fleurtjeuh schreef:Dat ook niet, maar niet slecht toch?
we hebben het wel over 45000 €

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Maar de ruiter heeft daar een niet onbelangrijke invloed op!
ikke schreef:asjemenou schreef:Jij hebt daar misschien invloed op, maar de meeste ruiters toch echt niet.( oke, een negatieve invloed misschien wel
)
Ik zelf kan dat bv echt niet veranderen, maar ja, ben ook niet zo`n talent. Ik zoek er dus ook eentje die van zichzelf al een een leuke houding enzo heeft, ipv dat ik dat eraan moet rijden.
Dan wordt het tijd dat je een betere instructeur gaat zoeken, eentje die je leert RIJDEN........
Nicole schreef:NWDynamite schreef:Deze valt wel in de 5000-10000 prijsklasse, maar die staat nog wel in spanje dus reken maar op 900 transportkosten erbij. (en je kan niet even snel gaan kijken natuurlijk)
http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/moret-cuatro
Oh wauw ik ben verliefd
Suelza schreef:Ik ben gisteren heel spectaculair (NOT!) tijdens het rennen door de polder met mijn jonge paard aan de hand naast een stoepje of eigenlijk riggeltje (overgang fietspad/berm) gestapt.
Gevolg, enkel klapt dubbel en ik voelde het gewoon kraken. Godzijdank stopte mijn jonge beestje direct toen hij mij op de grond zag liggen en heeft hij vanaf dat moment geen stap meer verzet (ik lag languit en kon helemaal niet meer).
Eenmaal overeind gekrabbeld moest ik de hele polder nog door naar huis strompelen.
Maar hemels wat een lief paardje is het toch! Zo speels dat hij met mij mee rende zo voorzichtig nadat ik mij had bezeerd. We renden lekker door en het moment dat ik mij verstapte en dus vol onderuit ging, ging hij direct in de ankers en heeft niet meer bewogen tot ik na een minuut of 10 stond. hij heeft mij alleen maar aan staan kijken, mijn grote vriend...
asjemenou schreef:ikke schreef:Dan wordt het tijd dat je een betere instructeur gaat zoeken, eentje die je leert RIJDEN........
Sorry??
We zijn niet allemaal zo goed als Anky ikke. Dat jij zoveel talent hebt meegekregen dat je elk krom paard weer recht krijgt is natuurlijk geweldig voor je, maar helaas ken ik maar heel weinig mensen die dat talent ook hebben.
Jij mag dus in je handjes knijpen dat je zelf wel geweldig bent, maar je moet je wel realiseren dat dat voor het overgrote deel van de ruiters niet is weggelegd, hoeveel les ze ook halen.
Dus ik, en met mij velen andere, hebben liever een paard wat van zichzelf al correct loopt, ipv een op de kop gebouwde slome trapzak met een traag achterbeen wat niet onder de massa komt.
HalloDan schreef:@Ruitje
Nee, ik ben sinds 1 september voorzien van een hele leuke KWPN merrie samen met mijn dochter. Staan bij Stal Dijkshoorn nu.
Maar ik vind dit een heel leuk en leerzaam topic om mee te blijven lezen!
@Dees
Ik lees abslouut niet hier dat mensen dan een paard de schuld zouden geven. In principe is het bijna ALTIJD de schuld van de mens en wordt geen enkel paard als slome trapzak geboren en heeft het met de opleiding/rijstijl te maken. Maar het is gewoon eerlijk als je zelf durft toe te geven de kennis niet in huis te hebben of gewoon niet de mogelijkheden/zin/geduld/tijd of what ever...te hebben om zo'n paard weer te kunnen corrigeren tot een fijn rijpaard.
Dat is wel zo fair naar je zelf en het paard toe en kan een hoop frustratie van beide partijen schelen. Natuurlijk valt er veel eer aan dat soort paarden te behalen, maar niet iedereen kan dat en dat is alleen maar goed om te beseffen voordat je aan zo'n 'projectje' begint.
ikke schreef:HalloDan schreef:@Ruitje
Nee, ik ben sinds 1 september voorzien van een hele leuke KWPN merrie samen met mijn dochter. Staan bij Stal Dijkshoorn nu.
Maar ik vind dit een heel leuk en leerzaam topic om mee te blijven lezen!
@Dees
Ik lees abslouut niet hier dat mensen dan een paard de schuld zouden geven. In principe is het bijna ALTIJD de schuld van de mens en wordt geen enkel paard als slome trapzak geboren en heeft het met de opleiding/rijstijl te maken. Maar het is gewoon eerlijk als je zelf durft toe te geven de kennis niet in huis te hebben of gewoon niet de mogelijkheden/zin/geduld/tijd of what ever...te hebben om zo'n paard weer te kunnen corrigeren tot een fijn rijpaard.
Dat is wel zo fair naar je zelf en het paard toe en kan een hoop frustratie van beide partijen schelen. Natuurlijk valt er veel eer aan dat soort paarden te behalen, maar niet iedereen kan dat en dat is alleen maar goed om te beseffen voordat je aan zo'n 'projectje' begint.
Die mensen zouden er verstandig aan doen om eens kritisch naar zichzelf, hun doelen en hun instructie te kijken, zodat ze VOORKOMEN dat paarden "projectjes" worden.........
lisch schreef:de bokt veulenverkiezing is begonnenwillen jullie stemmen?
zie onderschrift![]()
dees wat je zegt! klopt heeelemaal!
nicole hoe is het met de paarden zoektocht?en ben je nu al bij vzh geweest? of ga je daar niet meer kijken..