Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:11

Precies Nellekee, daar zit ik ook mee. Ik ben al vanaf okt. op zoek. Ik wordt niet snel verliefd. 3 keer tot nu toe en alledrie afgekeurd.
De eerste keer was het paard behoorlijk aan de prijs en heb ik direkt nee gezegd. De 2 e keer was helemaal vaag omdat de eigenaar zelf al gekeurd had en geen rapport wilde overleggen. Dit dier heeft wel mijn hart gestolen en ik overweeg of ik hem nog een paar leuke jaren wil geven. Ik moet me denk ik wel realiseren dat ik er inderdaad niet op ga leeglopen. Ik hou van dieren en moet denk ik hier thuis ook hele goede afspraken maken tot hoe ver ik zou gaan in de behandeling van dit dier. Ik betaal nu al een half jaar een lege stal. |( Ik wil me nog wel verdiepen in alle risico's.) Ik weet nu ook dat hij geen hoefcatrol heeft of artrose. De prijs speelt verder geen rol, die is gewoon reeel. Stel dat ik nog wel een paar leuke jaren heb met dit dier. Phoe he,.... wat is dit moeilijk.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:14

Cath_16 schreef:
Sterkte met wachten Nanno...

Heb nu nog een hengst doorgekregen ook met een filmpje en deze wil ik ook graag bekijken.
[ Afbeelding ]

Kan aan de foto liggen maar mijn eerste gedachte is als ik dit paard zie: mooi paard maar fout gereden hij is namelijk een bodybuilder van voor met een iel kontje van achteren en rug is weggedrukt. Dus van voor naar achteren gereden in plaats van achteren naar voren. Dat vraagt omscholing als je in staat bent om dit op te lossen. Hoe oud is dat paard. Dit ivm blessure als je zo gereden werd en wordt van de rug.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 08-06-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AskimJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:14

Ik zou het persoonlijk niet doen bertine! Succes met je beslissing.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:17

pien_2010 schreef:
Cath_16 schreef:
Sterkte met wachten Nanno...

Heb nu nog een hengst doorgekregen ook met een filmpje en deze wil ik ook graag bekijken.
[ Afbeelding ]

Kan aan de foto liggen maar mijn eerste gedachte is als ik dit paard zie: mooi paard maar fout gereden hij is namelijk een bodybuilder van voor met een iel kontje van achteren en rug is weggedrukt. Dus van voor naar achteren gereden in plaats van achteren naar voren. Dat vraagt omscholing als je in staat bent om dit op te lossen. Hoe oud is dat paard. Dit ivm blessure als je zo gereden werd en wordt van de rug.

Hij is als ik het goed begrepen heb pas net onder het zadel. Gewoon op de Engelse manier ingereden, hij is nu 5 jaar.
Meestal zijn ze daar wat later onder het zadel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:17

bertine37 schreef:
Dit dier heeft wel mijn hart gestolen en ik overweeg of ik hem nog een paar leuke jaren wil geven. Ik moet me denk ik wel realiseren dat ik er inderdaad niet op ga leeglopen. Ik hou van dieren en moet denk ik hier thuis ook hele goede afspraken maken tot hoe ver ik zou gaan in de behandeling van dit dier. Ik betaal nu al een half jaar een lege stal. |( Ik wil me nog wel verdiepen in alle risico's.) Ik weet nu ook dat hij geen hoefcatrol heeft of artrose. De prijs speelt verder geen rol, die is gewoon reeel. Stel dat ik nog wel een paar leuke jaren heb met dit dier. Phoe he,.... wat is dit moeilijk.

Als je mijn vriendin Judith was die een verzorhuis heeft voor oude paarden en daar zeer bedreven in is, zou ik zeggen "doen". Maar is dat wat jij wilt "het paard een paar leuke jaren geven"? Of wil je zelf met een paard fijne jaren gaan beleven? Goed over nadenken want eigenlijk zegt je gevoel al "mmm twijfel".

OK Cath, dan is dat nog wel te herstellen, maar als hij echt is zoals op de foto dan koop je een verreden paard. Dat moet je kunnen herstellen. Mijn eigen paard was door mij zelf zo verreden (merrie van 7 jaar) en heb ik in een jaar nu heel anders van uiterlijk gekregen met klassieke instructie (fijne brede bespierde kont en fijne brede bespierde rug). Dus 5 jaar zal zeker nog wel lukken om dat anders te krijgen.

