Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:41

Ik zal wel een paar foto's plaatsen :) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 haar voeten, kont en neus zijn sowiso al van mij...
Nog 2 maandjes en dan is ze helemaal van mij <3
Laatst bijgewerkt door Anne_mieke88 op 21-04-11 13:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:41

meeting topic? :')
ja Abels zijn ook niet de makkelijkste haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:42

@peelie wil je wat meer vertellen over de haf die je koop hebt staan? leeftijd e.d.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:42

Nou word ik wel weer een beetje onzeker.. Er is nu wat bij de advertentie gezet: "Omdat ze gevoelig is op het been en wel wat overwicht kan gebruiken is ze niet geschikt voor ruiters/amazones die alleen ervaring hebben met manegepaarden."
Ik heb wel op andere (wat moeilijker) paarden gereden, maar niet veel. Wat zouden jullie hier uit opmaken?

Ik ga vanavond even bellen om een tijd vast te leggen voor zaterdag.

Kunamosity, super! Gefeliciteerd :D

Ik ga verder nog even bijlezen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:45

Ja als je van het begin had mee gelezen dan weten (sommige) nog dat we het wel een leuk idee vonden om met al onze eigenpaardjes te meten!
Omdat moment kwam de helft(5 mensen) alleen al uit overijssel:D maar onder tussen hebben zich al heel veel meer mensen gemeld. Maar ik vind het nog steeds een heel leuk idee!

Hey Merel__ maak je niet meteen druk, ga gewoon kijken. Ik kan vaak van af de kant al zien (krijg dan een gevoel van daar wil ik op) of ik er wel of niet op moet gaan rijden!
Mijn bijrijdpaard is speciaal voor mij ingereden, Ik durfde dit na aantal jaren niet meer te hebben gedaan niet meer zelf. Het is toen voor mij gedaan en ik had echt zo iets van" ga jij er maar af, ik wil nu" :D

@ anne_mieke 88 MOOIE FRIES!!!!! alle mooie onderdelen heb je al hoofd, benen hahaha!

(ik ga ook even spammen) Als iemand nog een mooi zadel wil.
Ik heb 2 zadels in de aanbieding! Schitterende caramello bf set. Staat heel mooi op eigenlijk alles, past van fries tinker tot rijpaard echt overal op!
En een schitterend leren dressuurzadel 17,5" met verwisselbare boom. Zit nu een normale boomwijdte in en ligt heerlijk op mijn friese knollie!

Merel___

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:52

Dankjewel, dan ben ik wat meer gerust gesteld haha. Kan me daar toch zo onzeker over maken :o . En die bonte merrie is leuk joh! Had je daar nou gisteren gekeken, of ga je daar komende dinsdag kijken?

Anne_mieke88, wat een mooi beestje zeg! :j

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:54

@alice:
Dank je wel...Ja er komt steeds een super mooi stukje bij :D

Maar vinden jullie het niet vervelend dat ik ineens kom binnen stormen? Maar moest even kwijt dat ik steeds dichter bij de dag kom dat mijn doompaardje eindelijk van mij is :D

Meeten met paard vind ik wel een super leuk idee...mits de meetingplek beetje centraal ligt (dus voor iedereen makkelijk te bereiken) ik woon in Utrecht op de grens van Gelderland :D

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:59

duiidelijk dat ik dan mee ga haha :D
alleen moet ik ff vervoer met mn paardje zien te regelen :P
maargoed aangezien er toch zoveel mensen uit overijssel komen moet dat wel lukken :D
lijkt me iig heel gezellig

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:02

Helemaal overheen gelezen haha. Maar leuk idee ja! :D

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:03

Merel__ ik ga dinsdag kijken! week duurt nog zo lang!!! Gelukkig dit weekend veel afleiding! Maandag men wedstrijden samen met vriendin! Ik ga tevens mee als groom, dus werk zat!

Die meeting gaat goed komen denk ik! Logischer wijs beetje centraal wel leuk als het voor iedereen een beetje af te reizen is!

@ anne_mieke88 Iedereen is hier welkom! Daar is in dit topic door niemand ooit moeilijk gedaan! :D

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:05

Ah oke, leuk :)) Ja inderdaad, dat heb ik ook. Maar nu het wat dichter bij komt vind ik het wel spannend, weet niet echt wat ik moet verwachten zaterdag. Maar dat zien ik dan wel :')

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:23

alice13: mijne komt morgen de dagen lijken echt extreem lang nu :(
ik ken het dus maar gewoon diehard zijn :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:35

*komt ook weer es binnenvallen...

