Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jessix schreef:Inderdaad, alsof het op de UH zo rustig is.
xDeena_ schreef:Jessix schreef:Inderdaad, alsof het op de UH zo rustig is.
Nou is er wel enigszins verschil met die gebieden in het gooi tho, die zijn eigenlijk allemaal omringd door woonwijken en meestal niet dusdanig groot. Ik loop vaak met de hond een rondje net langs de buitenrand van zo’n heide of bosgebied en dat is dan 5 a 6 kilometer. Eigenlijk kom ik dan altijd veel wandelaars (met hond vaak) en fietsers tegen. Met paard kan je zo bovenin Huizen beginnen en verschillende heidegebieden oversteken tot aan Hilversum én weer terug in een rit van 2 uur. Op de Utrechtse Heuvelrug blijf je dan vaker in hetzelfde bos en ik heb daar ook meermaals gereden dat ik uren niemand tegenkwam…
Neemt niet weg dat er inderdaad op veel plekken in Nederland eigenlijk geen ruimte is voor de wolf hoor, daar ben ik het helemaal mee eens!
SusanH schreef:Klopt. Utrechtse Heuvelrug is doorsneden met wegen en aan de kant waar ik woon ook diverse woonkernen waar je ook zo vanuit je huis het bos inloopt. Verschilt in dat opzicht niet veel van het Gooi. Zeker bij oa Zeist, Austerlitz etc. En wat dacht je van Amersfoort.
SusanH schreef:Journee dat proberen we nu ook uit te leggen, Utrechtse Heuvelrug verschilt daarin in niks van het Gooi. Ook hier alles omringd met wegen en woonwijken. N wegen, de A12, A28. Drukste spoorverbinding van Nederland ( Utrecht/Arnhem) loopt er ook doorheen. Maar hier zitten ze ook.
Ik zit nu een docu op National Geocraphic te kijken, over wolven in Yellowstone. Erg interessant. Valt me wel op dat veel wolven die in beeld komen een zender om hebben. Net gezien hoe een roedel wolven een coyote om zeep helpt dat is niet mis.
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Misschien wat tv makers bang maken op het mediapark.
Komt er wellicht andere berichtgeving
Dit is precies wat ik bedoel met “het moet eerst de grachtengordel treffen”. Laat het maar gebeuren in Hilversum. Pas als de hond of pony van een BN-er gehakt wordt en het komt op Shownieuws, dan gaan mensen wel wakker worden
tienus63 schreef:Op het kaartje lijkt nu de A28 scheidslijn te zijn tussen de twee roedels.
[ [url=m/QfdP17.jpg]Afbeelding[/url] ]
josien_m_ schreef:Mensen die wolven hebben bestudeerd kun je best kenners noemen. Voor veel terreinen en streken zal hun ervaring stand houden. In Nederland komen de wolven voor een nieuwe situatie te staan met zoveel bevolking, bebouwing en vee. Dan gaan ze zich aanpassen, ontwikkelen nieuw gedrag en doen dingen waarvan men kon denken dat ze die niet zouden doen. Ja, mensen worden altijd weer verrast door de loop en de aanpassingen van de natuur. De evolutie gaat altijd maar door.