Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Padoertje schreef:StalNollie schreef:Klopt maar daarom niet interessant omdst ouders hun kinderen niet meteen tussen de grote willen laten starten. Over het algemeen is wedstrijd met paard 18+ en daar wil je een kind van 14 ook niet in mee laten rijden. Dus daar loop je wel tegen aan.
Waarom niet? Mijn dochter was met 14 jaar te lang voor haar D en startte ons paard heel succesvol in het B en L. Ze zat altijd in de top 3, waarvan vaak de eerste plaats. Hier rijden veel jonge meiden op het paard van hun moeder. Juist gaaf als je op jonge leeftijd goed mee kunt komen toch?!
MyWishMax schreef:Toen was het nog iets meer met z'n allen toch? In mijn tijd gingen we in het begin met z'n allen. Grote vrachtwagen en aantal trailers en dan allemaal starten. Soms ook viertal en hele dag blijven. Maar dat werd snel al minder en meer individueel.
Evamarie schreef:Helaas zijn de bezichtigingen niet door gegaan. Hop verkocht.
Er zat 1 geweldig leuke E pony bij, ook normaal geprijst. Die was eigenlijk al direct verkocht.
@Eefjuh hier hetzelfde verhaal. Er staat op MP een mooie D pony. VA daag if gister erop gezet. (springfotos)
eefjuh20 schreef:Ik lees al een tijdje mee maar nog niet gereageerd.
Ook ik ben opzoek voor m’n 12 jarige dochter naar een brave E pony.Ze is soms wat onzeker in het rijden(haar c pony die we nu verkocht hebben was niet altijd braaf..)
Het is een onwijs lieve ruiter (soms iets te lief) maar Pff vind maar eens een leuke E pony rond de €5000,-..
We hebben er eentje laten keuren maar daar zat een risico aan voor de sport dus helaas moesten we die laten staan..
Dus mocht iemand nog een leuke en brave E pony weten tot Max 14 jaar oud..dan hoor ik het graag want ik weet niet meer waar ik moet zoeken(elke dag speur ik marktplaats en sporthorses af maar alles wat er op staat heb ik de advertentie al tig keer van bekeken)
Avalanche schreef:eefjuh20 schreef:Ik lees al een tijdje mee maar nog niet gereageerd.
Ook ik ben opzoek voor m’n 12 jarige dochter naar een brave E pony.Ze is soms wat onzeker in het rijden(haar c pony die we nu verkocht hebben was niet altijd braaf..)
Het is een onwijs lieve ruiter (soms iets te lief) maar Pff vind maar eens een leuke E pony rond de €5000,-..
We hebben er eentje laten keuren maar daar zat een risico aan voor de sport dus helaas moesten we die laten staan..
Dus mocht iemand nog een leuke en brave E pony weten tot Max 14 jaar oud..dan hoor ik het graag want ik weet niet meer waar ik moet zoeken(elke dag speur ik marktplaats en sporthorses af maar alles wat er op staat heb ik de advertentie al tig keer van bekeken)
Ik snap iets niet goed.
Je zegt dat je een brave pony wilt, maar even later zeg je dat je er een hebt laten staan ivm risico voor de sport. Maar zoek je dan een sportpony? Want die zou ik over het algemeen niet omschrijven als braaf, en met hoe jij je dochter omschrijft, lijkt me een super brave pony wel echt belangrijk
Wat wil ze met de pony?
Ik zeg dit, omdat soms teveel waarde wordt gehecht aan een röntgenologische keuring. Voor een paard waar je alleen basissport mee wilt rijden, maar niet hoger, hoef je niet allemaal eentjes te hebben. Dan zijn tweetjes en zelfs een enkel drietje ook prima. Vandaar dat ik het risico voor de sport niet helemaal goed snap.
tita schreef:Ik denk dat we eventjes moeten wachten met kopen de paarden gaan van de zomer en vooral volgend jaar duur worden in de onderhoud ik verwacht een voel die te koop komen.
PsLot gefeliciteerd gaan jullie opzoek naar wat nieuws of stoppen
StalNollie schreef:Eefjuh dat zie ik ook vaak.
Doel is recreatie daar moet de pony ook naar kosten. Maar uiteindelijk moten ze meer dan dan alleen wat rond hobbelen.
En met 2 jaar uit de pony gegroeid ik koop voor mijn kinderen ook geen fiets op de groei.
upendo schreef:Geloof er geen reet van dat er veel te koop gaat komen eigenlijk. Dat is al twee jaar geroepen, wacht maar tot de corona voorbij is..
Ik denk dat mensen mede hierdoor beseffen dat zoiets als een paard net zoveel kan doen voor je gemoedstoestand als een aantal keer per jaar op vakantie bijvoorbeeld.
Die paar tientjes per maand die stalling of voer meer gaan kosten zal het verschil niet gaan maken tussen wel of niet overgaan tot verkoop.