Wie hier weet er meer over... huurkoop?
Ik vind het als een eng iets klinken maar ik hoor er goede ervaringen over.
Het leek me wel wat, aangezien ik me nu vaak doodverveel, niks om handen heb en dan eerder stomme dingen doe als naar die boktmeeting in de efteling gaan. (Was duurrrr....)
Een verzorgpaard vind ik hier namelijk niet. Ja halve stal. (Dus leasen voor 4 dagen in de week oid) Dan kan ik beter zeggen die 150 euro die ik normaal bij een halve stal betaal voor onzin als 2 binnenbakken etc daar zet ik 'm voor op een goedkopere stalling, en betaal dan nog iets van 200 euro per maand af aan het paard. Houd ik iedere maand nog 50 euro over voor ontwormen, enten, bekappen. (Wil geen paard met ijzers dus dat scheelt.)
De reden is namelijk dat ik hier nu niemand ken, en iedere keer de trein naar vrienden/huis pakken is toch veel geld en gewoon zonde. Als ik lekker met een paardje bezig kan zijn en op stal mensen kan leren kennen zou veel fijner zijn. Wat denken jullie?

aaaaaahwww ik kan me voorstellen dat het lang lijkt te duren... Vlinders in je buik? :D

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:44

Ik zal zaterdag gelijk fotos plaatsen hoor :D!

Ik vind zaterdag ook nog veeeel te ver weg.. Terwijl het toch echt al bijna is.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:50

Echt leuk joh dat iedereen langzaam aan wat vind en dat een paar zelfs al een keuze gemaakt hebben.
Dit topic is echt super!
Ben benieuwd naar de foto's!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:51

Peelie schreef:
ja,

meer rond de €1500,- Ik weet natuurlijk niet wat er voor gevraagd is/word...

edit: Ik heb de foto'snog even bekeken. Ze zet haar voorbenen raar onderzich. Dat houd in at er iets mis kan zijn met de pezen gewrichte en dat ze zo staat omdat ze anders pijn heeft. Dat weet ik niet zeker, aangezien het maar 2 foto's zijn. Maar het is wel typisch dat ze op bijde foto's zo staat...

altijd keuren... dat iig

dat zou ook mijn prijs zijn.

de bouw vind ik ook niet echt fantastisch. (maar goed, dat had poown van mij ook niet)
maar het lijkt me een leuk paardje, en als ze bij je past moet je het doen.

voor de rest, heb nog wel foto's van de eerste keer dat ik ging kijken :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 14:58

Vind dit topic idd superleuk om te volgen, ik word er helemaal blij (maar ook jaloers :') ) van...

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:04

Wat verstaan jullie trouwens onder "gevoelig aan het been" ?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:07

Gypsy schreef:
Vind dit topic idd superleuk om te volgen, ik word er helemaal blij (maar ook jaloers :') ) van...

kan ik jou interesseren in een jaarlinghengst?
lijkt me leuk projectje voor je.

voor info mag je pben.

gevoelig aan het been betekent voor mij dat het paard direct op een lichte aandruk van mijn kuit reageert met de gewenste snelheid.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:11

Zoiets had ik zelf ook in gedachten, en dat ben ik wel redelijk gewend. Ik wou het toch even zeker weten. Dankjewel :)
Laatst bijgewerkt door Merel___ op 21-04-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:16

minikatje schreef:
de bouw vind ik ook niet echt fantastisch. (maar goed, dat had poown van mij ook niet)
maar het lijkt me een leuk paardje, en als ze bij je past moet je het doen.

voor de rest, heb nog wel foto's van de eerste keer dat ik ging kijken :)

Ik denk vooral dat ze nog een beetje uit moet groeien, en ik vind het moeilijk om te zeggen van 2 foto's over een paard een ondertredend been heeft!
Ik heb nog meer foto's gekregen en deze even bekeken, Ik weet niet of ze echt de benen overdreven ver onder de borst heeft staan. valt geloof ik wel mee, Ik wacht dinsdag de klik even af.
Als het niet wat voor me is ga ik nog bij een lusitano merrie kijken en bij een mooie kwpn hengst die net zadelmak is.
Als ze wel wat voor me is. ga ik denk ik als nog even bij die lusitano merrie kijken :D hahaha

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:21

minikatje schreef:
Gypsy schreef:

kan ik jou interesseren in een jaarlinghengst?
lijkt me leuk projectje voor je.

voor info mag je pben.

gevoelig aan het been betekent voor mij dat het paard direct op een lichte aandruk van mijn kuit reageert met de gewenste snelheid.

Nee sorry wil nu het liefst toch wel minimaal 6 jaar oud.... :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:49

een paard wat gevoelig op het been is kanje op 2 manieren opvatten. Een paard wat gevoelig is kan zo extreem gevoelig zijn dat hi er gelijk vandoor schiet. Maar gevoelig op het been word ook vaak bedoeld als aan het been.

Gevoelig aan het been kan dus heel fijn zijn, maar ook heel frusternd zijn.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:53

Ik vind het idd klinken als angstig/rillerig voor het been, maar ik denk dat ze gewoon goed aan het been bedoelen, dat zou ik persoonlijk opvatten als reageert op kuitdruk.

@Peelie: Er meteen vandoor schieten heb ik ook wel es gehad, ik wou wegstappen en schoot meteen in middendraf ervandoor. :') Maar nadat ik me aanpaste had ik er toch een fijn paard aan. Gaf gewoon de hulp wat te grof.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:57

Er zijn mensen die er absoluut niet mee overweg kunnen. Zowizo zou ik zelf helemaal kriebelig worden van zo'n schieterig paard :P Ik wil wel een beetje rustig kunnen rijden.