Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:06

Ik heb het nog niet geluisterd want mijn hoofd wil geen geluid vandaag en gisteren.
Maar wat ik heb gelezen was de interviewer weer zo'n zelf ingenomen kwal.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:08

Dank je voor de link
Ga vanmiddag ervoor zitten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 10:54

DuoPenotti schreef:
de heide word weer bos, maar volgens lui van de vegetarische slager is dat dan uiteraard de boeren hun schuld en de stikstof...over onderhoud zullen die niet praten...

Echt zonde dat deze herder er mee stopt.
En ook aangeeft dat het wolfwerende hek niet werkte en de wolf gewoon overdag terug komt.

Ik zag bij ons op het Leersumseveld ook maar heel kort een schaapskudde met herder. Die was na een week of twee weer weg terwijl er nog heel veel gras stond. Ik geef ze groot gelijk. Je kunt de veiligheid niet meer garanderen. Hetzelfde geldt voor de hondenuitlaat service waar gisteren over geschreven is in Zeist. Zo zorgelijk dit...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:27

DuoPenotti schreef:
Ik heb het nog niet geluisterd want mijn hoofd wil geen geluid vandaag en gisteren.
Maar wat ik heb gelezen was de interviewer weer zo'n zelf ingenomen kwal.

Heb net tenenkrommend zitten luisteren naar het interview. En weer zo iemand die de zogenaamde "experts" hoog in het vaandel heeft zitten en dan doel ik niet op Caroline!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:29

Zichtmelding Elten (D)
Citaat:
Elten Emmerik Duitsland
03-09-2024
10.20 uur

2 wolven gezien door een ruiter in het eltenerbos op ongeveer 50 meter afstand. 1 kwam op de ruiter af de anders sprong heen en weer.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/tLzBDm ... tid=WC7FNe

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:38

Linke soep als het dat 'vrolijke' heen en weer gespring is...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 13:41

Even tussendoor, want we naderen de 500 pagina's.
Is er iemand die de OP wilt worden van deel 3?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:49

Deel 3?!

Er zijn sinds het eerste topic over de terugkeer van de wolf en de eerste wolf op de Veluwe al heel veel topics over de wolf op bokt.

Maar ik snap wat je bedoelt hoor.
Ik zal die andere topics er eens bij zoeken. Daar staat ook nog wel interessante dingen in en die topics zijn niet zo lang.

Ik wil wel wat knutselen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:50

Aanval Emst 3 schapen gedood
Citaat:
Emst Gelderland
03-09-2024

Aanval op schapen in Emst, 3 gedood, 1 gewond.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/VhKesE ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:55

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:12

"Wolvendeskundigen "zijn het totaal niet met elkaar eens.
Erwin vn Maanen vindt dat de probleemwolf die een hond aangevallen heeft afgeschoten moet worden en noemt paintballen een broodje aap verhaal.

https://www.gld.nl/nieuws/8192583/wolve ... -aanvallen

Waarom van Maanen het wel problematisch vindt dat een hond aangevallen worst maar niet als het om een Shetlandpony gaat verteld hij er helaas niet bij. Daar was ik wel benieuwd naar, waarom is een hond meer waard dan een pony?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:14

Ik probeer het artikel terug te vinden, maar ik las er vanmorgen eentje waar 'een expert' (weet even niet meer wie) vond dat het losloopgebied bij Harderwijk nu maar verplaatst moest worden, naar een ander gebied dat niet door wolven geclaimd was. Want het was daar nu duidelijk te druk, dus ging beest aanvallen, zijn territorium verdedigen.

Want wolven hebben geen pootjes... Lol.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:18

Haarbal schreef:
Ik probeer het artikel terug te vinden, maar ik las er vanmorgen eentje waar 'een expert' (weet even niet meer wie) vond dat het losloopgebied bij Harderwijk nu maar verplaatst moest worden, naar een ander gebied dat niet door wolven geclaimd was. Want het was daar nu duidelijk te druk, dus ging beest aanvallen, zijn territorium verdedigen.