Cath

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:20

Ik stuur je wel een pb met een filmpje van hem.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:20

Cath_16 schreef:
Ik stuur je wel een pb met een filmpje van hem.

Dat vind ik heeeeeel leuk. Ga genieten en reageer via PB terug.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:21

Jeetje dat is balen Bertine.

Is allemaal leuk supplementen en zooltjes(heb er ook 1 staan) maar als je een nieuw paard koopt lijkt het mij niet de bedoeling dat je per 2 maanden honderden euro's armer bent. Ik snap dat dit paard je hart gestolen heeft maar weet je zeker dat er echt niet nog ergens een paard rondloopt welke wel 100% in orde is en aan al je eisen voldoet. Problemen krijg je en die moet je niet willen kopen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 16:34

Bertine, wat klote zeg. Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik stond gisteren voor dezelfde keuze en ik kon mijn hart volgen of mijn verstand. Ik heb mijn verstand gevolgd en dat is echt de beste keuze geweest.
Je gaat je hechten aan het paard en dan is het nog moeilijker om eventueel afscheid te nemen.

Wat een rot topic zeg, gaat (bijna) altijd fout. :(

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:44

welmoed__ schreef:
Bertine, wat klote zeg. Persoonlijk zou ik het niet doen. Ik stond gisteren voor dezelfde keuze en ik kon mijn hart volgen of mijn verstand. Ik heb mijn verstand gevolgd en dat is echt de beste keuze geweest.
Je gaat je hechten aan het paard en dan is het nog moeilijker om eventueel afscheid te nemen.

Wat een rot topic zeg, gaat (bijna) altijd fout. :(

Nee hoor Welmoed, je hebt een leuk topic geopend en via pb al heel wat knappe (paarden <3 ) mannen langs zien komen. En tja niet iedereen heeft het geluk dat gelijk bij de eerste kijk tot twee maal toe de koop beslist wordt. 1ste merens heb ik nu 13jaar en tweede merens nu 4 jaar en ze zijn super, mooi, gaaf en gezond!!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:45

ik wil mijn merrie nog even extra onder de aandacht brengen...
is half jaar geleden klinisch en röntgenlogisch 100% goedgekeurd voor de sport

http://link.marktplaats.nl/562261008

interesse.. graag PM

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:53

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:54

Special effects in de film of veel teksten tussendoor (begin of eind geen probleem) vind ik echt vreselijk. Het filmpje van de schimmel die door de achtertuin werd gesleept daarom (en om andere redenen) niet echt wat. :P[/quote]

Dat was toch een special effect? Het slepen door de achtertuin. "ook geschikt als baksleep"

:')

Inderdaad, muziek vind ik prima maar dan geen Rammstein, overdramatische klassieke muziek of hardstyle.
Gewoon een leuk neutraal muziekje.
En die teksten bij dat filmpje waren ook wel een special effect vond ik.. Best horse, Perfect. En waardeloos Engels. Val ik ook voor.
Al zou ik niet gauw een paard echt afwijzen op film, het is mijn ding ook niet. Wat is er mis met een gewoon filmpje? :P

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:55

Ik heb momenteel weinig tijd om te reageren (werk, huishouden en nog paard op proef waar we momenteel elke dag mee willen rijden) maar ik lees en leef wel met iedereen mee!

Ons proefpaardje doet het tot nu toe best lekker maar we zijn wel blij dat we hier even de tijd mee hebben. Nog een week en moeten wij ook beslissen of er gekeurd gaat worden. Als het zo door gaat zou dat best eens kunnen en zit ik ook in de stress... Volgende week horen jullie meer!
Hier toch even een plaatje om te laten zien hoe hij er uit ziet ;)

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 17:00

Leuk dier Martie!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:01

jolanda20 schreef:

interesse.. graag PM

Heel jammer dat ze buiten mijn eventuele budget zou vallen. Wat een aansprekend dier, en mooi papier ook.
Die zou je toch wel een keer verkopen kunnen? :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:03

Jeetje, balen Bertine en Welmoed....

Ik vind het in Bertine's geval ook nog lastig dat je met kinderen zit. Zelf kan je misschien iets harder zijn en zeggen: 'als het over 3 jaar niet meer gaat is het klaar voor het beestje' , maar dat is voor kinderen toch heftiger...

