aparte, bijzondere laarzen, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Re: aparte, bijzondere laarzen, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:55

mijn derby's blijven super, terwijl ik ze niet altijd de liefde geef die ze nodig hebben ;) heb donkerbuine goldjumpers. Nu na twee jaar intensief gebruik merk ik wel dat de binnenkant wat begint te slijten. Het is een laars met relief en de binnenkant is nu echt helemaal glad :)) dut niks! zijn namelijk nog steeds heel netjes en als ik ze gepoetst heb ziet de voet er weer als nieuw uit!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:00

Derby is heel fijn, de softjumpers in ieder geval. Andere modellen heb ik geen ervaring mee.
Mijne blijven mooi. Binnenkanten zijn wel wat verkleurd/geschuurd, maar dat is niet zo gek natuurlijk, ze worden intensief gebruikt. De buitenzijdes zijn nog mooi.
Mijn zwarte heb ik al een tijdje en hebben enkele makementjes (in beide laarzen de rits al een keer vervangen, stikseltje los), maar nog prima te gebruiken. Ik ga er rustig ook nog mee op wedstrijd, als ik weer een keertje in het grijs wil starten.
Mijn bruine zijn er ook nogsteeds top uit.

Edit: Zelfde verhaal als mir dus :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:17

DeadxStar schreef:
Nou ik heb de niro's gezien die echt heel mooi bleven qua kwaliteit.. Niet van mezelf hoor, ik heb geen de niro's :)
En in het lipica topic hoor ik veel goeds over de kwaliteit.. Zeker als je het vergelijkt met de prijs.
Tis maar net welk leersoort je neemt, of welke voering, dat zal ook wel schelen (bijv zachte of harde voering).
En hoe je ermee omgaat natuurlijk :D

Heb namelijk bijvoorbeeld over de coatings van petrie slechte dingen gelezen, dat het snel los liet enzo.
Nou, ik heb een heeele poos met mijn glasgows gereden (helaas te klein geworden dus verkocht), maar de coating was nog als nieuw.. Nergens een stukje vanaf of wat dan ook, heb ze altijd keurig onderhouden :j

Dat is volgens mij alleen de Petrie Perfect die een coating heeft. Dat is tevens het goedkoopste model en ja de coating laat los. Mijn Anky's hebben coating, en zijn na 6jaar intensief gebruik nog mooi, maar waar ze ingezakt zijn is het leer gescheurd. Overigens puur omdat ik er qua verzorging nauwelijks meer naar omkeek. :o

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:30

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:52

Ankys hebben geen coating, volgens mij alleen de Petrie perfect, en die gingen bij mij 3 x binnen 6 maanden stuk :+

Beccatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:08

Ik zou ook wel mooie laarzen willen, maar ze zijn altijd zo duur... :(
Weten jullie waar ze niet al te dure, mooie laarzen kan kopen, en waar je dan ook nog je eigen smaak aan kan geven?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:47

Ik vind de kwaliteit van Derby's ook super :j
Bij mij slijten Derby's altijd veel minder hard dan andere merken en ze blijven echt mooi :)
Daarnaast is het prijskaartje ook nog eens gunstig ten opzichte van andere laarzen met dezelfde (of mindere) kwaliteit.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 09:18

Beccatje: Lipica. Basismodellen liggen tussen de 195 euro en 255, kan je zo maken als je wil.

Ik zit er over te denken zelf een paar lipica's aan te laten meten .. _O- heb nog niet genoeg variatie in de collectie ofzo :+

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:03

Ik vind de levertijd van Derby ook super!!
Ik had ze met 4 weken thuis en er zat ook nog kerst & oud en nieuw tussen!!
Super !