Misschien kunnen ze als ze toch gaan zenderen zo'n onzichtbaar omheining ding om doen.
Elke week een keer de batterij opladen kan best, komen toch wel als je ze roept...
Dan blijven ze misschien op hun plekje }>

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:25

Loretta schreef:
Erwin vn Maanen vindt dat de probleemwolf die een hond aangevallen heeft afgeschoten moet worden en noemt paintballen een broodje aap verhaal.

Waarom van Maanen het wel problematisch vindt dat een hond aangevallen worst maar niet als het om een Shetlandpony gaat verteld hij er helaas niet bij. Daar was ik wel benieuwd naar, waarom is een hond meer waard dan een pony?

Waarom is een pony meer waard dan een schaap?
Waarom boeit het 'niemand' dat schapen worden vermoord maar is het groter nieuws als er een shetlander gepakt wordt?
Emotinele waarde. Hoe sneu ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:27

Ja die stomme boeren moeten ook maar gewoon afrasteren, dan is er geen probleem, maar daar zijn ze te pinnig voor want ze krijgen toch wel geld.

Boer is net zo goed particulier met pony
Dus daar heeft het ook wel mee te maken.
Die hond kan niet in een koooitje uitgelaten worden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:40

Haarbal schreef:

Dat geeft Linnarz gezegd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:41

Nyaleti schreef:
Loretta schreef:

Waarom boeit het 'niemand' dat schapen worden vermoord maar is het groter nieuws als er een shetlander gepakt wordt?

Dat is inderdaad exact dezelfde vraag. Een schaap is ook een dier.

Deze man had het over onschuldige wolven. Wat is een onschuldige wolf? Een wolf doet per definitie niet anders dan andere dieren doden.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 03-09-24 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Contradictie : "Als zich wolven in Nederland vestigen, <knip> ,is Nederland verplicht te zorgen voor een rustig leefgebied, voldoende voedsel, ... " & "Om dieren niet te lokken, moet er een landelijk verbod komen op het voeren van wolven."

Wildstand heeft en had de draagkracht niet om een wolvenroedel te voeden, de focus van de wolf op vee laat dat duidelijk zien. Dus hoe kan Nederland voldoen aan een verplichting die qua natuur niet voorzien kan worden?

tienus63

Wie wil raden hoeveel topics er op bokt zijn met wolf of wolven zijn aangemaakt.
Niet eerst spieken. En ik ben nog niet klaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:48

tamary schreef:
Contradictie : "Als zich wolven in Nederland vestigen, <knip> ,is Nederland verplicht te zorgen voor een rustig leefgebied, voldoende voedsel, ... " & "Om dieren niet te lokken, moet er een landelijk verbod komen op het voeren van wolven."

Wildstand heeft en had de draagkracht niet om een wolvenroedel te voeden, de focus van de wolf op vee laat dat duidelijk zien. Dus hoe kan Nederland voldoen aan een verplichting die qua natuur niet voorzien kan worden?

De wolf in Nederland huisvesten is hetzelfde als een paard 7 hoog achter op een balkonnetje huisvesten.
Werkt gewoon niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:49

misschien lust een wolf ook wel groentesoep..... of zouden er perse balletjes in moeten zitten? }>

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:06

Nyaleti schreef:
Loretta schreef:

De vraag is eerder, waarom is een wolf meer waard dan een schaap,pony,hert,kind, of wat dan ook???! Het zijn gevaarlijke roofdieren die in het geheel niet zeldzaam zijn!!! Ze veroorzaken zeer veel leed en verpesten het leefgenot van veel mensen en dieren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:16

In mijn beleving had het een iets andere strekking en gaf hij aan dat het ook erg is voor het schaap en de pony maar toch wel weer een ander verhaal. Ik ben het er mee eens in zo verre dat de pony en het schaap vlucht- en/of prooidieren zijn. Het ligt wel iets eerder in de lijn van verwachting. En wat er in mijn beleving ook anders aan is, is dat de hondjes gepakt zijn terwijl de mens erbij was. Dat is ook weer anders dan ('s nachts) in een wei aangevallen. Ik vind het gewoon nog een stapje brutaler. Niet zieliger voor het ene of andere dier.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:37

tamary schreef:

Dat verbod op voederen in OVP lukte ze prima, wellicht moeten "ze" eens bij SBB in de leer :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:18

Haarbal schreef:

Em als honden op t menu komen volgt de wolf vanzelf...