Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:28

:D Zo studiemiep gaat morgen om 16:30 weer rijden met "deskundige"mee. (althans deze man heeft een aantal ontzettende goede paarden gefokt, 1 van zijn merrie's loopt nu ZZZ en heeft 2 weken geleden het NK meegereden). Deze man kent mij van de pony tijd omdat ik samen met zijn dochter altijd samen heb gelest :D dus hij weet ook een beetje wat ik wel/niet kan.

wie wilt weten bij welk paard ik morgen voor de 2de x ga rijden , stuur een PBtje dan stuur ik de link van sporthorses/youtube door.

Indien het rijden morgen weer zo lekker gaat + deskundige zegt ook het is een fijn dier dan vrees ik dat ik morgen al bijna paarden eigenaar ben

(Paard staat ook pas 2 dagen te koop...)

PS is iemand bekend met de dierenarts Jan Mertens??

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:32

Jeetje wat balen Romanoff! Herkenbaar ook voor mij! Als er verder geen opties zijn vanaf verkopers kant inderdaad maar weer verder zoeken..

Ziet er goed uit julieDR! Leuk paard! :j

Wat fijn dat het zo goed ging Siddieqje!

@ Kaitlin
Cupido is inderdaad beetje banketstaaf haha! Ik zou niet weten hoe dat gaat met naam veranderen. Afspraken met de trainingstal moet je sowieso doen.

Wij hebben net besloten! :D :D Morgen gaan er weer wat belletjes gepleegd worden om nog het een en ander te regelen en dan keuren!

Ik ben wel benieuwd studiemiep!

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:33

En welke is het geworden Lioony? :D Die donkere 4-jarige?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:40

die donkere 4 jarige (althans waar ik dat filmpie van heb laten zien) is idd LEUK!
ben benieuwd!!

en dames wat vinden jullie van mijn mogelijk as peerd?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:43

Ja de donkere 4 jarige :D

Heb net buiten gereden, hij kijkt gewoon NERGENS naar! Echt heerlijk! En toch super voorwaarts en echt loperig vanuit zichzelf! Zeer licht aan de hulpen. Wilde na het instappen aandraven en zat meteen in een galopje, oeps :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:58

Studiemiep: spannend! Ik wil graag via pb linkje bekijken!

Lioony: wat fijn! Klinkt als een leuk paard.

Wat grappig dat veel mensen zo ineens hun paard lijken te vinden. Ik kan ook niet wachten tot morgen 19 uur, ben benieuwd of het nog net zo goed voelt en wat beter dan de vorige keer. Had toen nog ff wat moeite met sturen :). De overgang van 19-jarige die zwaar in de mond is, naar groen paard dat je echt een duidelijke hulp moet geven ging niet vlekkeloos. Kon er erg om lachen en zie dr ook geen probleen in. Maar 2e keer rijden ging tot nu toe juist beter (ook maar 1 paard voor de 2e x gereden).

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:58

Wat leuk iedereens berichten te lezen! Zou zo graag een foto van mn nieuwe liefde laten zien, maar wil het nog stil houden tot na de keuring! :P

@ studiemiep: Ik ben nu wel érg nieuwschierig!En ik neem mijn trainster ook altijd mee, daar hoef ik maar naar te kijken en het is duidelijk! Ben bij een paard 4x weesten kijken en nog twijfelen, en bij deze was de koop de 2e keer rond!Nu duimen voor de kl. keuring.... :D

@sieddiegje: Dat is toch maat genoeg? Mijn merrie is 1.61 haha! (zie profiel) is ook niet echt huge... :P (zeg maar gerust prulletje!)

@ Lioony: Bij Cupido moet ik aan een B pony denken haha! :P Spannend morgen trouwens.. Wat voor paard is het precies? Ik weet nog niet wanneer de mijne gekeurd word! De koop was dinsdag rond, dus wat mij betreft mogen ze het snel regelen!! :D Gelukkig istie RX al helemaal goed!

