, maar de modder bij de ingang (helaas bij elke wei) vind hij ook niet tof. Mietje hahaha.

Vandaag wou hij zelfs zijn stal niet uit. Heb hem terug achteruit laten gaan en toen kwam hij wel de stal uit. Netjes gepoetst op de poetsplaats. En dan de piste in... whoppa 2x gesteigerd, eerste maal half omhoog en omdat ik hem corrigeerde met het halstertouw ging hij een tweede keer omhoog, dit keer volledig recht. Wederom gecorrigeerd.
Hij is aan het puberen/klieren/uitproberen??? Ook steeds op het halstertouw sabbelen en te dicht achter mij lopen waarbij hij dan af en toe mijn jas wil pakken, dus krijgt hij gewoon een tik tegen de neus en moet hij achteruit stappen.
Verder heb ik hem niet aan het werk gezet, enkel wat aan het halstertouw gestapt en los laten lopen in de piste waarbij hij naar hartenlust kon bokken en rennen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 18:59

Die van mij hebben het echt niet koud, ik wel. Al 2 dagen niet geweest daarom maar ze krijgen hun hooi dus komt goed.
Zelf heb ik hopelijk passende medicatie eind deze week dus misschien word ik nog eens beter en kan ik ook daadwerkelijk leven.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:16

Ben je zo slecht azmay? Beterschap alvast Y;(

Of het door de kou komt weet ik niet heel zeker bij Harley, al voelen zijn hoofd, neus, benen en orn wel heel koud aan. Misschien komt het doordat hij weet dat hij door modder moet om de wei in te gaan, en bij veel weides zakt hij redelijk diep de modder in, sommige plekken zelfs tot over de kogels.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:18

Charlie heeft ook echt nergens last van. Hij staat ook gewoon 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Het enige dat ik merk is dat ze minder rennen nu. Hij is belachelijk fris en actief als ik hem de wei uit haal en als hij zand onder zijn voeten voelt wil hij gaan springen. Hij is ook flink aan het puberen dus ik laat hem even lekker met rust nu. Het enige dat hij nu hoeft is zich beschaafd gedragen, braaf meelopen en stilstaan als ik dat vraag. En dat hele korte stukjes. Tot hij weer toerekeningsvatbaar is en in de wei sprintjes kan trekken heeft meer vragen geen enkele zin. :D :')

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:19

Azmay schreef:
Die van mij hebben het echt niet koud, ik wel. Al 2 dagen niet geweest daarom maar ze krijgen hun hooi dus komt goed.
Zelf heb ik hopelijk passende medicatie eind deze week dus misschien word ik nog eens beter en kan ik ook daadwerkelijk leven.

Sterkte!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 19:34

pairadice schreef:
Azmay schreef:

Sterkte!

Dankje, korte versie van mijn toestand is dat ik geen afweersysteem heb wat werkt voordat ik iets echt te pakken heb. Helaas word ik hierdoor steeds een beetje zieker en sneller moe. Heb nu nog een uurtje actief na 12 uur slapen ongeveer. Rest van de dag ben ik te moe om zelfs te lezen. Is al 3 jaar aan de gang.

Gelukkig heb ik de paardjes, mijn hond en mijn vriend nog ;)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:50

Dat klinkt echt niet fijn azmay.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:05

Ik ben net terug, voel mijn tenen, vingers en gezicht niet meer maar je moet er wat voor over hebben :')
(Heb alleen een snorscooter als haalbaar vervoer dus 7km naar de wei is verdomd koud)

Afbeelding
Diva vermaakt zich wel, ze loopt super op de bevroren grond in tegenstelling tot haar moeder.
Ik vind haar nog steeds te mager maar dat zal wel goed komen als het gras weer begint te groeien.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:20

Vind haar zeker niet té mager. Heb liever ook dat Harley wat minder vet is op de ribben (dus dat ik de ribben lichtjes kan zien wat nu niet zo is) ivm gewicht op de gewrichten.
Maar als ik Harley laat afvallen zal zijn hals ook afvallen en de hals is nu al best iel.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:22

Art_Ificious schreef:
Vind haar zeker niet té mager. Heb liever ook dat Harley wat minder vet is op de ribben (dus dat ik de ribben lichtjes kan zien wat nu niet zo is) ivm gewicht op de gewrichten.
Maar als ik Harley laat afvallen zal zijn hals ook afvallen en de hals is nu al best iel.

Ze heeft een enorme kuil achter haar schouder, en haar heupbotten steken nog altijd uit. Kan haar ribben voelen door de vacht heen. Ze heeft alleen een enorme wintervacht waardoor je het niet zo kan zien op een afstandje :+