Een nieuw paard kopen Deel IX

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:31

ultimo: jeetje das ook wat zeg

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:36

Alja schreef:
WBC je wou toch een fries een paar topics terig?
Ultimo die van jou ging toch naar het buitenland?

Die wil ik nog steeds, maar als het op friezen aankomt ben ik erg kritisch. En dan moet mijn portemonnee wel een flink stuk groter zijn dan nu. Daarbij zijn er in de thuissituatie wat dingen veranderd dat ik die zoektocht eerst maar op de lange baan heb geschoven.

Ik heb het geluk alles aan huis te kunnen hebben, dus ik hoef het niet bij 1 te laten. Over een paar jaar komt die fries er wel, alleen het moment is er nu nog niet naar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 13:37

Een tipje van de sluier wil ik wel oplichten, komt uit een zus van Parcival, verder laat ik het even in het midden eerst maar wat meer info krijgen :D

Dat is mijn mazzel ook inderdaad ik heb alles thuis en heb ruimte voor jonge dieren :j En tis zo 2014 en dan is ze 3 dus wie weet hahaha

o0eefje0o

Re: Een nieuw paard kopen Deel IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:41

hier mega aan het balen! mensen die intresse hadden in mijn pony willen er langer over na denken! en ik heb inmiddels mijn droom paard gevonden maar dat is maar tot woensdag gereserveerd!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:45

Wat vreemd ultimo :(

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:47

staat het paardje al 2 weken gereserveerd en er zijn redelijk wat gegadigde naast mij voor de fries

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:48

ja is behoorlijk balen.. maar goed, zet hem maar weer op het internet, wie weet zoekt iemand anders zo'n paard en klikt het goed :)

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:48

das wel balen.
kan je niets afspreken met die andere mensen voor je droompaard, zou idd balen zijn als je droompaard aan je neus voorbij gaat

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:49

jha hoop het en dan kan ik opzoek na een ander paardje! maar dan echt pas als de mijne weg is! nee zijn heel veel gegadigd is erg leuk paardje in schappelijke prijs!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:50

Leuk hoor Seven~En voor je het weet zijn ze groot ja!

Balen eefje, maar het is nog geen woensdag.

Vreemd Ultimoo, maar het is mij met Wino ook al gebeurd vanuit het buitenland. Alles rond en vervolgens hoor je niks meer.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:52

nee maar goed denk niet dat ik mijn haflinger voor woensdag verkocht krijg! of moet der weg gaan geven en dat is ook niet de bedoeling! het klikt tussen ons niet maar is een goud eerlijk dier

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:53

das idd wel jammer,
hopelijk wilde die mensen toch jou pony nemen, en komt het allemaal goed.

Ik heb gelukkig het geluk gehad lieve mensen te treffen, en heb ook mijn droompaardje gevonden.
Moet ook nog afwachten wanneer mijn pony verkocht is, maar deze mensen waren bereid daarvoor te wachten, en hebben daar goede afspraken over gemaakt.
Paardje is ook van mp afgehaald en dus ook voor 100% mijn nieuwe paardje

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:53

o0eefje0o schreef:
nee maar goed denk niet dat ik mijn haflinger voor woensdag verkocht krijg! of moet der weg gaan geven en dat is ook niet de bedoeling! het klikt tussen ons niet maar is een goud eerlijk dier

das jammer.
Ik heb ook een haflinger te koop staan. krijg vrijdag de eerste kijkers al, dus ben erg benieuwd

wat voor paardje heb je op het oog?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 13:55

Hoe vervelend ook als het niet zo heeft moeten zijn is het zo. Ik ben ook al vaak 1 mis gelopen en later tegen een heel ander leuk dier aangelopen.

Eerst je eigen verkopen en dan weer gaan kijken, window shoppen kan maar je kan geen geld uitgeven voor je het in hand hebt :D (heb ik ook de harde manier geleerd := )

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:56

dat is super geregeld! had een friese ruin gevonden plaatje om te zien 1.70 groot 14 jaar loopt enkel dubbel en 4 span en z+16 onder het zadel! super karakter buiten hij deed alles!

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:58

heb ook een borg betaald zodat het voor beide partije zekerheid is, en is een contract opgesteld.

Hij komt zowiezo eind volgende maand, ook als mijn andere dan nog niet verkocht is, maar mijn pony is erg geliefd dus verwacht wel dat hij snel weg is.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:59

ja zeker super.

oke leuk zeg, dus daar kan je lekker mee aan de slag, ook mooi maatje, heb je daar wel een klik mee?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 13:59

Ik had ook een contract helaas liep het toch spaak. Ik hoop voor eidereen hier dat het super afloopt en dat we snel fotos krijgen van de nieuwe aanwinsten :D

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:01

das jammer.
wat was de reden als ik vragen mag?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:05

Ik zou zelf ook mijn paard niet vasthouden voor een ander. Je koopt of niet, denk ik dan maar weer.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:08

jha super klik vertrouwde hem voledig was/is echt een droom dier! moet hem alleen laten gaan helaas! financieel neit haalbaar als terra niet verkocht is!

ben het idd ook eens je koopt of niet! en met het oog dat terr verkocht zou zijn gingen we kijken helaas liep het met de poteciele kopers anders af! ze willen langer na denken over deze voor hun grote aankoop

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:10

Er zijn ook echt wel weer andere leuke paarden. De keren dat het bij mij niet doorging, was ik achteraf toch altijd weer blij. Geen hand vol, maar een land vol....

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:11

De mensen zagen gewoon dat ik er 100% zeker van was, dat ik hem wilde.
Door de borg, houden ze hem net zo lang voor mij vast, en als ik hem ophaal de rest.

Er waren ook al andere kijkers geweest, maar die moest nog overleggen en zou het over 2 weken laten weten, daar hebben ze mee afgesproken als er iemand komt kijken en die willen hem zeker weten, dan is hij verkocht.

Zou dat zelf ook wel doen, als ik ook zeker wist dat hij goed terecht komt.
Maar zou ook geen 2 weken wachten tot ze een beslissing maken, als er dan andere mensen komen, die zeker weten dat ze hem willen, is hij ook weg.

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:14

o0eefje0o schreef:
jha super klik vertrouwde hem voledig was/is echt een droom dier! moet hem alleen laten gaan helaas! financieel neit haalbaar als terra niet verkocht is!

ben het idd ook eens je koopt of niet! en met het oog dat terr verkocht zou zijn gingen we kijken helaas liep het met de poteciele kopers anders af! ze willen langer na denken over deze voor hun grote aankoop

aah das echt jammer zeg.
maar idd als het financieel niet haalbaar is, kan je beter wachten en dan op zoek gaan naar een ander, misschien vind je dan wel een ander droompaardje.

Klopt idd, je koopt of je koopt niet.
vrijdag krijg ik kijkers ben benieuwd, hoe eerder de mijne verkocht is, hoe sneller mijn droompaardje deze kant op kan komen.
Gelukkig mag ik als ik wil elke dag naar hem toe om te rijden of te knuffellen.

mnicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:31

vonneke schreef:
Je hebt als koper onderzoeksplicht.
En het onderzoeken van wat het paard in de wedstrijdsport gedaan heeft is zo ongeveer de eenvoudigste! ;)

Ja volgens mij kun je zo de KNHS bellen als je gegevens van een paard hebt om een lijst op te vragen van alle wedstrijden en wedstrijdresultaten wat een paard gelopen/behaald heeft.