Ik heb al een naam in mijn hoofd, maar als iemand nog leuke ideeen heeft voor een zwarte ruin met een C? (voor de creatievelingen) zijn vader is Dreamcatcher, wieweet een leuke woordspeling? :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:04

Catcher :')

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:09

Lauste schreef:
Catcher :')

Bij mij kwam na jouw post Cloud Catcher in me op, whahaha!! :roll:

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:10

De C is trouwens wel een leuke beginletter! Net als de F. :))

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:12

haha :')
Er zijn zóveel leuke namen met een C te bedenken! Je komt vast wel wat tegen of verzint wel wat!
Wij regelen de afspraak voor de keuring zelf, heel fijn haha! :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:14

Wat is dit een heerlijk topic zeg, ik heb wat meegelezen. :D
Hier de komende jaren nog geen eigen paardje maar wat een genot om met jullie mee te lezen en genieten!

Veel succes allemaal.

Oja, die met de C: Caramba? :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:14

Comique :D

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:15

Caramba is leukk! Het is alleen een mega chique type, zat daarom aan de naam Chique te denken!:P Maar vind ik te vrouwelijk! :P

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:16

Caramba is grappig :D . Ik vind trouwens de naam van mijn potentiele paard ook helemaal NIET leuk....

Maar ik ben geen lid van KWPN oid dus dan moet ik al bekand 100 euro neerleggen voor alleen een naam.

met een C bv Crystal Dance of Crystal Dream

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:21

Ik ben wel blij met de naam! :D Roept alleen niet zo lekker, maar is heel erg chique voor op CC! :D

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:28

Hoe noemt het pardje Lioony?

Die van mj noemt Beau. Ik vind het wel leuk. Spreekt makkelijk, past bij haar, klink wel niet superchique. Zou nog iets moeten achterkomen zoals Beau van ...... Naam veranderen kan ik niet, paard noemt zo dusja, heb ik met geen één van mijn dieren gekunnen hoor.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:31

Heb filmpje! Hoor 't wel van degene die pb'tje willen! :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:32

Lioony schreef:
Heb filmpje! Hoor 't wel van degene die pb'tje willen! :)

Heel gaaf!! Wát een balans al voor zo'n jonkie! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:35

haha ja dat zeker! Hij is ook gewoon volledig ontspannen, oren flapperen ook steeds, zo grappig :D Hij doet het écht moeiteloos. Sb, appuyementje, travers, wijken, allemaal prima :j

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:39

Peepz, Ik ben naar bed toe.. lekker wegdromen over mn baby totilas! (alleen met 1 wit voetje minder! :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:40

Haha ja ik ga dat ook maar eens doen :D

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 03:08

ik kan niet slapen........................(denk van de spanning) }:0 :Y) :D :+ *\o/* :j _/-\o_ :z :7

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:11

Lioony je. MAg me een pbtje sturen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:19

@studiemiep: Whaha ik moest al erg lachen om de oortjes (ging er even opletten), maar wat een leuk dier!! Paardje ziet er echt super ontspannen uit, lijkt me heerlijk om te rijden! Mijn toekomstig paardje is ondanks zijn 5 jaar nog niet zo ver, gelukkig heb ik al helemaal bedacht dat als ik hem heb ik vanaf stap 1 begin (dus buigingen vanaf de grond), maar wel gewoon rijdt. Die van mij is minder los in zijn lichaam, maar dat is alleen maar mooi om vanaf het begin op te pakken, vind ik! *\o/*

Ik ben ook blij dat de dag begonnen is, nog even werken tot 16.30 uur, dan gauw thuis koken/eten en dan om 19 uur mag ik 'mijn' toekomstig eigen paardje weer gaan rijden. Ik krijg er nu al helemaal kriebels van in de buik whaha! Heb gister op stal nog even de onderhandelingsstrategie besproken en heb ook besloten dat ik sowieso klin/rontgen wil keuren, eigenlijk is dat alleen maar voor mijn gevoel. Ook al komt hij er klin goed uit, ik ga me dan altijd af blijven vragen of het binnen allemaal wel in orde is. Dus mocht het allemaal zo voorspoedig lopen als ik nu bedacht heb, dan ga ik als het kan hem woensdag naar de kliniek laten brengen en zou ik daarna mijzelf paardeneigenaar mogen noemen.
Jeetje wat voorbarig haha, eerst kijken of vanavond alles nog steeds zo goed voelt!

Oja, zijn naam vind ik wat suf, dus roepnaam wil ik sowieso wijzigen. Jullie leuke ideeen? Ik vind zelf namen met een exotisch (buitenlands) tintje wel leuk, mag wat chique maar ook wel stoer klinken /3