Succes met je beslissing :)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:07

maai_ke schreef:
jolanda20 schreef:

interesse.. graag PM

Heel jammer dat ze buiten mijn eventuele budget zou vallen. Wat een aansprekend dier, en mooi papier ook.
Die zou je toch wel een keer verkopen kunnen? :)

Wat is je budget?? Enne.. het is een vraagprijs :p

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:33

Heb je ook een filmpje per mail Jolanda20? Vind het wel een leuk paard en weet daar wel iemand voor. Moet toch verkoopbaar zijn lijkt me zo!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:43

Stoppen jullie even heel snel met al deze negatieve berichten.. want ik word echt steeds banger en banger.
en dat dit topic ongeluk brengt.. ik denk dat ik maar heel snel ga verlaten want dit mag niet fout gaan..

je zou zeggen alles staat op het moment te koop maar toch nog zo lastig goede paarden te vinden!
bijna alles is troep of niet te betalen!
ik ga denk niet meer op dit topic kijken tot dat de dierenarts heeft gebeld hihi dus jullie horen het wel!
sterkte voor de gene met slecht bericht, maar ik zou alleen gaan voor een gezond paard! ookal wil je er alleen recreatie mee rijden, pezen zijn zo kwetsbaar en als er al iets aan te zien is dan brrrr.. ik krijg er rillingen van!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:49

Wat erg Bertine, ik snap je twijfels maar zoals anderen ook al zeggen: je gaat je eraan hechten als je hem neemt en het verdriet wordt dan alleen des te meer als er iets misgaat! en het gaat je een hoop extra kosten geven.
ik denk dat áls hij ziek wordt je er gigantisch van zal balen dat je ooit dit risico hebt durven nemen...
het is ff slikken, zeker met die andere twee afkeuringen maar ik zou toch nog even wachten (ben zelf ook sinds oktober op zoek, weet precies hoe je je voelt!)
:(:)

@ cath ik vond de eerste mooier dan de 2e pre, maar als je er toch bent kun je er best even kijken toch? :+
@ martie, hij ziet er leuk uit!
@ Nanno, hopelijk ga jij verandering brengen in de negatieve spiraal hier :') heel veel succes met wachten.

ik ben net terug van de schimmelmerrie en zit met mixed gevoelens, ik vond haar erg leuk: vriendelijk en braaf maar ze was minder doorgereden dan ik had verwacht. geen probleem als de prijs dan maar voldoende kan zakken. gewoon een leuk paard! ik zie me er wel mee wegrijden.
maar: de bak was echt prut! het was eigenlijk geen bak te noemen, gewoon een stuk wei zonder gras erin. ;)
op zich is dat niet erg maar het was allemaal kleigrond en het heeft natuurlijk flink geregend dus draven was net te doen (al deed het paardje dat ook erg voorzichtig) en galopperen ging écht niet. :S ik heb haar nog wel los laten galopperen maar ook dan ging ze bijna op d'r giecheltje..
hoe zouden jullie met zo'n situatie omgaan? ik kan wel opnieuw gaan kijken maar ik verwacht met dit weer niet dat het binnen een week veel beter wordt...
ik heb de eigenaar gevraagd of ik d'r op proef mag zodat ik haar in mijn eigen (goede bak) kan rijden maar dat doet hij niet.
morgen komen er andere kijkers dus wie weet is ze dan wel weg, altijd zo vervelend al die andere paardenzoekers!!! :o

ook kan ik haar gangen heel slecht beoordelen, ik begin volgens mij overal spoken te zien na 27 bezichtigingen. :?
ik ben de filmpjes aan het uploaden, zijn er mensen die ze voor me willen beoordelen via pb?

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:55

@ LindseyM, als je zeker wilt weten of er niets mis is met haar benen en/of gangen kun je denk ik beter haar laten keuren, de meeste mensen hebben hier heeel veel verstand van paarden, maar op een klei/drassige bodem is het moeilijk te beoordelen.

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:03

keuren gebeurt sowieso maar als er bij voorbaat al wat aan te zien is houd ik die centjes liever in mijn portemonnee :o
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 08-06-12 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:04

En samen met eigenaar naar een binnenbak? Dat een optie? Heb je haar op vreemd terrein en goede bodem!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:08

Robijntjah schreef:
En samen met eigenaar naar een binnenbak? Dat een optie? Heb je haar op vreemd terrein en goede bodem!

ja da's een beter idee :) en nog makkelijk te doen ook lijkt me zo. thanks!

Edit: zit mezelf nu echt af te vragen waarom ik dat niet zelf bedacht heb |o hihi
Laatst bijgewerkt door LindseyM op 08-06-12 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt