Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dus we waren aan het galopperen, wat in een flinke vaart ging (met zweepje loopt ze wel door
) en toen liet ik mijn zweep vallen. Ik dus uit reactie: '' hooo, ik liet mijn zweep vallen '' maar ik was ff vergeten dat Velvet bij het woordje '' ho '' abrupt stil gaat staan. Dus ik in een behoorlijk snelle galop in de bak en in één seconde stond ze stil. Een soort slidingstop dus. Zijn we al langere tijd aan het oefenen, maar dit ging onverwachts omdat ik dus per ongeluk '' ho '' zei om een andere reden, dus ik kukelde bijna voorover hahah. Het zag er onwijs grappig uit
(waarschijnlijk een hier-moest-je-bij-geweest-zijn-moment). Toch wel fijn dat er en noodrem op zit! Daarna moest ik dr weer aantikken, waarbij ik normaal op de schouder een tik gaf maar omdat ze steeds in de verkeerde galop zat moest ik haar op haar kont tikken (ook niet makkelijk met een westernzadel, ik tik dan per ongeluk steeds op het zadel ipv op het paard... niet echt handig) en toen gaf ze me een bok! En het leuke was: ik vond het niet eens eng! Dus ik ben heel erg trots op mezelf. Plus dit was de eerste keer dat het sturen echt super ging, ze heeft geen moment een loopje met me genomen (alle andere keren dat ik op haar reed wel, daarom is het soms ook nog wel spannend) maar het ging gewoon SUPER! en nu ben ik zooooo blij
. Het voordeel is dat ik nu een band aan het opbouwen ben voor ik begin met rijden, en dat is pas als hij mooi op gewicht is en zijn mond is nagekeken door de tandarts.
Romanoff schreef:Ja het is lastig maar ben wel zo bewust, als ik hen verkoop en een nieuw paard koop en daar kiep ik weer vnaf zit je met hetzelfde probleem. Schiet niet op dus hahaha!
Ja bij mn laatste val 10 feb heb ik mn bovenarm gebroken..:'(
Maar Flo word lekker verder getraind door mn instructrise!
Ken het gevoel!
MarjaG schreef:Romanoff schreef:Ja het is lastig maar ben wel zo bewust, als ik hen verkoop en een nieuw paard koop en daar kiep ik weer vnaf zit je met hetzelfde probleem. Schiet niet op dus hahaha!
Ja bij mn laatste val 10 feb heb ik mn bovenarm gebroken..:'(
Maar Flo word lekker verder getraind door mn instructrise!
Ken het gevoel!
Vanavond weer les rijden. Ben heel blij met mijn instructrice. Ik heb wel gemerkt dat het bij mij niet werkt om me door anderen over grenzen te laten dwingen. Ik moet het doen als IK er aan toe ben. Het liefst met zo min mogelijk mensen om me heen.
). Jammer dat ik dat niet altijd zo kan organiseren, haha.