Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:58

ik rij een new forest pony, en als ik aan mensen vertel dat ik op een pony rij vinden ze dat heel raar, die zien dan allemaal een shetlander voor zich:}.

laatst was ik met een dekje en een singel aan het rijden(wannabe barebackpad), om wat zachter te zitten had ik er een zwarte onderlegger over gedaan.
komt de eigenaar: 'waar zijn die dinger voor oe voeten?'
ik'welke dinger???''
eigenaar:' ja die dinger waar oe oe voeten indouwd'
ik:' ohhh ik zit zonder zaaael'
eigenaar:'was dat zwarte ding dan?'
ik: 'een onderlegger'
en toen zei die eigenlijk niet zo veel meer, nog nooit van onderleggers gehoord denk ik:P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:19

toen ik met mijn moeders paard (in de 20) ging wandelen
"amai, durf je dat wel, hij lijkt zo jong"
schoon compliment :P

of paar jaar geleden op school was er een meisje en echt elke keer praktijk paard toen we nog niet reden: "ja en ik rijd super goed, ik rijd M springen en blablabla"
eerste les, zij rijd vooraan, ik achter haar, leerkracht vraagt een gebroken lijn, het meisje wist nog niet eens wat dat was

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:56

Mijn vriend noemt tölten "torteldrafje" :D

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:56

dubbel

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:59

vanmiddag op wedstrijd liep er een fjord in de bak. mijn vader waarom zullen zei bij die pony een zwarte streep in zijn manen schilderen. wij dat is natuurlijk hebben fjorden altijd. zegt ooh en waarom zetten ze de haren recht overeind mer haarlak. knotten zijn toch veel mooier

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:08

Mijn vader was vandaag stomverbaasd om te horen dat paarden 's nachts op het land kunnen staan... 'Maar waar slapen ze dan? ' 'Ehh op de grond?' :')

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:25

haha leuke om te lezen:
- vader: ik kom alleen mee om te kijken of het paard 4 benen een hoofd en staart heeft en de juiste kant op loopt (met paarden kijken)
- Dat iedereen vol overtuiging zei dat ik op een fries reed (alle paardenmensen) maar het was een fell pony
- Dat ik op mijn 12de op de manege kwam met mijn nieuwe pony en iedereen vroeg of het een veulen was..
ja hoor 12jarige komt met een veulen op de manege staan :')

en vast nog wel meer vooral door ouders van kinderen die dan voor het eerst gaan rijden enzo
al dat tuig is zo ingewikkeld,
hoofdstel- dat ding om zijn hoofd
zadel- dat ding waar je op moet zitten
teugels- die dingen die je vast moet houden
beugels- tsja dat word al te moeilijk

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:44

Ik had m'n pony laten dekken waarop vriendlief zegt 'dus nu krijgen we een puppypony?'
Je kon me echt opvegen!!!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:50

Merlinde schreef:
Ik had m'n pony laten dekken waarop vriendlief zegt 'dus nu krijgen we een puppypony?'
Je kon me echt opvegen!!!

die vind ik wel lief eigenlijk, wij noemen de 3 jarigen vaak ook puppypaard

heb wel in een deuk gelegen dat we gingen oefenen voor een opendag, alles strak in de knotten en bandages, zegt een oudere vrouw, dat staat wel mooi met dat verband maar kan je niet een ander paard gebruiken als ie gewond is :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:57

Wat een leuk topic is dit :D

Mijn ex fietst zelf, en het was lange tijd niet in hem opgekomen dat het ene paard het andere niet is. Hij dacht dat ze qua vorm en kleur allemaal misschien een beetje van elkaar verschilden, maar in feite gewoon allemaal paard waren. Zoals fietsen in feite ook allemaal fietsen zijn, de ene misschien wat meer racefiets en de ander meer stadsfiets maar uiteindelijk allemaal fiets. Hij was dan ook stomverbaasd toen ik hem vertelde over het verschil in karakter en ook onder het zadel tussen paard A en paard B. "Ja maar het zijn toch allemaal gewoon paarden?" "Ja lieverd, maar geen paard is hetzelfde, dus als jij wel eens een rondje op paard A hebt gestapt wil dat niet zeggen dat dat op paard B ook kan..."

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:20

Zo hoorde ik laatst een vrouw met haar eigen paardje na het longeren zeggen:
Zo kun je weer lekker op stal!
Ander meisje: waarom zet je haar niet nog even in de paddock? Dan kan ze nog even rollen.
Vrouwtje: Ben je gek? Dan gaat ze in de poep liggen!

Juist, alsof dat beest je snachts niet in de poep gaat liggen...

