de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:09

Batlow, mijn friesje ziet er net zo puppy uit als die van jou. Grappig om te zien. De ene driejarige is de andere niet.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:15

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben sinds kort in het bezit van een 3-jarige merrie van Sandreo.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 00:34

Iorrr schreef:
Leuk jess! Is ie ook al onder het zadel?

Ik heb vanaaf m'n eerste Prive 'spring'les met Grande! Dus en op de wagen en in een binnenbak en voor de twee keer ever over hout... Ik heb er zin in!

Ja, we rijden vnl nog even buiten. Eerst in de bak stuurtje en koppelingen erop (heel basaal hoor) en nu lekker rechte stukken buiten. Het gaat super!

Leuk hoor springen!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 08:57

Nog een paar maanden en dan zijn we met z'n alle 4! Guppy's worden groot!

Afbeelding

En nog een foto van de jonge paarden wedstrijd!

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:04

Ketly schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben sinds kort in het bezit van een 3-jarige merrie van Sandreo.

Zo, nu heb ik wat meer tijd. :D Dit is Garola Fuga, een superlieve 3-jarige merrie. Ze is helemaal groen, dus we doen het ook lekker rustig aan!

Afbeelding

Afbeelding

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:12

Hoi ketly, leuk je hier te zien.. super leuke merrie heb je.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:29

Gister voor het eerst met Grande naar Springles geweest, ging super! Mega loerderige bak met boompjes, waterbakken etc maar hij liep dapper door en sprong zowaar ;) Ik lag er de eerste keer bijna af, want ik had een hippeltjes verwacht (gezien de vorige gefilmde keer) maar hij maakte zich mooi rond en ging ook nog eens hoog... :) I love it! Hij leert hard bij!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 09:36

Wat een leuk paarden komen er voorbij en wat fijn dat je zo lekker gereden hebt tijdens je springles, Iorrr.

@Batlow; komt wel goed met jouw kanjer hoor!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:40

mavantos schreef:
Nog een paar maanden en dan zijn we met z'n alle 4! Guppy's worden groot!

[ Afbeelding ]

En nog een foto van de jonge paarden wedstrijd!

[ Afbeelding ]

Behalve de mijne, die word in december pas 3 :')

herhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:14

gisteren kwam de tandarts langs voor mijn andere paard maar heb ook meteen bij guess in haar mond laten kijken.
maar door dat ze nog zo aan het wisselen is was het over een half jaartje verstandiger.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:21

Iorrr schreef:
Hoe groot is ze nu dan setteli?

Wat een aparte combi's maak jij, vanwaar die keuze? Ik houd van aparte kleuren maar maak toch niet snel een uitstap qua ras oid...

Ik heb wel twee kwpn veulens uit een grote maat appaloosa gefokt, maar dat was een rijtypische merrie van 1.70.
Haar eerste nakomeling is een gitzwarte 3 jarige Faldo merrie. De tweede eveneens merrie en donkerbruine van Sam R

Ze is nu ongeveer 1.54. Tja, vanwaar de keus..
Ik wilde niet zo'n grote fokken, ik ben zelf ook maar 1.54. Plus dat er al zoveel met Jazz is gefokt en ik wilde iets anders. En ik wilde geen goud geld aan een dekking uitgeven. Maar mijn Power and Paint is "helaas" een vos geworden, maar wel een mooie vind ik. Vrij donker met donkere manen en een donkere staart met blonde strengen erdoor.

De merrie is eerder gedekt met Don Cremello, maar heeft afgelopen jaar helaas een doodgeboren tweeling gehad. Dus ik wilde het nogmaals proberen. Ze is nu ongeveer 130 dagen drachtig. Kleurtje is nu wel bekend, het wordt 100% een palomino. En qua type denk ik dat deze nog beter uitpakt dan de Power and Paint.

Vandaag weer gereden met Phoebe en even geoefend met halsstrekken. En gelijk in alle gangen, hahaha. Galop was heel onwennig, draf ging al beter en in stap zakte ze echt mooi. Dus dat gaat wel goedkomen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:25

herhalen schreef:
gisteren kwam de tandarts langs voor mijn andere paard maar heb ook meteen bij guess in haar mond laten kijken.
maar door dat ze nog zo aan het wisselen is was het over een half jaartje verstandiger.