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 15:57

Ik heb een tijdje geleden bruine derby soft jumpers op maat laten meten.
Hoop dat me 3e paar derby snel binnen is ! :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:19

Derby softjumpers zijn echt geweldig, heb die van mij al 4 jaar! Alleen de binnenkant is wat versleten maar vind ik ook niet zo gek. Ze zijn nog helemaal heel (oke keer een druk knoopje of een rits vervangen) en het leer blijft mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:31

ik heb ze ooit gehad, jaar of 7 geleden, ik vind het echt niks, wat een slappe dingen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:44

Ik ga waarschijnlijk voor tucci laarZen, zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:47

zijn ook gaaf Maud!! ik heb daar ook naar gekeken, maar toen geen dealer in de buurt

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:50

Ben nu bij emmers geweest, wacht nu nog op wat staaltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:56

ok! ben zeer benieuwd! Emmers heb ik toen helemaal niet aan gedacht!

das weer iets voor over een paar jaar. eerst me konigs maar is verslijten hihi

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:21

Daisies schreef:
Ankys hebben geen coating, volgens mij alleen de Petrie perfect, en die gingen bij mij 3 x binnen 6 maanden stuk :+

Nope, zoals ik al zei, de glasgow heeft ook sowieso een coating :) Vond 't wel fijn eigenlijk, sowieso omdat ze heel netjes bleven, en omdat het makkelijk was in onderhoud :j
Dus niet alleen de perfect. Misschien zijn er nog andere, maar dat zou ik niet weten :D

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:33

lovebelly schreef:
Ik vind de levertijd van Derby ook super!!
Ik had ze met 4 weken thuis en er zat ook nog kerst & oud en nieuw tussen!!
Super !

Inderdaad super, die van mij waren er met 3 weken! _/-\o_

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 10:49

rockey schreef:
Ik ga waarschijnlijk voor tucci laarZen, zal binnenkort eens een foto plaatsen.

Ik heb Tucci laarzen gehad, ik vond persoonlijk het leer véel te zacht en soepel. Ik kon er totaal niet mee rijden. Maar misschien als je een model wat, wat harder neemt dat het beter is. Maar ik was gewoon bang om die laarzen te dragen

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:47

Suus schreef:
Ik vind persoonlijk De Niro, Derby en Lipica wel erg slecht van kwaliteit. De Niro's zien er na een half jaar al afgezakt en slap uit. Vreselijk. Maar ja ik ben zelf een Königs-fan dus dat is dan qua kwaliteit/prijs ook niet te vergelijken met elkaar.

Ik weet wel zeker dat dit kwa prijs te vergelijken is.
Kwa ledersoort kun je dit niet vergelijken, Konings zijn zó hard en Deniro heeft ontzettend fijn en zacht leer.
Dit is maar net waar je zelf van houd, maar een superharde ledersoort houd natuurlijk veel langer stijf terwijl een zachtere ledersoort eerder inzakt.

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:05

Yel schreef:
Afbeelding
Heb het Lipica HK topic al gespamt, nu ook hier, ben er zo blij mee!!
Volgende week heb ik ze pas echt in huis, de bolling in de kuit was te ruim helaas, nog even wachten dus!!

Heel gaaf, maar zou wel een foto willen zien waar er sporen omzitten? Lijkt me wat druk worden dan.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:19

@Wijnanda, ik rijd niet met sporen dus dat gaat bij mij niet op, normaal worden ze gewoon zonder die extra flap geleverd maar wilde zelf graag een "echte" polo laars :D .

Lijkt me idd niet mooi met sporen, bestaan er eigenlijk geen doorzichtige sporenbandjes?

Wijnanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:22

Hahah! vind ze namelijk erg gaaf, maar ik rij dus wel met sporen en denk dat ze dan erg druk worden. Doorzichtige sporenbandjes.. geen idee! Maar dan zit je nog met je spoor zelf, die zitten op hoogte van de bovenkant van de gesp denk ik.

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:30

Heb ik even een gat in de markt ondekt, bij deze zijn doorzichtige sporenbandjes mijn uitvinding :D

Euhm ja, meneer van het aanmeten zei dat sporen wel over die flap heen kon? Anders je sporen meenemen bij het opmeten, kunnen ze die flap wel op aanpassen denk (allemaal handwerk daar).

Thanx, heb gemerkt dat mensen ze OF heel gaaf vinden OF ultiem lelijk haha :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:35

Dan zal ik wel weer de uitzondering zijn :))