Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kalea

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:19

Aan de prijs maak je niet op of een dier gezond is, dat doe je door te laten keuren. En zoals al vaak gezegd kan je wel een leuk paard vinden in die categorie als je geduld, een goed oog en wat geluk hebt..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:16

Padoertje schreef:
StalNollie schreef:
Klopt maar daarom niet interessant omdst ouders hun kinderen niet meteen tussen de grote willen laten starten. Over het algemeen is wedstrijd met paard 18+ en daar wil je een kind van 14 ook niet in mee laten rijden. Dus daar loop je wel tegen aan.

Waarom niet? Mijn dochter was met 14 jaar te lang voor haar D en startte ons paard heel succesvol in het B en L. Ze zat altijd in de top 3, waarvan vaak de eerste plaats. Hier rijden veel jonge meiden op het paard van hun moeder. Juist gaaf als je op jonge leeftijd goed mee kunt komen toch?!

Bij ons was het en en. En pony's startten en daarnaast paard van moeders idd. Maar zoals ik al eerder zei hadden wij heel veel e pony's, lange meiden allemaal. Maar het was idd altijd erg leuk. Ik heb nooit echt verschil gemerkt, misschien juist omdat het er zoveel waren en we ook gewoon viertal met paarden deden. Of ik vond het gewoon niet zo verschrikkelijk bij de paarden qua sfeer zoals altijd gezegd wordt. Zelfs nu niet, er zijn bij pony's en paarden mensen die niet leuk reageren maar ook zat die wel gewoon leuk een praatje maken en blij zijn coor elkaar.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:12

Tegenwoordig gaat de overstap naar de paarden al veel eerder. Zeker de wat ambitieuze ruitertjes die Childeren willen rijden, Junioren, YR of zelfs de dromen van U25. Dan moet je niet wachten tot je 18e bent met de overstap, maar zorgen dat je op die leeftijd al (bijna) subtop rijdt.

Ik moet zeggen dat ik mijn ponytijd echt wel kon waarderen en het best jammer vond toen mijn dochter er al zo snel vanaf groeide. De ponytijd was echt de beste tijd van mijn leven :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:27

Toen was het nog iets meer met z'n allen toch? In mijn tijd gingen we in het begin met z'n allen. Grote vrachtwagen en aantal trailers en dan allemaal starten. Soms ook viertal en hele dag blijven. Maar dat werd snel al minder en meer individueel.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:00

MyWishMax schreef:
Toen was het nog iets meer met z'n allen toch? In mijn tijd gingen we in het begin met z'n allen. Grote vrachtwagen en aantal trailers en dan allemaal starten. Soms ook viertal en hele dag blijven. Maar dat werd snel al minder en meer individueel.

Jep, dat inderdaad. Al die dieren waren zo lekker allround. Die saamhorigheid is erg zeldzaam op wedstrijden nu helaas... Weer on topic; ik heb mijn startpas verlengd en ga deze maand nog Z2 starten :j Bezichtigingen laat ik alleen doorgaan als er echt hele leuke mensen bellen, waarvan ik denk dat het iets kan zijn. Gisteren wilde ik mijn training filmen, gelijk voor wat geïnteresseerden die de wissels wilden zien, maar een telefoon in een plantenbak was niet zo'n succes. Veel zand, af en toe een paardenkont of 3 meter appuyement en de rest uit beeld haha. Morgen les en dan hopelijk een nieuwe poging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:21

Ineens 3 bezichtigingen gepland.

Zo zie je niks en zo zie je een paar heel toffe er tussen staan.

We gaan het zien.

Hoe gaat het met de rest?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:45

Evamarie schreef:
Ineens 3 bezichtigingen gepland.

Zo zie je niks en zo zie je een paar heel toffe er tussen staan.

We gaan het zien.

Hoe gaat het met de rest?

Spannend, veel plezier. Wanneer ga je kijken, weekend?