Die van mij was laatst ook aan het wisselen, maar tandarts heeft gelijk de doppen verwijderd. Een half jaar geleden zijn de wolfskiesjes al verwijderd.
Phoebe gaat al vanaf dat ze een maand of 9 is elk half jaar naar de tandarts. Toen ze 3 weken oud was heeft mams haar per ongeluk in de joligheid een klap tegen haar hoofd gegeven en mist ze een kies in de bovenkaak. De tegenoverliggende kies (in de onderkaak) wordt niet natuurlijk afgesleten en die groeit dus door. Dan zit er echt zo'n golfje in de kiezen. Maar na een bezoekje aan de tandarts ziet alles er weer super uit. Tot nu komt de volwassen kies nog steeds niet door, dus we gaan nog even door met onze halfjaarlijkse bezoekjes.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:17

Setteli ook maar 1.54 welkom :-D

Driejarige is hier flink aan het groeien, toen hij bij mij stond was hij al dik 1.67 en nu zou hij rond de 1.70 zitten en lijkt nog niet op het einde te zijn :o wordt nog leuk...

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:50

Titsia schreef:
Setteli ook maar 1.54 welkom :-D

Driejarige is hier flink aan het groeien, toen hij bij mij stond was hij al dik 1.67 en nu zou hij rond de 1.70 zitten en lijkt nog niet op het einde te zijn :o wordt nog leuk...

Mijn Jazzy was met ruim 2,5 jaar krap 1.60. Ik reed eerst een ander paard voor die eigenaar en had zoiets van: Die Jazz is straks voor mij, mooi mijn maatje. Alleen was ze na haar 3e jaar al gauw 1.65 en uiteindelijk 1.69 geworden. Maar ik heb haar later zelf gekocht en ze was echt mijn paardje hoor. Kon met haar lezen en schrijven, ondanks dat ik er als klein guppie op zat.
Maar iets kleiners past me wel iets beter.

Ik heb wel het idee om met Phoebe nog weer terug proberen te fokken naar een D-pony. Heb al een C-pony op het oog (FS Mr. Right). Weet niet of het verstandig is, moet wel een paardje in verhouding blijven. Maar voorlopig gaan we eerst rijden.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:26

Mijne wordt ook een joekel ben ik bang.. Ben zelf maar 1.65 maar Garola zit al tegen de 1.70 aan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:33

Gijs is ook ongeveer 1.70, m'n andere paard 1.74.

Verschil valt wel mee

Afbeelding

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:26

lees altijd mee maar heb niet zoveel meer gereageerd! Ga weer braaf bij blijven vanaf nu!

Gentle gaat echt super, kan bijna zeggen dat ik een constante aanleuning heb en hij vind het rijden echt onwijs leuk. Ook had ik hem mee naar het strand 2 weken terug voor een foto meeting. Ook toen super braaf!

hier wat fototjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier nog eentje van toen ie 1 was :=

Afbeelding

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:14

Leuke foto's!

Ik heb vandaag de dierenarts ff laten komen bij Guusje. Ze heeft vanaf woensdag een dikke hak rechtsachter. Eerst alleen gevuld met vocht maar nu was het echt harder geworden en niet dunner geworden. Blijkt een piepzakken te zijn door een trauma :( . Ze heeft nu een ontstekingsremmer gehad en een zalf. Ik hoop dat we er op tijd bij zijn zodat het geen blijvend schoonheidsfoutje wordt.

Ik zou volgende week zondag wedstrijd hebben. Ben benieuwd of dat haalbaar is. En anders maar niet, heb liever dat ze gewoon goed hersteld.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:15

Piephak ipv piepzakken....die autocorrectie is echt irritant!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:19

Gentle is echt mooi opgedroogd joh!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:40

lizzy1 schreef:
Piephak ipv piepzakken....die autocorrectie is echt irritant!

:') :')

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:44

Haha piepzakken. :Y)

Vanaf maandag gaan ze bezig om Garola te beleren! Ben erg benieuwd hoe snel ze het oppakt.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:08

Spannend hoor en succes maandag!
Vlinder is ook maar 1.49 hoor. Nou ja in juli en toen nog goed overbouwd. Nu isbhet wat rechter getrokken en oogt ze wel cm's erbij.

nu ben ik druk met een raspplekje. Gelukkig ver boven haar sokken.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:49

Gently is nu 173 hij groeit lekker

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 08:12

Lizzy hopelijk trekt het nog weg!

Jess hopelijk is het snel onder controle...

Grande is nooit officiewl gemeten maar hij is ook rond de 170 schat ik :)