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:38

Een leskindje zat me bloedserieus te vertellen waarom Spirit zo zielig keek, hij was heel droevig, want z'n moeder was overleden. :(:) (dat had Spirit haar "verteld")
Probeer daar nog maar is serieus op in te gaan :')

Nog 1: Als ik thuiskom na het paardrijden en m'n opa en oma zijn er, vraagt mijn opa steevast " heb je 'm ff .. (dan maakt hij een gebaar dat je hard aan de teugels trekt) goed aangepakt?"
Mijn opa is er blijkbaar van overtuigd dat paarden standaard hardhandig aangepakt zouden moeten worden -O-

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:32

Ohja me vader zegt ook vaak (over de niveaus van knhs)
Wat ga je hierna doen dan C,D,E ofzo?
Maar laatst zei die het bijna helemaal goed het werd B,M,L,Zlicht,Zzwaar

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:17

Iirriissjjee dat hoor ik echt supervaak he!! Idioot toch?! Nee dan wordt ze vies!! Kom op zeg het is toch een paard!

DaniOx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:18

Mijn vriend noemt tölten "torteldrafje"

GEWELDIG HAHAHA

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:51

er komen me er steeds meer te binnen schieten :P
mijn moeder laatst ik had een nieuw lichtgeel dekje gekocht,
dus ik neem die mee naar de manege zegt mijn moeder:
zou je dat wel doen dan word die vies..
moet ik er dan alleen maar naar gaan kijken :')

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:11

Dat wij ons paardmishandelden omdat we er niet 1x opgingen... waren we volgens deze man een houte plank en zandzakken.
Nee goh als je een paard aan het beleren bent, gingen eerst hangen :+ en daarna pas er op.
En dat we hem corrigeerde (stem commando, en als hij echt niet luisterde hand omhoog/touw voor hem langs bewegen) was ook mishandeling volgens deze man :Y)
We beleren buiten, wat prima gaat, wat beestje braaf doet alleen het opstappen draait hij heel erg en dat zijn we aan het oefenen. Heeft pas 3x iemand opgezeten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:28

Deze hoorde ik een tijd geleden: Je paard laten rollen in het zand nadat je hem van voor naar achter met shampoo hebt staan wassen. Doel? Dan wordt hij schoon...

De meeste gehoorde opmerking van niet-paardenmensen: van paardrijden word je toch niet moe? Je hoeft alleen maar te zitten, het paard loopt vanzelf wel...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:36

karijn schreef:
D
De meeste gehoorde opmerking van niet-paardenmensen: van paardrijden word je toch niet moe? Je hoeft alleen maar te zitten, het paard loopt vanzelf wel...

Hier kan ik best een beetje kwaad om worden :( :P is al super vaak gezegd.
Meestal laat ik ze maar kletsen en vertel dat er niet voor niets mijn kleren drijfnat zijn zelfs in de winter...dit soort mensen ~~}>

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 13:20

chalinka schreef:
of paar jaar geleden op school was er een meisje en echt elke keer praktijk paard toen we nog niet reden: "ja en ik rijd super goed, ik rijd M springen en blablabla"
eerste les, zij rijd vooraan, ik achter haar, leerkracht vraagt een gebroken lijn, het meisje wist nog niet eens wat dat was

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste keer in Belgie op een manege (en ik reed toen M1 dressuur in Nederland) ook even stond van Huh, wat? toen ze een 'slangenlijn' wilden zien. Ik dacht misschien een slangenvolte maar de slangenlijn bleek hetzelfde als wat ik als gebroken lijn kende. Ik had ook geen idee wat ze wilden bij 'uit de volte van hand veranderen'. Zeg dan toch gewoon dat ik een S moet rijden! :+ Altijd leuk om met verschillende dialecten te werken :')

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:32

Van mijn 22-jarige arabier werd gezegd dat 't vast nog een jonkie was. Ehh, hoezo? Nou, hij was nog zo klein (1m51) ...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:41

Twilight1 schreef:
er komen me er steeds meer te binnen schieten :P
mijn moeder laatst ik had een nieuw lichtgeel dekje gekocht,
dus ik neem die mee naar de manege zegt mijn moeder:
zou je dat wel doen dan word die vies..
moet ik er dan alleen maar naar gaan kijken :')

Haha, dat heb ik ook al regelmatig gehoord ja :')

Ik zou een keer s'avonds gaan rijden, maar ik was wat later vrij van mijn werk. Dus mijn vriend zegt: ik zadel wel vast op, dan zie ik je zo. Geweldig, dus ik kom daar, en ik kijk eens naar de benen, had die schat de peesbeschermers verkeerd om gedaan: links om het rechterbeen, en met de achterkant naar voren :') Ik lag helemaal dubbel..

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:43

ja eerste keer belgische kamp begeleiden heb me rotgelachen en nu moet ik lachen als iemand het niet begrijpt :')
een diagonaal - van hand veranderen
een tok- een cap
een rekkertje- een elastiekje
een plakkertje- een pleister
etc.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:53

Zijn heel normale woorden hoor O:)

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:03

De meest gehoorde zijn inderdaad al gezegd.
Mijn schimmel wordt in nov dec altijd standaard nageroepen met Americo. En mijn trakehner x nrps is zeker half fries volgens mensen op wedstrijd. (ok, hij heeft een mooie dikke staart, maar verder...)
Is paardrijden ook een sport dan? Dat is toch om te ontspannen, beetje zitten etc.

kalkoenen? Doe je dan echt van die grote kippen onder je ijzers? En wat is daar het nut van dan?