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 10:25

Ik lees al een tijdje mee maar nog niet gereageerd.
Ook ik ben opzoek voor m’n 12 jarige dochter naar een brave E pony.Ze is soms wat onzeker in het rijden(haar c pony die we nu verkocht hebben was niet altijd braaf..)
Het is een onwijs lieve ruiter (soms iets te lief) maar Pff vind maar eens een leuke E pony rond de €5000,-..
We hebben er eentje laten keuren maar daar zat een risico aan voor de sport dus helaas moesten we die laten staan..

Dus mocht iemand nog een leuke en brave E pony weten tot Max 14 jaar oud..dan hoor ik het graag want ik weet niet meer waar ik moet zoeken(elke dag speur ik marktplaats en sporthorses af maar alles wat er op staat heb ik de advertentie al tig keer van bekeken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:36

Helaas zijn de bezichtigingen niet door gegaan. Hop verkocht.

Er zat 1 geweldig leuke E pony bij, ook normaal geprijst. Die was eigenlijk al direct verkocht.

@Eefjuh hier hetzelfde verhaal. Er staat op MP een mooie D pony. VA daag if gister erop gezet. (springfotos)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:45

Evamarie schreef:
Helaas zijn de bezichtigingen niet door gegaan. Hop verkocht.

Er zat 1 geweldig leuke E pony bij, ook normaal geprijst. Die was eigenlijk al direct verkocht.

@Eefjuh hier hetzelfde verhaal. Er staat op MP een mooie D pony. VA daag if gister erop gezet. (springfotos)

Die heb ik inderdaad zien staan.
Helaas is een D pony te klein voor m’n dochter.Ze is pas 12 en nu al 1.60 dus als ze zo door blijft groeien dan is er met 1 of 2 jaar alweer te groot voor.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:56

Ik ben 1.69m en rij nog op een D.
Zou een meid van 12jaar nog zo veel groeien dat ze met haar 1.60m uit een D-pony groeit ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:43

Het ligt ook een beetje aan je gewicht.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:05

eefjuh20 schreef:
Ook ik ben opzoek voor m’n 12 jarige dochter naar een brave E pony.Ze is soms wat onzeker in het rijden(haar c pony die we nu verkocht hebben was niet altijd braaf..)
Het is een onwijs lieve ruiter (soms iets te lief) maar Pff vind maar eens een leuke E pony rond de €5000,-..
We hebben er eentje laten keuren maar daar zat een risico aan voor de sport dus helaas moesten we die laten staan..

Dus mocht iemand nog een leuke en brave E pony weten tot Max 14 jaar oud..dan hoor ik het graag want ik weet niet meer waar ik moet zoeken(elke dag speur ik marktplaats en sporthorses af maar alles wat er op staat heb ik de advertentie al tig keer van bekeken)

Ik snap iets niet goed.

Je zegt dat je een brave pony wilt, maar even later zeg je dat je er een hebt laten staan ivm risico voor de sport. Maar zoek je dan een sportpony? Want die zou ik over het algemeen niet omschrijven als braaf, en met hoe jij je dochter omschrijft, lijkt me een super brave pony wel echt belangrijk :)

Wat wil ze met de pony?

Ik zeg dit, omdat soms teveel waarde wordt gehecht aan een röntgenologische keuring. Voor een paard waar je alleen basissport mee wilt rijden, maar niet hoger, hoef je niet allemaal eentjes te hebben. Dan zijn tweetjes en zelfs een enkel drietje ook prima. Vandaar dat ik het risico voor de sport niet helemaal goed snap.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:08

Avalanche schreef:
eefjuh20 schreef:

Ik snap iets niet goed.

Je zegt dat je een brave pony wilt, maar even later zeg je dat je er een hebt laten staan ivm risico voor de sport. Maar zoek je dan een sportpony? Want die zou ik over het algemeen niet omschrijven als braaf, en met hoe jij je dochter omschrijft, lijkt me een super brave pony wel echt belangrijk :)

Wat wil ze met de pony?

Ik zeg dit, omdat soms teveel waarde wordt gehecht aan een röntgenologische keuring. Voor een paard waar je alleen basissport mee wilt rijden, maar niet hoger, hoef je niet allemaal eentjes te hebben. Dan zijn tweetjes en zelfs een enkel drietje ook prima. Vandaar dat ik het risico voor de sport niet helemaal goed snap.

