Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snuupke

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:26

Ik vind deze ook veel aansprekender... zelfde vp ella?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:31

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:38

@ Ella_
Is een mooi paard, maait ietsjes linksvoor.

@ driebergen
Dat heb ik dus ook altijd... is echt iets persoonlijks denk ik. :j

@ Arabiertje*
Ik heb persoonlijk totaal geen goede ervaringen bij JvdH, maar ik twijfel of ze eigenlijk wel bij je past. Er zijn nog veeeeeel leukere paarden te koop! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:42

Ik vind haar niet rad maar kan door mijn voorkeur voor barokjes + bijbehorende gangen komen ;)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:44

Ben het wel met driebergen eens, onrustig in de aanleuning, kort lopen lijkt wel mee te vallen... maar lijkt weer zo'n in elkaar geschoven filmpje? Tsja van die andere was ik echt geen fan en deze vind ik wel leuk..alleen was ze al 5?

Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:21

Ja deze merrie is al 5jaar

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:22

Nou ik ga morgen bij 2span welshen kijken, die laatste die ik plaatste. :D
Ben benieuwd of 't wat is, vaders heeft iig goedkeuring gegeven dat ie het leuk span vond :))

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:38

@Ella; ik denk dat die Johnson beter is. Maar moeilijk te zien hoor, met van die gare filmpjes... Nogmaals; gewoon gaan kijken, ze staan ook nog eens op dezelfde plek, beter kan het niet!

@MelanieB; spannend zeg!! Veel plezier morgen met kijken :)

@Arabiertje; ondanks dat het waarschijnlijk geen zin heeft, als ik het ook nog zeg... Dit paard zou ik als ik jou was echt niet kopen. Je kunt heel wat beters krijgen en geschikters ook. Als zo eentje per ongeluk dan toch zijn grillen heeft, dan is dat zo, maar om nou meteen met zo'n nukkig paard te beginnen :n Nee dat zou ik niet doen! Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je hiervoor betaald hebt (PB uiteraard, als je het wilt zeggen)?

Ga ook nog een 2e keer kijken bij een fijn paard wat ik gezien had! Echt leuk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:44

Ella_ Ik vind het een heel aansprekend dier! :)

MelanieB: Succes morgen!! Ze zijn erg leuk!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:14

Iemand nog een wat groter budget? :P Helaas valt deze voorlopig buiten de mijne, lijkt sprekend op een halfzus van haar die ik gereden heb...

http://www.stalribbels.nl/index.php?c=paard&id=54

Ella: idd beetje jammer van die filmpjes. Gewoon kijken naar beide paarden! Super leuk

lisantjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:00

Arabiertje* schreef:
Zoals ik al 10 keer gezegd heb, m'n lesgeefster rijd haar ook. En die rijd niet zo maar een rondje en laat haar niet haar eigen ding doen, en ook daar doet ze niet zo zeer lelijk mee...

maar ze heeft dan nu ook nog geen goede conditie, wacht maar tot ze dat wel is en een keer flink geen zin in het werk heeft. Pas alsjeblieft op hoor arabiertje, je hebt al zoveel paarden leuk gevonden. uit eindelijk werd het helemaal niks. denk dat deze merrie uiteindelijk echt een hoofd erop krijgt waar je niet blij van wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:13

En daar komt ze dan vanzelf achter... Kom op mensen, leven en laten leven. Haar paard, haar probleem

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:58

Mee eens stef!

@ ella, ik vind het een mooie merrie maar loopt erg kort en onrustig

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:04

Ik heb zojuist de.fjord gekocht. Had er even op gereden, hartstikke leuk.
Ik was even bang dat het niet doorging. Mijn vader en de eigenaar waren het nog niet helemaal eens over de.prijs. na een goede discussie zijn ze het toch eens geworden! Ik ben helemaal blij! Zaterdag gaan we hem ophalen!

Sorry voor de misschien wat dat tekst of extra leestekens, ik zit op mijn telefoon.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:04

Gefeliciteerd!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:20

@ Ella kijk een de allereerste hoek die het paard doorkomt. Vind haar achter niet zo fijn... Wel een heel knap dier!

@ Arabiertje: Bel de KNHS en vraag de sportstanden van je paard op. ( moet je wel het chipnr weten) Weet je gelijk of het wel daadwerkelijk een M paard is. Verder ga ik met de rest mee, zulke paarden zijn in het begin nog milt maar ohwee als ze echt aan het werk moeten en het lijfje werkt niet helemaal mee. Kan uit eigenlijk ervaring vertellen dat paard die van nature niet werkwillig zijn, niet fijn in hun lijf zitten en karakter hebben NIET leuk worden als je echt lichamelijk werk van ze gaat vragen. Kun je dit gedrag niet indammen worden ze gewoon ronduit gevaarlijk. Wat is eigenlijk de afstammeling van het dier en en hoe groot is ze?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:09

Ik meld me hier ook even, alhoewel ik al voorzien ben van een paard.
Ik heb mijn kuikenmakke 5 jarige kwpn merrie kunnen ruilen voor een 5 jarige hannoveraan ruin met wat meer karakter en zowel de ex-eigenaar van de ruin als ik zijn tot op heden bijzonder blij met de ruil!
Zij wilde graag een braaf paard wat ze ook rustig een weekje niet hoefde te rijden en ik zocht een paard met meer bloed.
Eigenlijk gewoon pure mazzel dat we beiden op zoek waren naar iets totaal anders en beiden de klik hadden met de andere paarden.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:33

Ik ben vandaag naar de 5-jarige Flemmingh merrie geweest! Ik zag der in de stal, was echt een heel gewoon beestje, lijkt zo verdomd veel op haar half-broer Krack C. Héél lief paard in de omgang, super knuffelig. Mondje van boter! Super fijn paardje om te rijden. Nog wel groenig, aanleuning is nog wat onstabiel en galop heeft echt werk nodig (ze wisselt heel vaak). Ben ook nog een rondje naar buiten geweest, lekker nieuwsgierig is ze! :D Oren constant naar voren. Ze heeft ook dressuur oren. Verliefd, verliefd, verliefd.... :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:34

Super om te horen, is ze een kanshebber?

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:35

Ja zeker! Ze is echt helemaal mijn type paard, het klikte meteen!

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:37

Super seasons!!! ga je nu naar nog meer paarden kijken? of ga je nog een keer naar haar?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:38

Seasons klinkt goed! Ga je er nog een keertje heen of weet je na vandaag al genoeg? :D

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:41

Morgen de Riverman merrie, en dan nog 2 afspraken hier in de buurt, maar wel zo snel mogelijk! Ik wil nog een tweede keer naar de Flemmingh merrie en dan hopelijk laten keuren! Eigenlijk weet ik na vandaag al genoeg... :D Maar ik ga voor de zekerheid nog een tweede keer. :j

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:55

Verstandig hoor! Die Riverman is ook leuk! :D
Welke heb je nog meer op het oog? :)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:59

Foto's van Breitlingh (Flemmingh merrie).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nog 2 paarden op het oog, maar eentje vind ik vanaf de foto's niet echt mijn ding, maar we gaan wel gewoon kijken.