Dit was met de klinische keuring..
Ze wil er uit eindelijk wel een keer een dressuurproefje mee kunnen rijden en volgens de dierenarts was deze nog net geschikt voor een b proef.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 06:22

Eefjuh dat zie ik ook vaak.
Doel is recreatie daar moet de pony ook naar kosten. Maar uiteindelijk moten ze meer dan dan alleen wat rond hobbelen.

En met 2 jaar uit de pony gegroeid ik koop voor mijn kinderen ook geen fiets op de groei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:17

Mijn E pony word straks opgehaald, wel dubbel gevoel ;(
Zal zo wel even flink slikken worden als ze van het erf gaat maar gelukkig krijgt ze een geweldig nieuw huisje.

Ik ga niet op zoek naar een nieuw paard maar blijf wel met jullie meelezen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:18

Gisteren is mijn paard vertrokken naar zijn nieuwe eigenaresse. Om half 1 stond ze al heerlijk in de paddock. Altijd dubbel om een paard te verkopen, maar ze komt heel goed terecht.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:20

Ik denk dat we eventjes moeten wachten met kopen de paarden gaan van de zomer en vooral volgend jaar duur worden in de onderhoud ik verwacht een voel die te koop komen.

PsLot gefeliciteerd gaan jullie opzoek naar wat nieuws of stoppen

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 09:36

tita schreef:
Ik denk dat we eventjes moeten wachten met kopen de paarden gaan van de zomer en vooral volgend jaar duur worden in de onderhoud ik verwacht een voel die te koop komen.

Ik ga voorlopig weer even voor anderen rijden. Heb mogelijkheden genoeg, maar ben nu wel wat selectief met de huidige prijzen van benzine etc. En dan wacht ik tot ik weer een paard vind wat me past qua karakter en prijs.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:20

Die van mij komt ook binnenkort in de verkoop. Geen gemakkelijk paard onder het zadel, wel heel lief in omgang en met andere paarden. Hoop dat ik er een leuke match voor kan vinden die hem fanatiek aan het werk wil zetten :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:13

StalNollie schreef:
Eefjuh dat zie ik ook vaak.
Doel is recreatie daar moet de pony ook naar kosten. Maar uiteindelijk moten ze meer dan dan alleen wat rond hobbelen.

En met 2 jaar uit de pony gegroeid ik koop voor mijn kinderen ook geen fiets op de groei.

Ik koop de pony ook echt niet op de groei hoor..
M’n dochter wil ook niet alleen rond hobbelen dat heb ik tenminste nergens gezegd..
En ook ik snap dat je geen sport pony koopt voor €5000,- die al hoog in de sport heeft gelopen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:20

tita schreef:

"Een voel"?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:18

Veel

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 12:23

Geloof er geen reet van dat er veel te koop gaat komen eigenlijk. Dat is al twee jaar geroepen, wacht maar tot de corona voorbij is..

Ik denk dat mensen mede hierdoor beseffen dat zoiets als een paard net zoveel kan doen voor je gemoedstoestand als een aantal keer per jaar op vakantie bijvoorbeeld.

Die paar tientjes per maand die stalling of voer meer gaan kosten zal het verschil niet gaan maken tussen wel of niet overgaan tot verkoop.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:47

upendo schreef:
Geloof er geen reet van dat er veel te koop gaat komen eigenlijk. Dat is al twee jaar geroepen, wacht maar tot de corona voorbij is..

Ik denk dat mensen mede hierdoor beseffen dat zoiets als een paard net zoveel kan doen voor je gemoedstoestand als een aantal keer per jaar op vakantie bijvoorbeeld.

Die paar tientjes per maand die stalling of voer meer gaan kosten zal het verschil niet gaan maken tussen wel of niet overgaan tot verkoop.

Hier niet in elk geval.

Stalling wordt sowieso ieder jaar duurder. Moet wel een bizarre verhoging worden willen wij onze paarden ervoor moeten verkopen. :=